×
آخرین اخبار

نوسازی مدارس؛ از آمارسازی‌های کذایی تا عملکردهای خیالی/ تنها ۷ مدرسه از ۳۵ مدرسه تخریب شده در سیل‌ ۹۸ ساخته شده است!

  • کد نوشته: 133032
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۸
  • 147 بازدید
  • در حالی طی روزهای گذشته مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از نبود اعتبارات جهت تکمیل ۲۸ مدرسه از ۳۵ مدرسه تخریب شده در سیل سخن به میان آورد که یونس بهاروند مدیرکل فعلی نوسازی و معاونت وقت نوسازی در آذرماه سال ۹۸ از ساخت ۴۷ باب مدرسه با اعتبار ۶۱ میلیارد و ۲۵۵ با مشارکت خیران مدرسه‌ساز در مناطق سیل‌زده خبر داده بود!

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز از لرستان؛ آذرماه ۱۳۹۸ یونس بهاروند معاونت وقت اجرایی و نظارت نوسازی مدارس لرستان در مراسم افتتاح مدرسه کودکان استثنایی مادر شهرستان کوهدشت، با اشاره به سیل فروردین‌ماه همان سال در استان، اظهار کرد: با مشارکت خیران مدرسه‌ساز در مناطق سیل‌زده، شاهد ساخت ۴۷ باب مدرسه با اعتبار ۶۱ میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان بودیم که نشان از آمادگی و هم‌وغم این عزیزان در برطرف کردن مشکلات آموزشی دانش‌آموزان دارد.

    حالا پس از گذشت ۳ سال و نیم از ادعای یونس بهاروند که حالا به صندلی مدیریت نوسازی مدارس در لرستان تکیه زده است، روز گذشته رضا عزتی مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به خسارات سیل ۹۸ به زیرساخت‌های آموزش و پرورش، مدعی شده که در این سیلاب ۳۵ مدرسه به طور کامل تخریب شد که فقط ۷ مدرسه بازسازی شده است و برای تکمیل ۲۸ مدرسه دیگر نیاز به اعتبار ویژه است!!!

    عزتی همچنین بیان اینکه حوزه‌های آموزش لرستان با کمبود شدید تجهیزات مواجه است، افزود: کمبود سه هزار صندلی برای برگزار امتحانات، کمبود امکانات در ۱۶۰ حوزه امتحانی از ۱۹۰ حوزه از دیگر مشکلات آموزش و پرورش است که باید با قید فوریت به آنها توجه شود.

    مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با انتقاد از توزیع ناعادلانه تجهیزات و امکانات در سال‌های گذشته، گفت: به لرستان اصلاً توجه نشده و زیبنده نیست که در برخی مناطق معلم حتی صندلی برای نشستن نداشته باشد.

    در حالی طی روزهای گذشته مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از نبود اعتبارات جهت تکمیل ۲۸ مدرسه از ۳۵ مدرسه تخریب شده در سیل سخن به میان آورد که یونس بهاروند مدیرکل فعلی نوسازی و معاونت وقت نوسازی در آذرماه سال ۹۸ از ساخت ۴۷ باب مدرسه با اعتبار ۶۱ میلیارد و ۲۵۵ با مشارکت خیران مدرسه‌ساز در مناطق سیل‌زده خبر داده بود!

    بنظر می‌رسد آمارسازی بهاروند در نوسازی مدارس لرستان سبقه تاریخی دارد و این مدیر ضعیف و ناتوان در زمان معاونتش در نوسازی مدارس نیز سعی داشته با رزومه‌سازی و ارائه آمارهای واهی، مدیری توانمند و کارآمد جلوه نماید.

    متاسفانه یونس بهاروند در جذب اعتبارات و همچنین تجهیزات و امکانات آموزشی نیز ضعیف عمل کرده است، بگونه‌ای که طبق اظهارات رضا عزتی، از ۱۹۰ حوزه امتحانی، ۱۶۰ حوزه در کمبود شدید تجهیزات بسر می‌برند که بیانگر ناتوانی و ضعف مدیریتی در نوسازی مدارس لرستان است! امیدواریم استاندار لرستان بیش از این منافع دانش‌آموزان و حوزه مهم آموزش را قربانی مدیران سیاسی‌کار و نالایق ننماید.

    مهدی زکی‌پور/ لرستان

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل