×
آخرین اخبار

مهار کامل و پایش آتش کوه «سمر» در کهگیلویه

  • کد نوشته: 201092
  • ۱۴۰۳-۰۶-۲۳
  • 34 بازدید
  • مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار کامل آتش‌سوزی کوه «سمر» کهگیلویه در ساعت ۲۳:۴۵ پنج شنبه خبر داد.

    سعید جاوید بخت در جمع خبرنگاران افزود: عملیات پایش و مراقبت منطقه در چند مرحله انجام شده و  هنوز هم ادامه دارد.

    همچنین سرهنگ ابراهیم جانی نسب، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه با تمام توان پای کار مهار حریق آمدیم، گفت: تعداد ۶۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی، شامل پرسنل شهرستان و ۵ اکیپ از همکاران استان و همچنین تعداد زیادی از نیروهای مردمی به صورت شبانه روزی تلاش کردند. 

    وی اظهار کرد: چندین بار آتش را به صورت کامل مهار کردیم اما متاسفانه وزش شدید باد و شیب تند منطقه مجددا باعث شعله ور شدن آتش می‌شد.

    فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با همکاری و هماهنگی خوبی که مدیرکل منابع طبیعی، مدیریت بحران و سازمان منابع طبیعی کشور داشتند یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شد که با انجام سه سورتی پرواز نقش مهمی در هلی بُرن نیروها و تسهیل عملیات اطفای حریق داشت.

    جانی نسب عنوان‌کرد: با توجه به وزش باد، نوع حریق عمدتا به صورت زیراشکوب و پوشش گیاهی کف جنگل است.

    وی از حضور و همکاری همه مسئولان و طبیعت دوستان به ویژه مدیریت بحران استانداری، فرماندار و شورای اداری شهرستان، دهیاران، نیروهای مردمی و تشکل ها، ورزشکاران و کوهنوردان تقدیر کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل