×
آخرین اخبار

موسیقی حماسی از سبد موسیقی مردم نباید حذف شود

  • کد نوشته: 158894
  • ۱۴۰۲-۰۷-۱۳
  • 130 بازدید
  • دبیر فنی و علمی جشنواره بین المللی موسیقی ایثار- نوای مهر گفت: موسیقی حماسی از سبد موسیقی مردم حذف نشود و موسیقی ملی بیشتر مورد توجه قرار گرفته شود.

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛ شهروز حقی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این دوره از جشنواره در استان لرستان، اظهار کرد: جشنواره‌ها محل زندگی و حیات موسیقی فاخر هستند.

    وی گفت: اگر ما جشنواره‌ها را نادیده بگیریم، بخشی از موسیقی فاخر و ارزشی چه از نظر محتوای جهاد، حماسه و شهادت و چه از نظر انواع محتوای فرهنگی و ارزشی ممکن است بخشی از حیات خود را از دست بدهد و دچار آسیب شود.

    حقی با بیان اینکه جشنواره‌ها موتور محرک فعالیت‌های هنری هستند، افزود: حضور گروه‌های هنری، به‌ویژه موسیقی که زبان هنرشان زبان بین‌المللی است، همواره یک مسیر بسیار خوب و موثر برای انتقال فرهنگ هستند.

    دبیرفنی و علمی دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار- نوای مهر تصریح کرد: یکی از مهمترین ابزارهای انتقال فرهنگ‌ها، جابه‌جایی گروه‌ها و هنرمندان و حضور در چنین جشنواره‌هایست.

    وی خاطرنشان کرد: جای اجراهای مختلف هنری، در فرهنگ‎ها، ملت‌ها و کشورهای مختلف، خالی است ولی این سال‌ها و در جشنواره بین المللی موسیقی ایثار- نوای مهر تلاش شده است جای خالی این اجراها بر طرف شود.

    حقی با اشاره به حضور بین المللی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: باید بین کشورهای اسلامی و کشورهای حوزه مقاومت، مراودات هنری تقویت شود.

    دبیر فنی و علمی دومین جشنواره بین المللی موسیقی ایثار- نوای مهر ادامه داد: متاسفانه خیلی به موسیقی حماسی پرداخته نشده و خیلی شنیده و احیا نمی شود.

    وی گفت: سیاستگزاران فرهنگی ما بایستی توجه کنند موسیقی حماسی در سبد موسیقی مردم حذف نشود و موسیقی ملی بیشتر مورد توجه قرار گرفته شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل