×
آخرین اخبار

این زن می تواند ترامپ را نابود کند/ تیلور سویفت از هریس حمایت کرد/ ملکه پاپ؛ بانویی در شمایل مریم مقدس/ راز محبوبیت عجیب سویفت چیست؟

  • کد نوشته: 201066
  • ۱۴۰۳-۰۶-۲۳
  • 22 بازدید
  • قدرت تیلور سویفت فراتر از تصور است و حمایت او از کامالا هریس چند ده برابر مهم تر و چشمگیرتر از حمایت باراک اوباما و جو بایدن از هریس است.

    به گزارش خبر فوری، ساعاتی پس از برگزاری مناظره اول کامالا هریس و دونالد ترامپ، تیلور سویفت، خواننده مشهور آمریکایی در اینستاگرام خود از هریس حمایت کرد. بسیاری معتقدند همین اتفاق می تواند برگ برنده هریس در مناظره اول باشد.

    از لحظه اعلام حمایت سویفت از کامالا هریس تا کنون، پایگاه های مختلف خبری و مجازی به بازتاب این خبر پرداخته و در رابطه با آن تولید محتوا کرده اند‌. این اعلام حمایت چنان مهم بوده که گویی یک رهبر سیاسی یا مذهبی بزرگ از هریس حمایت کرده است.

    آنچه مشخص است این است که تیلور سویفت فراتر از یک خواننده است. او یکی از مهم ترین سوپراستارهای آمریکا و جهان به حساب می آید و از چنان قدرت اجتماعی و فرهنگی برخوردار است که می تواند به راحتی سرنوشت انتخابات یا هر رویداد سیاسی دیگری را تغییر دهد.

    اما به راستی خواننده جوان پاپ و کانتری آمریکایی از چه قدرتی برخوردار است و این قدرت اجتماعی را از کجا به دست آورده است؟

    ستاره ای با شمایل مریم مقدس

    تیلور سویفت در اوایل دهه اول هزاره جدید کارش را به عنوان خواننده شروع کرد اما خیلی زود به چهره ای تاثیرگذار و مهم تبدیل شد. سویفت در طول ۱۰ سال به یکی از پرفروش ترین خوانندگان دنیا بدل شد و چنان نردبان ترقی را طی کرد که در سال ۲۰۱۸ توانست موفق ترین و محبوب ترین خواننده آمریکایی شود.

    قدرت و محبوبیت تیلور سویفت فراتر از تصور است. او یک چهره اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بزرگ است. او شمایل واقعی یک سلبریتی موفق را بازتاب می دهد. سویفت قدرت جا به جایی میلیاردها دلار پول را دارد، او می تواند با کمک فضای مجازی یک کالا را پرفروش کرده یا نابود کند. سویفت همزمان از قدرت بالایی در اداره حوادث و رخدادهای فرهنگی و اجتماعی جهان برخوردار است.

    بسیاری معتقدند راز موفقیت این خواننده آمریکایی قدرت هنری او است. سویفت یک آهنگساز، ترانه سرا و خواننده ماهر است. ترانه های او در عین سادگی و همه فهم بودن به شدت به روز هستند ‌و از مردان و زنان میانسال تا جوانان نسل زد آنها را زمزمه می کنند. قدرت موسیقی تیلور سویفت به حدی است که دانشگاه هاروارد یک تحقیق میدانی وسیع روی او و سبک هنری اش انجام داده و نظر دانشجوهای رشته موسیقی را در مورد نحوه تحریر، ترانه سازی، بیان، آهنگسازی و تنظیم آهنگ های تیلور سویفت پرسیده است. به گفته بیشتر این دانشجویان، سویفت یکی از قدرتمندترین خوانندگان فعلی آمریکا است و سایر خوانندگان پاپ مشهور باید بر سر مقام دوم با او رقابت کنند.

    با این حال، قدرت موسیقی تنها راز شهرت و محبوبیت تیلور سویفت نیست. تیلور سویفت بسیار باهوش است و استاد تعامل با رسانه ها به حساب می آید. او به خوبی توانسته با طرفدارانش تعامل داشته باشد. به صفحات طرفدارانش سر می زند، پستهای آنها را لایک می کند و وقتی یکی از آنها مریض می شود به سراغشان رفته و حتی هزینه درمان آنها را می پردازد. او لایوهای صمیمانه ای با طرفدارانش دارد و به بسیاری از کامنت ها پاسخ می دهد. تیلور سویفت رابطه بسیار گرمی هم با شنوندگان موسیقی اش، به خصوص آنهایی که در کنسرت هایش حاضر می شوند، دارد. این رابطه به جایی رسیده که وقتی کنسرت سویفت با تاخیر برگزار شده یا لغو می شود، سویفت تمام هزینه کنسرت را به مخاطبانش باز می گرداند و با ارسال ایمیلی، شخصا از آنها معذرت می خواهد.

    نتیجه این رفتار چه بوده است؟ این رفتار هوشمندانه باعث شده تیلور سویفت در نظر طرفدارانش فراتر از یک سلبریتی باشد. او تبدیل به “مریم مقدس” شده است.

    تیفوسی های سویفت؛ چیزی شبیه مریدان حسن صباح

    سویفت حدود ۳ تا ۵ میلیون طرفدار تیفوسی دارد. آنها حاضرند برای سویفت بمیرند. اجتماع این طرفداران بیشتر به گردهمایی پیروان یک فرقه مذهبی می ماند. آنها دائما در کنسرت سویفت حاضر می شوند، پیراهن مخصوص می پوشند و برای جلب توجه سویفت، ترانه هایش را زمزمه می کنند. مشخص است که این طرفداران تیفوسی حاضرند برای محبوب خود هر کاری بکنند و مقام سویفت برای آنان همانند مقام حسن صباح برای مریدان اسماعیلی اش است.

    اخبار زیادی از هیاهوی این طرفداران افراطی مخابره شده است. فی المثل، چندی پیش گفته شد که تحرکات طرفداران «تیلور سویفت» در کنسرت او در سیاتل باعث ایجاد لرزشی در زمین شده که معادل یک زلزله ۲.۳ ریشتری بوده است. همچنین، یک تیک تاکر آمریکایی به نام آیزاک جارمن مدعی شده از فروش بلیت‌هایی که از تور جدید کنسرت تیلور سویفت در اختیار داشته بیشتر از ۱۴ هزار دلار نصیبش شده و حالا می‌تواند با آن تمام شهریه‌ی دانشگاهش را بپردازد.

    با این حال، نباید گمان کرد که فقط طرفداران تیفوسی تیلور سویفت حاضرند برای او کاری کنند. طرفداران معمولی تیلور سویفت نیز تحت تاثیر او هستند و حاضرند مثلا در صورت حمایت خواننده محبوبشان از کامالا هریس، به او رای دهند. لازم به ذکر است که نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌ دهد که ۷۰ درصد آمریکایی‌ ها نسبت به تیلور سویفت نظر مثبتی دارند.

    به همین دلیل، برخی معتقدند قدرت تیلور سویفت فراتر از تصور است و حمایت او از کامالا هریس چند ده برابر مهم تر و چشمگیرتر از حمایت باراک اوباما و جو بایدن از هریس است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل