×
آخرین اخبار

قلم نماد وجدان بیدار اصحاب رسانه است

  • کد نوشته: 66052
  • ۱۴۰۰-۰۴-۱۵
  • 569 بازدید
  • مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت:نقد و انتقاد سازنده یکی از مسوولیت های ذاتی اهالی قلم در هر جامعه است و می توانند با تک تک واژه ها وجدان جامعه را بیدار و با آگاهی بخشی ؛ مسوولان را متوجه آسیب ها و مشکلات موجود کنند تا در مسیر پیشگیری و اصلاح گامهای موثرتری بردارند.

    به گزارش دیدگاه نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در آیین تجلیل از اصحاب قلم در شهرستان سلماس اظهار داشت: قلم در طول تاریخ، زبان دوم انسان بوده که به مدد آن وقایع تلخ و شیرین، خوب و بد و عبرت آموز در کتاب تاریخ به ثبت رسیده است ، اهمیت قلم و تفکر نویسنده بدان اندازه است که ممکن است با نگارش خود فرد، گروه یا جامعه ای را تخریب و به سراشیبی بکشاند و گاه با نقد دلسوزانه و منصفانه موجبات حرکت به سمت تعالی و رشد را فراهم سازد .
    وی افزود:اگر اهالی قلم به رسالت خود درست عمل نکنند میدان برای تفکرات منفی و دروغ پردازی ها باز و فرصت برای سودجویان در به استثمار کشیدن انسان ها فراهم می شود.

    حجت الاسلام خدایاری بیان کرد:در کتاب آسمانی نیز به قلم سوگند یاد شده است آنچنان که قرآن در این زمینه می فرماید ‘ن و القلم و مایسطرون’، این آیه اهمیت فکر و اندیشه و قداست قلم را به کسانی که آن را در دست می گیرند، گوشزد می کند تا با آگاهی، آن را بر صفحه کاغذ بگردانند و مسئولیت آنچه را که می نویسند، بپذیرند.

    فرماندار شهرستان سلماس نیز در این آیین با تبریک روز قلم گفت: شهرستان سلماس پتانسیل بالایی در بخش فرهنگ دارد به طوری که فعالیت ۴۲ شاعر و ۲۷ نویسنده شناسایی شده در این شهرستان نشان از ظرفیت بالای فرهنگی این شهرستان است.

    علی اکبر عسکری افزود: با وجود همه این پتانسیل ها کمبودهای فراوانی نیز در بخش فرهنگ شهرستان وجود دارد که تلاش می شود برطرف شوند، زیرا پایه و اساس توسعه مسایل فرهنگی هستند اگر فرهنگ توسعه یافت بخش های دیگر نیز توسعه می یابند.

    وی با اشاره به این که اطلاع رسانی و نشر عقاید، اخبار و اطلاعات در جوامع از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار می شود،افزود: حمایت مادی و معنوی از قشر فرهیخته ضمن ارتقا سطح کیفی آثار ، سبب رونق نشر، کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه خواهد شد . / انتهای خبر

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل