×
آخرین اخبار

استاندار: ۵۹۹ خودرو توقیفی لرستان تعیین تکلیف شود

  • کد نوشته: 80910
  • ۱۴۰۰-۱۲-۰۳
  • 803 بازدید
  • لرستان_استاندار لرستان گفت: ۹۹ خودرو در اختیار اموال تملیکی و بیش از ۵۰۰ خودرو در پارکینگ‌های نیروی انتظامی وجود دارد که هرچه سریعتر باید وضعیت آنان برای واگذاری بررسی شود.
    استاندار: ۵۹۹ خودرو توقیفی لرستان تعیین تکلیف شود

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، فرهاد زیویار روز دوشنبه در نشست تعیین و تکلیف اموال تملیکی استان اظهار کرد: نیروی انتظامی باید گزارشی درباره سرنوشت خودروهایی توقیف شده ارایه دهد.
    وی گفت: دستگاه‌های اجرایی و تعزیرات حکومتی همچنین سازمان اموال تملیکی از وضعیت خودروهای توقیف شده آمار ندارند ازاینرو ارایه گزارش نیروی انتظامی برای تعیین و تکلیف ضروری است.
    استاندار لرستان بیان کرد: ۹۹ خودرو در اختیار اموال تملیکی و بیش از ۵۰۰ خودرو در پارکینگ‌های نیروی انتظامی وجود دارد که هرچه سریعتر باید وضعیت آنان برای واگذاری بررسی شود.
    مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان نیز در ادامه اظهار کرد: اکنون باید وضعیت بیش از ۵۰۰ خودروی توقیف شده در استان معلوم شود چراکه براساس ماده ۵۳ قانون قاچاق دستگاه کاشف (نیروی انتظامی) علاوه بر کالای قاچاق، خودرو را نیز باید تحویل اموال تملیکی دهند.
    حمید القاصی‌مهر گفت: کالاها به اموال تملیکی تحویل داده شده است اما خودروها معلوم نیست در کدام پارکینگ نیروی انتظامی وجود دارد.
    وی گفت: عدم اجرای قانون در تحویل خودروهای ضبط‌شده سبب بلاتکلیفی این خودروها شده، اگر قانون به‌خوبی اجرا و خودروها به سازمان اموال تملیکی تحویل داده می‌شد سردرگمی وجود نداشت.
    دبیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان در ادامه اظهار کرد: از سال ۹۲ که سازمان اموال تملیکی در استان تشکیل شده است تعداد ۵۶۳ خودرو شامل خودروهای سبک، سنگین، خودروهای شوتی، کامیون‌ها و خودروهای خارجی که به‌صورت قاچاق وارد شدند به‌نفع دولت توقیف شده‌اند.
    احمد مجدیان افزود: متأسفانه سازمان اموال تملیکی به‌دلیل نداشتن پارکینگ، این خودروها در اختیار نیروی انتظامی به‌عنوان دستگاه کاشف قرار دارند و در پارکینگ‌های اختصاصی نیروی انتظامی نگهداری می‌شوند.
    وی ادامه داد: پس از توقیف خودروها توسط نیروهای انتظامی، این خودروها در پارکینگ‌های سطح استان نگهداری می‌شود.
    دبیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان گفت: در گذشته موضوع تعیین تکلیف خودروهای ضبط‌شده بارها مطرح شده بود که مسئولان وقت استان تمایلی به پیگیری و تعیین تکلیف این موضوع نداشتند اما اکنون با توجه به ضرب‌الاجل رئیس جمهور جهت تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی، خوشبختانه استاندار و معاون سیاسی فعلی نسبت به این موضوع بسیار حساس هستند و با جدیت در حال پیگیری موضوع است.
    مدیرکل سازمان اموال تملیکی لرستان در ادامه گفت: سازمان اموال تملیکی، پارکینگی جهت نگهداری خودروهای توقیف شده ندارد بنابراین این خودروها توسط نیروی انتظامی به پارکینگ‌هایی که در اختیار دارند منتقل می‌شوند و باید نیروی انتظامی قبض پارکینگ را به سازمان اموال تملیکی ارسال کند که معلوم شود خودرو ضبط‌شده در چه پارکینگی قرار دارد.
    فرزاد رستمی ادامه داد: متأسفانه نیروی انتظامی به‌عنوان دستگاه کاشف، گزارشی از وضعیت خودروهای ضبط‌شده در پارکینگ تاکنون ارائه نداده است و معلوم نیست این خودروها در چه پارکینگ‌هایی هستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *