×
آخرین اخبار

الشتر بیشترین بارش ها را به خود اختصاص داد

  • کد نوشته: 23480
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۷
  • 704 بازدید
  • مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به الشتر با 12.3 میلی‌متر باران و کمترین بارش در پل‌دختر با 0.7 بوده است.
    الشتر بیشترین بارش ها را به خود اختصاص داد

     

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، بهروز مرادپور ظهر یکشنبه ۷ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: میزان بارش نقطه‌ای سامانه اخیر طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه‌های هواشناسی مستقر در مراکز شهرستان‌های استان لرستان ثبت شده است.

    وی گفت: در این مدت بیشترین میزان بارش‌ها مربوط به الشتر با ۱۲٫۳ میلی‌متر باران و کمترین بارش در پل‌دختر با ۰٫۷ بوده است.

    مرادپور میزان بارش‌ها در رومشکان ۱ را میلی‌متر، کوهدشت ۳٫۶ میلی‌متر، نورآباد ۴٫۶ میلی‌متر، الشتر ۱۲٫۳ میلی‌متر، بروجرد ۱۲٫۱ میلی‌متر، دورود ۷٫۸ میلی‌متر، در ازنا ۹٫۸ میلی‌متر و در الیگودرز ۹٫۲ میلی‌متر اعلام کرد؛ در خرم‌آباد هم ۳٫۴ میلی متر باران بارید.

    آخر هفته بارانی در لرستان
    مرادپور همچنین گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز تا پایان وقت با توجه به حاکمیت شرایط ناپایدار بر جو منطقه برای اغلب نقاط به‌ویژه نیمه شرقی رگبار باران گاهی رعدوبرق و با احتمال ریزش تگرگ و رخداد صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

    وی با اعلام این که در برخی نقاط سبب اختلال در تردد جاده‌ای و لغزندگی سطح جاده‌ها می‌گردد، افزود: موج بارشی امشب از روی جو منطقه خارج می‌گردد و برای روز دوشنبه بارشی در سطح استان مشاهده نمی‌شود و رشد ابر و افزایش سرعت باد و غبار رقیق پدیده‌های غالب آسمان می‌باشند.

    مرادپور تاکید کرد: در روز سه‌شنبه با توجه به گذر امواج کم دامنه و نیز تغییرات فشاری حاکم بر سطح زمین علاوه بر افزایش ابر و وزش باد قابل ملاحظه در برخی نقاط وقوع بارشهایی بصورت خفیف گاهی رعدوبرق دور از انتظار نخواهد بود. طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با توجه به ورود یک سامانه بارشی و شرایط رطوبتی مناسب مجددا در سطح استان شاهد بارشهای رگباری همراه با رعدوبرق خواهیم بود.

    شایان ذکر است طی امروز وزش باد شدید و پدیده گردوغبار به همراه کاهش دید افقی را برای نقاط مختلف استان گزارش شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *