×
آخرین اخبار

عدم تحقق خلع سلاح شیمیایی به دلیل عدم انهدام آنها توسط آمریکاست

  • کد نوشته: 21366
  • ۱۳۹۸-۱۲-۲۴
  • 431 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، علیرضا کاظمی ابدی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، طی سخنرانی روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه سال جاری در نود سومین شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با اشاره به اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد، تحریم‌های غیر انسانی بر تأمین […]

    عدم تحقق خلع سلاح شیمیایی به دلیل عدم انهدام آنها توسط آمریکاست

    به گزارش دیدگاه نیوز، علیرضا کاظمی ابدی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، طی سخنرانی روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه سال جاری در نود سومین شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با اشاره به اعمال تحریم‌های یک جانبه علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد، تحریم‌های غیر انسانی بر تأمین دارو و درمان بر قربانیان سلاح‌های شیمیایی در کشورمان تأثیر منفی گذاشته و عملاً روند درمان مصدومین حملات شیمیایی را با دشواری روبرو کرده است.

    وی در این جلسه با اشاره به ابتکار مدیرکل سازمان خواستار مشارکت کشورهای عضو برای رفع موانع دسترسی و دارو و درمان شد.

    سفیر و نماینده دائم کشورمان انهدام سلاح‌های شیمیایی و جهان‌شمولی کنوانسیون را لازمه تحقق همه جانبه خلع سلاح شیمیایی دانست و تاکید کرد که آمریکا به عنوان تنها دارنده سلاح‌های شیمیایی بدلیل کوتاهی در استفاده از امکاناتش برای انهدام زرادخانه سلاح‌های شیمیایی، مانع از تحقق اهداف کنوانسیون شده است و از این کشور خواست تا با انهدام سلاح‌های شیمیایی خود به تعهداتش وفق کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی عمل کند.

    کاظمی ابدی ضمن ابراز خرسندی از همکاری سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی، خواهان تداوم این همکاری تا محو تروریسم شیمیایی شد.

    نماینده کشورمان بر ضرورت حصول تصمیمات شورای اجرایی سازمان بر اساس اجماع تاکید کرد و پیشنهاد برخی کشورهای غربی برای ایجاد ممنوعیت و محدودیت در کاربرد برخی عوامل شیمیایی ممنوع نشده در کنوانسیون و همچنین ایجاد تغییرات در آئین کار هیأت مشورتی اداری و مالی سازمان با اهداف سیاسی و غیر قابل قبول اعلام دانست.

    نود و سومین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از روز سه شنبه ۲۰ اسفند ماه سال جاری در مقر سازمان مذکور در لاهه – هلند شروع به کار کرد و تا روز جمعه ۲۳ اسفند سال جاری به کار خود ادامه خواهد داد.

    سازمان منع سلاح‌های شیمیایی دارای ۱۹۳ عضو می‌باشد و در اجلاس‌های شورای اجرایی، آخرین تحولات و سیاستگذاری‌های بین المللی در خصوص مقابله با کاربرد سلاح‌های شیمیایی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

    جمهوری اسلامی ایران عهده دار معاونت شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی می‌باشد.

    سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی اسلامی ایران نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه سال جاری در نود و سومین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از سوی گروه آسیایی به عنوان معاون رئیس شورای اجرایی معرفی شد.

    سفیر آمریکا در اعتراض به تصویب معاونت کشورمان گفت بر اساس قوانین داخلی خود نمی‌تواند با کسب پست از سوی کشورهای حامی تروریسم موافقت کند.

    سفیر کشورمان در پاسخ به اظهارات سفیر آمریکا در اعتراض به تصویب معاونت کشورمان که گفته بود بر اساس قوانین داخلی آمریکا نمی‌تواند با کسب پست از سوی کشورهای حامی تروریسم موافقت کند، متذکر شد: معرفی جمهوری اسلامی ایران به عنوان معاونت رئیس شورای اجرایی با اجماع آرا کشورهای عضو گروه آسیایی صورت پذیرفته است.

    کاظمی ابدی افزود: آمریکا پیش از این ثابت کرده است که هیچ احترامی برای حقوق بین الملل و سازمان‌های بین المللی قائل نیست و حامی اصلی گروه‌های تروریستی و تروریسم دولتی خصوصاً در خاورمیانه است.

    سفیر ایران اضافه کرد: نمونه بارز اقدامات تروریستی آمریکا دستور رئیس جمهور این کشور برای ترور سردار سلیمانی و همراهان در داخل خاک عراق است که نقض بارز اصول بنیادین حقوق بین الملل، منشور سازمان ملل متحد و میثاق بین المللی حقوق شهروندی و سیاسی تلقی می‌گردد و آمریکا با این سابقه منفور در جایگاهی نیست که خود را به عنوان کشور ضد تروریسم معرفی کند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.