×
آخرین اخبار

صادرات ۴۲ میلیون دلاری بخش کشاورزی در لرستان/ ۲۸ درصد اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است

  • کد نوشته: 161311
  • ۱۴۰۲-۰۷-۲۶
  • 156 بازدید
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از صادرات ۴۲ میلیون دلاری محصولات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: ۲۸ درصد اشتغال استان مربوط به این بخش است.

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛ سید عماد شاهرخی در اینباره اظهار داشت: بخش کشاورزی ۲۵ درصد اقتصاد و ۲۸ درصد اشتغال استان را تشکیل میدهد.

    وی با بیان اینکه صادرات بخش کشاورزی در لرستان  ۴۲ میلیون دلار است، افزود: ما استانی با محوریت بخش کشاورزی هستیم و نیاز داریم از تجهیزات به‌روز و اطلاعات فنی استفاده کنیم تا شاهد جهش تولید در بخش کشاورزی باشیم.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به رشد ۸۴ درصدی خرید گندم در این استان، عنوان کرد: این رقم در سال گذشته ۱۲۱ درصد بود و مشکلی در خرید محصولات کشاورزی به‌وجود نیامده‌ است.

    وی با بیان اینکه خرید کلزا در لرستان از افزایش ۶۳ درصدی برخوردار است، بیان کرد: خرید کامیلنا از افزایش ۱۱ درصدی و خرید گلرنگ نیز از افزایش شش‌ درصدی برخوردار است.

    شاهرخی با تأکید به اینکه خرید بذر گندم از افزایش ۱۴ درصدی و خرید بذر جو نیز از افزایش ۳۱ درصدی در لرستان برخوردار است، گفت: پرداخت مطالبات گندم‌کاران به‌عهده دولت است و تمام این مطالبات تا پایان مهر پرداخت می‌شود.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه میانگین عملکرد گندم دیم در مناطق سردسیر و نیمه‌سردسیر این استان در سال گذشته ۱۷۰۰ کیلوگرم در هکتار بوده‌ است، ابراز کرد: این رقم در میانگین کشوری حدود ۱۴۰۰ کیلوگرم است.

    شاهرخی بیان کرد: عملکرد گندم دیم در مناطق گرمسیر لرستان ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار است و میانگین عملکرد گندم آبی در این استان نیز ۵.۵ تن در هکتار است.

    وی با بیان اینکه میانگین عملکرد دانه‌های روغنی و به‌ویژه کلزا در لرستان ۲۶۰۰ کیلوگرم در هکتار است، افزود: این میانگین از عملکرد کشوری بالاتر است و درصدد هستیم که سیر صعودی تولید محصولات کشاورزی در این استان را ادامه دهیم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل