×
آخرین اخبار

دسیسه‌ای برای تصاحب زنگزور / مثلث روسیه – ترکیه – آذربایجان برای دورزدن ایران!

  • کد نوشته: 200467
  • ۱۴۰۳-۰۶-۱۸
  • 46 بازدید
  • یک دیپلمات و سفیر سابق گفت: باید دید جنجالی که بر سر کریدور زنگرور به پا شده واقعی و بر پایه اطلاعات درست است یا فقط افرادی خواسته یا ناخواسته به آن دامن زده‌اند.

    محمدحسن قدیری ابیانه در گفتگو با خبرفوری اظهار داشت: قطعا ارمنستان موافق واگذاری سرزمین خود نیست اما حتی اگر ارمنستان رضایت دهد ایران به این موضوع رضایت نمی‌دهد و نیروی نظامی ما برای اینکه این راه را باز نگه دارد کفایت می‌کند.

    وی افزود: ایجاد راه ترانزیتی به معنی واگذاری آن نیست و مانع عبور ایران از منطقه زنگزور و ارتباط با کشورهای غربی نیست.

    قدیری ابیانه ادامه داد: حق ارمنستان است که در کشورش جاده ترانزیتی ایجاد کند و حدس می‌زنم که روسیه چنین موضوعی را مطرح کرده باشد هرچند که ایران با این امر مخالف است.

    او خاطر نشان کرد: آذربایجان نسبت به منطقه زنگزور ادعا دارد و آذربایجان و ترکیه می‌خواهند باهم این منطقه را تصاحب کنند تا ایران متضرر شود و خودشان سود ببرند.

    این دیپلمات و سفیر سابق  ادامه داد: وقتی آذربایجان چشم طمع به خاک ارمنستان و مخصوصا زنگزور دارد، امکان ترانزیت کالا از طریق آنجا می‌تواند عاملی برای سواستفاده آذربایجان و ترکیه باشد و باید مراقب باشیم.

    او افزود: موضع روسیه در مسئله زنگزور باید به صورت دقیق بررسی شود زیرا بین واگذاری زنگزور به آذربایجان با این مسئله که در حاکمیت ارمنستان جاده ترانزیتی بین شرق و غرب در قسمت زنگروز ایجاد شود، تفاوت وجود دارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل