×
آخرین اخبار

چرا آمریکا «مارگاریتا سیمونیان» را متهم می‌کند!

  • کد نوشته: 201131
  • ۱۴۰۳-۰۶-۲۴
  • 15 بازدید
  • علیرغم آن که کرملین اتهامات ایالات متحده در مورد عملیات اطلاعاتی را رد کرده “مارگارت سیمونیان” با افتخار اعتراف می کند که کار او با دستور دولت روسیه انجام می شود.

     ایالات متحده رئیس شبکه تلویزیونی دولتی “راشا تودی” روسیه را به ایفای نقش کلیدی در “عملیات نفوذ بدخیم” روسیه متهم کرده است. “مارگارت سیمونیان” به این موضوع افتخار می کند. او می گوید دستورات خود را به طور مستقیم از کرملین دریافت می‌کند و آن را عملیات اطلاعاتی “چریکی” مخفی علیه ایالات متحده توصیف می کند. او یکشنبه شب در یک تلویزیون دولتی صحبت کرد و واشنگتن را به دلیل تلاش هایش برای تعطیل کردن دفتر شبکه خبری “راشاتودی” مورد تمسخر قرار داد. سیمونیان که در دهه ۱۹۹۰ میلادی با یک خانواده آمریکایی در نیوهمپشایر زندگی کرده و زبان انگلیسی را به شکلی فصیح صحبت می کرد به دلیل لفاظی های گزنده و پروپاگاندای موثرش به نفع دولت روسیه شهرت پیدا کرده است. او اخیرا با مسخره کردن ماموران مجری قانون امریکایی در بازجویی از پرسنل شبکه خبری “راشا تودی” برای اثبات ارتباط بین اقدامات آن شبکه و خواسته های کرملین ابراز خوشحالی کرده بود. او گفته بود: “چیزی که آن ها بیش تر به آن علاقه داشتند بدانند این بود که آیا من دستوراتم را از کرملین دریافت می کنم یا خیر”.

     به گزارش  واشینگتن پست؛ او خطاب به مقام های امریکایی گفته بود: “رفقا، گوش کنید نظر شما چیست که بگویید من از سیا دستور می‌گیرم؟! اگر من رئیس یک رسانه دولتی روسیه باشم که توسط دولت تأمین مالی می شود پس دستوراتم را از کجا دریافت می کنم”؟

    او در ادامه افزوده بود: “این جمله را برای خودت بنویس! همه پرسنل “راشا تودی” و سردبیر آن فقط از دستورات دریافتی از کرملین اطاعت می کنند بقیه سفارشات صرفا به مثابه دستمال توالت هستند”!

    هفته گذشته وزارت دادگستری امریکا دو کارمند شبکه خبری “راشا تودی” را متهم کرد که با عملیات پولشویی که ظاهرا شامل پرداخت نزدیک به ۱۰ میلیون دلار به اینفلوئنسرهای راستگرای امریکایی برای انجام پروپاگاندا به نفع روسیه بوده مرتبط بوده اند. این تنها بخشی از کارزار گسترده تر روسیه برای تلاش به منظور پیروز شدن ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری با هدف تضعیف حمایت امریکا از اوکراین در جنگ آن کشور با روسیه است.

    سیمونیان گفته است: “در کشورهای غربی از جمله ایالات متحده ما به طور مخفیانه شروع به کار کردیم. ما تعدادی پروژه چریکی را سازماندهی کردیم. من نمی گویم که آیا این ها پروژه هایی هستند که ایالات متحده ما را در مورد آن ها متهم می کند یا پروژه های مختلف”.

    وزارت خزانه داری امریکا هفته گذشته سیمونیان را به عنوان یکی از “شخصیت های اصلی در تلاش های بدخواهانه دولت روسیه برای نفوذ در امریکا” معرفی کرد. هم چنین، هشت کارمند دیگر “راشا تودی”، یک مقام سابق کرملین و دو شرکت نیز از سوی وزارت خزانه داری همراه با سیمونیان هدف تحریم های امریکا قرار گرفتند. علاوه بر آن، دولت امریکا ۳۲ دامنه اینترنتی را مسدود کرده اگرچه صدها دامنه دیگر هنوز فعال هستند.

    این اقدامات چندین عملیات نفوذ عمده از جمله پروژه راشا تودی و پروژه ای با اسم رمز پروژه Good Old USA بخشی از یک عملیات روسی به نام Doppelganger را هدف قرار دادند که پیش تر روزنامه واشینگتن پست در گزارشی به آن اشاره کرده بود و هماهنگی آن پروژه ها از طریق “سرگئی کرینکو” معاون اول رئیس ستاد کرملین صورت گرفته است. سیمونیان که هم چنین ریاست خبرگزاری ‌های “اسپوتنیک” و “روسیا سگودنیا” را نیز برعهده دارد در عملیات انتشار اطلاعات نادرست جهانی کرملین که بخش مهمی از رویارویی ترکیبی روسیه با غرب می باشد نقش اساسی داشته است. دولت امریکا اشاره کرد که این طرح برای ایجاد تفرقه در ایالات متحده و متحدان آن کشور، تضعیف دموکراسی آمریکا، آسیب رساندن به منافع ایالات متحده، تقویت ترامپ و تضعیف حمایت غرب از اوکراین طراحی شده است.

    وزارت خزانه داری امریکا هفته گذشته سیمونیان را به عنوان یکی از “شخصیت های اصلی در تلاش های بدخواهانه دولت روسیه برای نفوذ در امریکا” معرفی کرد

    سیمونیان زمانی که در سال ۲۰۰۵ میلادی به ریاست شبکه خبری “راشاتودی” منصب شد تنها ۲۵ سال سن داشت. او پیش تر گزارشگر کرملین در یک ایستگاه تلویزیونی محلی بود. ظهور سرگیجه‌ آور او در کشوری قابل توجه است که تعداد کمی از زنان به چنین مقام بالایی دست یافته اند به ویژه برای زنی که طبق زندگی نامه رسمی اش دختر یک تعمیرکار یخچال در کراسنودار شهری در جنوب روسیه بود. براساس زندگی نامه منتشر شده از سیمونیان او در خانه ای بزرگ شد که در آن موش وجود داشت و یک شیر آب و یک توالت در فضای باز برای پنج عضو خانواده مشترک بوده است.

    سیمونیان در کراسنودار در خاواده ای ارمنی متولد شد. پدر و مادر او هر دو از نوادگان پناهندگان ارمنی خلافت عثمانی بودند. خانواده پدری اش اصالتا اهل ترابزون بودند که در جریان نسل زدایی علیه ارمنیان در سال ۱۹۱۵ در کریمه ساکن شدند. آنان در طول جنگ جهانی دوم توسط پلیس مخفی شوروی تحت نظر استالین به همراه هزاران ارمنی دیگر به اورال تبعید شدند. سیمونیان خود را هم ارمنی و هم روسی توصیف کرده است. اکنون خانواده او صاحب رستورانی در منطقه سوچی در روسیه هستند. سیمونیان گفته بود که از یک خانواده کارگری است و در سنین پایین تصمیم گرفت که می خواهد روزنامه نگار شود ابتدا برای روزنامه محلی و سپس برای یک ایستگاه تلویزیونی محلی در حالی که در دانشگاه دولتی کوبان در رشته روزنامه نگاری تحصیل می کرد.

    سیمونیان در سن ۱۵ سالگی در سال ۱۹۹۵ میلادی به مدت یک سال با یک خانواده امریکایی زندگی کرد. “اندرو اوهارا” یک لوله کش در بریستول و دورونتی همسرش اعضای آن خانواده بودند. آنان به ترتیب در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ میلادی فوت کردند. سیمونیان در حملات مکرر خود به آموزش و پرورش آمریکا و آن چه که به عنوان کشوری کنجکاو و با تحصیلات ضعیف به تصویر کشیده از زمان زندگی ‌اش در خانه اوهارا برای بیان این موضوع استفاده کرده است. او اخیرا در تلویزیون دولتی روسیه گفته بود خانواده اوهارا حتی یک کتاب هم نداشتند. او یکشنبه شب در سخنرانی خود گفت که نظام آموزشی آمریکا به حدی شکست خورده که شهروندان امریکایی از این موضوغع مطلع نیستند. سیمونیان این وضعیت را سیاست عمدی دولت امریکا برای محروم کردن کامل شهروندان امریکایی از آموزش دانسته بود. او در این باره گفته بود: “به دلیل همه این موارد چیزهایی وجود دارد که آنان (شهروندان امریکایی) نمی فهمند. آنان هنوز با افسانه “تهدید سرخ” و خاطرات “پرده آهنین” از دوره جنگ سرد زندگی می کنند”.

    اعتراف آشکار سیمونیان در روز یکشنبه مبنی بر آن که “راشا تودی” عملیات اطلاعاتی مخفی را در ایالات متحده انجام می دهد با اظهارات پیشین “دیمیتری پسکوف” سخنگوی کرملین که اغلب عملیات نفوذ خارجی روسیه را تکذیب کرده بود در تضاد است. پسکوف پیش تر گفته بود: “خب، البته این مزخرف است. ما دخالت نمی کنیم”.

    سیمونیان در ماه آوریل گفته بود افتخار می کند که در حال بازی موش و چکش با سیا بوده است. او به برنامه تلویزیونی “سرنوشت یک شخص” گفته بود: “سیا که در حال تعقیب بود گاهی اوقات ۶۰۰ کانال اطلاع رسانی را در یک زمان در فضای مجازی مسدود نمی کرد. با این وجود، علیرغم آن که آنان در حال مسدود کردن کانال ها بودند ما از پیش کانال های تازه ای ساخته بودیم”. او در مقطعی مدعی شده بود که کانال اش در شبکه های اجتماعی ۱۴ میلیارد بازدید داشته است.

    سیمونیان علاوه بر اظهارات تند و شدید خود علیه سیاست خارجی ایالات متحده و دفاع شدید از سیاست روسیه اظهاراتی جنجالی در مورد اوکراینی ها داشته و آنان را به “نازی بودن” متهم کردن است. او در آوریل ۲۰۲۲ میلادی گفته بود که اوکراینی ها به دلیل مقاومت در برابر تهاجم روسیه از نوعی روان پریشی جمعی رنج می ‌برند. او حین صحبت در شبکه NTV طرفدار کرملین گفته بود:”در کمال تاسف بخش قابل توجهی از مردم اوکراین در جنون نازیسم غرق شده اند”. سیمونیان گفته بود: ” تصادفی نیست که ما آن ها را نازی می نامیم… آن چه شما را نازی می کند طبیعت حیوانی شما، نفرت حیوانی شما و تمایل حیوانی شما به دریدن چشمان کودکان بر اساس ملیت است”.

     سیمونیان در جولای ۲۰۲۲ میلادی گفته بود که “روسیه باید بدون اوکراین آینده را بسازد زیرا اوکراین آن طور که بود نمی تواند به وجود خود ادامه دهد. هیچ اوکراینی ای آن طور که ما در سال‌ های گذشته می ‌شناختیم وجود نخواهد داشت”.

    منتقدان سیمونیان از جمله “الکسی ناوالنی” رهبر درگذشته اپوزیسیون روسیه او را به جمع آوری ثروت از طریق دریافت هزینه های بیش از حد از دولت برای ارائه خدمات متهم کرده و به سابقه وی در لفاظی هایش در دفاع از نسل زدایی علیه اوکراین در تلویزیونی روسیه حمله کردند. ناوالنی در یک فیلم تحقیقی با عنوان “انگل ها” در سال ۲۰۲۰ میلادی گفته بود که سیمونیان و همسرش با ارائه خدمات واهی به چندین شرکت دولتی مبالغ هنگفتی را به دست آورده اند. ناوالنی در آن فیلم گفته بود:”تقریبا یک میلیون روبل از جیب ما به آنان داده شده است. همه مشتریان آنان دولتی هستند”.

    سیمونیان به اتهامات وارد شده از سوی ناوالنی پاسخ نداد تا آن که در نهایت انتقام خود را گرفت هنگامی که در سال ۲۰۲۱ میلادی در اعتراض به عدم درمان پزشکی به اعتصاب غذا در زندان پایان داد سیمونیان بسته‌ای از سالامی گوشت خشک را در بسته ای با برچسب راشا تودی برایش فرستاد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل