×
آخرین اخبار

۳۰ محصول باغبانی ایران در رتبه برتر جهانی

  • کد نوشته: 160054
  • ۱۴۰۲-۰۷-۲۰
  • 137 بازدید
  • مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی در جشنواره سیب در شهرستان بروجرد گفت: ایران توانایی بالایی در تولید محصولات باغبانی دارد و اکنون محصولات کشاورزی ایران به بسیاری از کشورها صادر می‌شود.

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛ اکبر اسماعیلی در اینباره بیان کرد: بیش از سه میلیون هکتار زمین کشاورزی در کشور وجود دارد و سالانه  ۲۴ تا ۲۵  میلیون تن محصول کشاورزی تولید می‌شود.

    وی بیان کرد: ۴۰ محصول باغبانی در کشور تولید می‌کنیم که ۳۰ محصول کشاورزی ایران رتبه برتر در جهان داردو به غیر از موز همه محصولات کشاورزی در داخل تولید می شود و نیازی به واردات وجود ندارد.

    مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به جایگاه دوم تولید پسته ایران در دنیا، افزود: ایران با تولید ۴ میلیون تن سیب رتبه چهارم جهان و ۲۸۰ هزار تن گردو در رتبه سوم جهان قرار دارد، همچنین در تولید بادام و انگور در رتبه پنجم قرار دارد.

    اسماعیلی تصریح کرد: در حوزه باغبانی در کشور کارهای خوبی صورت گرفته است و با کمک مراکز تحقیقات کشاورزی درصدد هستیم تا بتوانیم انقلابی در حوزه تولید محصولات باغی صورت گیرد.

    وی عنوان کرد: با توجه به کمبود آب در سطح کشور اما در حوزه تولیدات محصولات زراعی و باغی حرف های زیادی برای گفتن داریم و به بسیاری از کشورها صادرات محصولات کشاورزی صورت می گیرد.

    مدیرکل دفتر میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: این پتانسیل و ظرفیت وجود دارد تا بتوانیم آنها را به منصه ظهور برسانیم و در بازارهای رقابتی جایگاه ویژه ای داشته باشیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل