×
آخرین اخبار

تحقق امنیت پایدار نیازمند تعامل و مشارکت مردم با پلیس است

  • کد نوشته: 149734
  • ۱۴۰۲-۰۵-۲۶
  • 207 بازدید
  • فرمانده انتظامی اهر، تحقق امنیت پایدار در جامعه را نیازمند مشارکت و تعامل مردم با پلیس عنوان کرد و گفت: پلیس حافظ جان، مال، ناموس و اسرار مردم است و مردم می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای مشکلات و خواسته‌های خود را با پلیس در میان بگذارند.

    تحقق امنیت پایدار نیازمند تعامل و مشارکت مردم با پلیس است

    به گزارش دیدگاه نیوز ، سرهنگ قدرت آقاپور، در جمع خبرنگاران، افزود: زمانی پلیس موفق خواهد شد که مردم با پلیس همراهی و تعامل سازنده داشته باشند و در این صورت جامعه به امنیت پایدار خواهد رسید.

    وی ایجاد امنیت و سلامت در جامعه را دو مقوله مهم برشمرد و افزود: اگر در جامعه‌ای امنیت و سلامت نباشد مردم با مشکلات فراوانی روبرو خواهند شد.
    سرهنگ آقاپور، خط قرمز پلیس را امنیت مردم عنوان کرد و گفت: در این راستا پلیس با افراد یا گروه‌هایی که بخواهند نظم، آسایش و امنیت عمومی جامعه را دچار اختلال کنند برخورد جدی خواهد کرد.
    وی در ادامه از افزایش ۳ درصدی سرقت در شهرستان اهر نسبت به سال گذشته نیز خبر داد و افزود: خوشبختانه در چهار ماه اخیر در این شهرستان هیچ گونه سرقت به عنف، سرقت مسلحانه، جرایم خشن و زورگیری وجود نداشته و تنها ۳ درصد افزایش سرقت مربوط به سرقت های خرد و خانه باغات می باشد.
    فرمانده انتظامی اهر گفت: هم اکنون در این شهرستان بیش از ۱۲۰۰۰ خانه باغ در ابعاد بزرگ و کوچک در جاده اهر_تبریز، اهر_مشگین شهر، اهر_ورزقان و اهر _ کلیبر وجود دارد که بیشتر توسط اشخاص غیر بومی خریداری و چند ماه از سال به حال خود رها می‌شوند و عامل اصلی افزایش سرقت‌ها در این شهرستان نیز متعلق به این خانه باغها هستند و در این راستا نیز در روزهای اخیر یک سارق با ۱۸ فقره سرقت از خانه باغ ها دستگیر و روانه زندان شده است.
    وی در ادامه از مردم شهرستان اهر خواست برای جلوگیری از هرگونه سرقت اشیاء، طلاجات و اموال گران قیمت خود در هنگام مسافرت از قرار دادن این گونه اشیاء در داخل خانه و خودروی شخصی خودداری کنند و در محلات از نگهبان محله استفاده کنند.
    سرهنگ آقاپور همچنین به سرقت‌های سیم و کابل برق توسط افراد غیر بومی در برخی از مناطق شهرستان اهر نیز اشاره کرد و افزود: از مردم مناطق روستایی و صاحبان باغات انتظار داریم در صورت هرگونه مشاهده افراد مشکوک یا خودروهای مشکوک، پلاک مخدوش و غیر بومی حتما موضوع را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *