×
آخرین اخبار

اندوخته های جدیدی را که یاد میگیرم و تجربه هایم را دوست دارم رایگان به اشتراک میزارم

  • کد نوشته: 140936
  • ۱۴۰۲-۰۴-۰۴
  • 143 بازدید
  • امیر حسین بایرامی یکی از جوانترین زنبورداران کشور محسوب می شود،با این زنبوردار جوان گفت‌وگوی کوتاهی را انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

    به گزارش دیدگاه نیوز، جالب است بدانید زنبورداری در ایران به دوره هخامنش باز می گردد. در آن زمان مردم از عسل به عنوان یک ماده شیرین غذایی و دارویی استفاده می کردند. بعدها نیز با پیشرفت پرورش زنبور عسل در اروپا و آمریکا، کندوهای مدرن و ملکه های هیبرید  وارد کشور ما شدند و علاقه مندان بسیاری در نقاط عسل‌خیز کشور، واحدهای بزرگ صنعتی پرورش زنبورعسل را ایجاد کردند. در حال حاضر در اکثر مناطق خوش آب و هوا و مستعد ایران، پرورش زنبور عسل با کندوهای بومی و مدرن رواج دارد. گفتنی است سرانه تولید عسل در کشورمان ۹۷۸ گرم و سرانه مصرف عسل نیز ۹۶۱ گرم است

    امیرحسین بایرامی از شهرستان ماکو  آذربایجان غربی یکی از جوان ترین زنبوردار کشور می باشد او ۱۸ سال دارد و مدرک تحصیلی دیپلم ریاضی فیزیک میباشد،، ،وی در سن ۱۲ سالگی زنبورداری را انتخاب کرد و در این مسیر توانسته در سن ۱۵ سالگی از آزمون زنبورداری قبول و مدرک زنبورداری را ازآن خود کند و پنج سال هست که هم کسب تجربه کرده و همچنین مشغول فعالیت هست و زنبوردار موفق می باشد، امیرحسین معتقد است هم سن و سالهایم،خودشان ،میتونند انتخاب کنند از اوقات فراقتشان به نحو احسن استفاده کنند،برای ایشان مهتر از همه چیز ادامه تحصیل می باشد.


    بایرامی در زمینه تجربه آموزی و یادگیری به خبرنگار ما می گوید:همه تجربه هایم و یادگیری هایم را در مورد زنبورداری را دوست دارم به حاضرم رایگان به اشتراک بگذارم ، تا جهان را پر از این نعمت خداوندی شود، تا بتوانم این حرفه را گسترش دهم.


    این زنبوردار جوان در ادامه میگوید:خیلی مشتاقم،از همکارانم در ایران و دوستان و همکارانم در کشورهای مختلف تجربه هایی زیادی را کسب کنم.
    امیرحسین بایرامی در رابطه با حرفه اش خاطرنشان شد؛شاید اکثرا بنده را استاد خطاب کنند،ولی هرچقدر در این شغل تجربه بیاموزی قطره ای از اقیانوسی، مهم نیست که در کدام کشور هستید،وزنبورداری می کنید برای همه زنبورداران آرزوی سلامتی دارم ،انشاالله محصولاتشون پربرکت باشه/منبع دیدگاه نیوز

    خبرنگار ناصر غلامی هوجقان

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل