×
آخرین اخبار

افتتاح ۲ مدرسه مقاوم سازی شده توسط خوزستان در کهگیلویه و بویر احمد

  • کد نوشته: 119312
  • ۱۴۰۱-۱۲-۱۱
  • 177 بازدید
  • معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۲ مدرسه در منطقه سی سخت استان کهگیلویه و بویر احمد که توسط کارشناسان این اداره کل مقاوم سازی شده بود، افتتاح شدند.

    به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان، محمد جواد خلیلی بیان کرد: این ۲ مدرسه بر اثر زمین لرزه ای در سی سخت کهگیلویه و بویر احمد آسیب دیده بودند که با توجه به اینکه خوزستان معین این استان است و یکی از قطب های مدرسه سازی کشور است مقاوم سازی این مدارس به اداره کل نوسازی مدارس خوزستان سپرده شد.

    وی گفت: یکی از این مدارس ۶ کلاسه به نام دانش است که مساحت کل آن ۸۸۹ مترمربع است و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و با مشارکت بنیاد علمی و آموزشی قلم چی بازسازی و مقاوم سازی شد.

    خلیلی ادامه داد: همچنین مرکز آموزشی ۹ کلاسه دانش آموزان با نیازهای ویژه چویل این منطقه نیز با زیر بنای ۸۵۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال با مشارکت این بنیاد مقاوم سازی شده است.

    وی ادامه داد: خوزستان در سه سال اخیر بیش از سه هزار کلاس درس ساخته است و به یکی از قطب های مدرسه سازی در کشور تبدیل شده است.

    معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان ادامه داد: در سال های اخیر ساخت مدرسه در شرایط سختی همچون سیل و زلزله در استان انجام گرفته که باعث شده از این دانش برای ساخت مدرسه در استان های دیگر استفاده شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل