×
آخرین اخبار

۱۰ کتابی که افکار شما را تغییر میدهند و زندگی شما را عوض می کند

  • کد نوشته: 183839
  • ۱۴۰۲-۱۲-۲۰
  • 164 بازدید
  • دیدگاه نیوز / یک سری از کتاب ها ما را سرگرم می کنند. یک سری از کتاب ها به ما آگاهی می دهند. کتاب هایی هم هستند که ما را شیفته ی خودشان می کنند. این دسته از کتاب ها با ذهن و احاساسات ما ارتباط برقرار می کنند، ولی کتاب هایی روح ما را […]

    دیدگاه نیوز / یک سری از کتاب ها ما را سرگرم می کنند. یک سری از کتاب ها به ما آگاهی می دهند. کتاب هایی هم هستند که ما را شیفته ی خودشان می کنند. این دسته از کتاب ها با ذهن و احاساسات ما ارتباط برقرار می کنند، ولی کتاب هایی روح ما را لمس می کنند- این کتاب ها زندگیتان را متحول می کنند و باعث می شوند در مورد عقاید نهادینه تان بیشتر فکر کنید.

    در این جا ۱۰ تا از فوق العاده ترین کتاب های تاثیرگذار آورده شده اند.با خواندن این ها لذت می برید، تامل می کنید و در نهایت چیزی درون شما متحول می شود.

    1. کیمیاگر

    نویسنده: پائولو کوئیلو

    سال انتشار: ۱۹۸۸

    خلاصه ی کتاب: در این داستان الهام بخش که به خودشناسی می انجامد با سانتیگو همراه می شویم. پسری اهل آندلس ( منطقه ای درجنوب اسپانیا ) که چوپان است و برای یافتن جواهری در سفر است. اما این کاوش او را به مسیری بسیار متفاوت و رضایت بخش می برد تا یاد بگیرد چطور به ندای قلبش گوش دهد و رویاهایش را دنبال کند.

    چه چیزی این کتاب را خاص می کند؟ این کتاب سرشار از توصیفات است و خواندنش بسیار ساده. شاهکاری است الهام بخش که به شما جسارت می دهد تا رویاهایتان را دنبال کنید.

    1. راه هنرمند

    نویسنده: جولیا کامرون

    سال انتشار: ۱۹۹۲

    خلاصه ی کتاب: این کتاب خود آموز روی خلاقیت شما کار می کند. و خواننده را در یک مسیر هنری و معنوی به دنبال خود می کشاند. بهتر از همه آنکه در پایان هر فصل تمرین هایی برای شما در نظر گرفته شده است.

    چه چیزی این کتاب را خاص می کند؟ در عین عمیق بودن ساده است. و می تواند خلاقیت را درون هر شخصی بیدار کند. فرقی نمی کند حسابدار باشید یا ورزشکار. این کتاب برای همه سودمند است.

    ۳.زندگی پای

    نویسنده: یان مارتل

    سال انتشار: ۲۰۰۱

    خلاصه ی کتاب: پای پاتل، پسر یک نگهبان باغ وحش است. فلسفه را دوست دارد و در مورد حیوانات، دریای اطلاعات است. هنگامی که از هند به آمریکای شمالی مهاجرت می کردند، کشتیشان غرق می شود- پای، خود را دریک قایق نجات با یک اورانگوتان، گوره خری زخمی، و ریچارد پارکر، یک ببر بنگالی ۴۵۰ پوندی تنها می یابد. چیزی که او دنبال می کند داستانی شگفت انگیز از توطئه و ماجراجویی است. اگر حوصله ی کتاب خواندن ندارید، فیلم این کتاب زیبا را از دست ندهید.

    چه چیزی این کتاب را خاص می کند؟ این داستان از مذهب سخن به میان نمی آورد اما اهمیت باور داشتن به خدا، طبیعت و توانمندی های خود را یادآور می شود.

    1. هنر عاشقی

    نوسینده: ام. اسکات پک

    سال انتشار: ۱۹۷۸

    خلاصه ی کتاب: ” هنر عاشقی ” روانشناسی و معنویت را به هم پیوند می دهد. این کتاب غیر داستانی مجموعه ای است از عقل و بینش که ویژگی های یک انسان کامل را بر میشمارد. با نثری شیواو به کمک مفاهیمی انسانی مثل نظم و عشق، پک ،در مسیر خودشناسی ۴ مرحله ی مختلف رشد معنوی انسان را بیان می کند.

    چه چیزی این کتاب راخاص می کند: این نقل قول همه چیز را در مورد کتاب می گوید: ” مشکلات عقل و جسارت مارا بیدار می کنند. آن ها خرد و جسارت را در ما به وجود می آورند.”

    1. تاریخ عشق

    نویسنده: نیکول کراوس

    سال انتشار: ۲۰۰۵

    خلاصه ی کتاب: ” تاریخ عشق” کتابی درون کتابی دیگر است. داستان لئو گرسکی و عشق زندگیش، آلما را نقل می کند. این کتاب پر از ماجراجویی در سراسر اقیانوس و در طول دهه هاست. و با هیجان راز و رمزی خودش خواننده را به دنبال خود می کشد.

    چه چیزی این کتاب را خاص می کند؟ این کتاب کاری می کند تا مدت ها، بی وقفه، در مورد لئو و آلما فکر کنید. حتی با کمرنگ شدن رد پای کتاب در ذهنتان، فکرشان هرگز شما را رها نمی کند.

    1. گفتگو با خدا

    نویسنده: نیل دونالد والش

    سال انتشار: ۱۹۹۵

    خلاصه ی کتاب: نام کامل این کتاب ۳ جلدی، گفتگو با خدا: مکالمه ای نادر است- و البته که این گفتگو کمیاب است. تمام این سه جلد گفتگویی خواندنی بین خدا و نویسنده است- در مورد موضوعاتی مثل مذهب، معنویت، تحصیلات، عشق و سیاست.

    چه چیزی این کتاب را خاص می کند؟ صرف نظر این که چه عقایدی دارید، این کتاب الهام بخش باعث می شود در مورد دنیای اطراف و وجود خودتان بیشتر تامل کنید.

    1. درخت بخشنده

    نویسنده: شل سیلور استاین

    سال انتسار: ۱۹۶۴

    خلاصه ی کتاب: ” درخت بخشنده ” داستانیست زیبا و دل انگیز در مورد درختی که عاشق یک پسر بچه است. درخت عاشق اوست و همینطور که پسر بزرگ می شود درخت هر کاری می تواند برای او می کند- بدون کوچکترین چشم داشتی.

    چه چیزی این کتاب را خاص می کند؟ به ظاهر کتاب برای کودکان نوشته شده است اما این حکایت پیام روشنی برای همه سنین دارد- هنر بخشیدن. اینکه یاد بگیریم روش های متفاوت افراد برای محبت کردن را بپذیریم.

    1. جریان: روانشناسی تجربه ی مطلوب

    نویسنده: میهالی چیکسنتمیهایی

    سال انتشار: ۲۰۱۳

    خلاصه ی کتاب: در طول دو دهه ی گذشته مطالعات چیکسنتمیهایی نشان داده است که ” جریان ” چیزی است که تجارب زندگی را عمیقا رضایت بخش می کند- یعنی تمرکز عمیق، غوطه وری و جذب شدن. این کتاب کلاسیک که در مورد شادکامی است به سراغ روانشناسی مدرن و موضوعاتی مثل خانواده، هنر و ورزش می رود تا در نهایت پاسخ این سوال را بدهد: چطور به زندگیمان معنا ببخشیم؟

    چه چیزی این کتاب را خاص می کند؟ این کتاب زندگی شما را متحول می کند و کمکتان می کند تا تشخیص دهید چه زمانی واقعا خوشحالید- ” جریان ” را وارد زندگیتان کنید تا انرژی های مثبت را به اوج خود برسانید.

    1. دنیای سوفی

    نویسنده: یوستین گردر

    سال انتشار: ۱۹۹۱

    خلاصه ی کتاب: این رمان و اثر فلسفی، داستان سوفی آماندسن، دختر نوجوانی را نقل می کند که در نروژ زندگی می کند .و همچنین آلبرتو ناکس، فیلسوف میانسالی که دنیای فلسفه را به سوفی معرفی می کند.

    چه چیزی این کتاب را خاص می کند؟ ” که هستید؟ ” و ” این دنیا از کجا آمده است؟ ” دو سوال بنیادی است که سوفی باید پاسخ دهد. سوالاتی که شما را هم به فکر وا میدارد.

    1. چادر قرمز

    نویسنده: آنیتا دیامانت

    سال انتشار: ۱۹۹۷

    خلاصه ی کتاب: این رمان داستان گیرای دینا- دختر لی و یعقوب و خواهر جوزف را به تصویر می کشد. این کتاب با اشاراتی که به کتاب پیدایش ( نخستین بخش انجیل عهد عتیق) دارد، در مورد زندگی زنان عهد عتیق است. ” چادر قرمز” داستان مادران، دختران، قابلگی، عشق و زندگی در سرزرمین بیگانه را نقل می کند.

    چه چیزی این کتاب را خاص می کند؟ این کتاب متاثر کننده و به شدت فمنیست، طرز فکر شما در مورد زنان عهد عتیق را تغییر می دهد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل