×
آخرین اخبار

کشف ۲۳۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در آذربایجان شرقی/خبرنگاران انتقال دهنده مطالبات مردم در جامعه هستند

  • کد نوشته: 197301
  • ۱۴۰۳-۰۵-۲۰
  • 79 بازدید
  • فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۳۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان خبر داد و گفت: در ۴ ماهه سالجاری تعداد ۲۶۰ خودروی شوتی در استان توقیف و ۳۷۶ نفر در این راستا دستگیر شده است.

    به گزارش دیدگاه نیوز، سردار “علی محمدی” صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای خبرنگار، اظهار داشت:خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش مهمی در آگاهسازی و اقناع سازی افکار عمومی دارند و مطالبات و خواسته های مردمی از طریق خبرنگاران و اصحاب رسانه به مسئولان و دستگاههای حاکمیتی منتقل می شوند.

    وی به افزایش ۳ درصدی تماس های فوریتی ۱۱۰ در استان اشاره کرد و افزود:در ۴ ماهه سالجاری تعداد ۸۴۴ هزار و ۶۱۳ مورد تماس با فوریت های پلیسی استان برقرار شده که در حدود ۴۰۰ هزار تماس عملیاتی شده است و میزان رضایتمندی از تماس های ۱۱۰ در حدود ۸۷ درصد می باشد.
    فرمانده انتظامی استان  آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:در بحث سرقت با راه اندازی قرارگاه مقابله باسرقت در حدود ۱۲ درصد در سرقت ها کاهش داریم که در این مدت ۲۶ درصد نیز در کشف سرقت ها نسبت به سال گذشته افزایش کشف حاصل شده است و ۵۱ درصد سرقت های وقوع یافته در استان منجر به کشف شده است .
    وی به اختصاص ۱۲۰ پابند الکترونیکی کنترل سارقان سابقه دار در استان اشاره کرد و گفت: سارقانی که بیش از ۴ فقره سرقت دارند توسط پابند الکترونیکی در کنترل و رصد پلیس هستند و درصدد هستیم تعداد پابندهای الکترونیکی را افزایش دهیم تا بتوانیم سارقانی که تا ۲ فقره سابقه سرقت را دارند نیز کنترل نماییم.
    سردار”محمدی” با بیان اینکه در حدود ۳۰ درصد مجموع سرقت ها مربوط به خودرو و لوازم داخل خودرو است،افزود:از شهروندان درخواست داریم به هشدارها و توصیه های پلیسی توجه کنند و با استفاده از قفل فرمان و پدال و همچنین نصب تجهیزات ایمنی و ردیاب در کاهش سرقت خودرو و قطعات خودرو مشارکت و همکاری داشته باشند.
    ارشدترین مقام انتظامی استان تصریح کرد:  امسال تعداد ۵۶ باند سرقت در استان متلاشی و منهدم شده که تعداد ۲ هزار و ۸۶۸ سارق دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شده است.
    سردار “محمدی” خاطرنشان کرد: در چهار ماه نخست سال جاری یک هزار و ۷۷ کیلوگرم مواد مخدر کشف و بیش از ۴ هزار نفر معتاد و یک هزار و ۳۷۹ نفر توزیع‌کننده دستگیر شده‌اند، این آمار نشان‌دهنده موفقیت پلیس استان در مبارزه با جرایم مرتبط با مواد مخدر است.
    وی به افزایش ۲۰ درصدی جرایم فضای مجازی در استان اشاره کرد و گفت:بیشترین جرایم فضای مجازی در استان مربوط به برداشت های اینترنتی غیرمجاز،کلاهبرداری های اینترنتی و هتک و نشر اکاذیب هستند که خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد جرایم در این حوزه کشف شده است.
    سردار “محمدی” از کاهش ۳۶ درصدی در تصادفات رانندگی طی چهار ماه گذشته خبر داد و گفت:خوشبختانه در این مدت با کاهش ۲۰ درصدی فوتی ها در تصافات سرصحنه شاهد هستیم که به میزان نیز راضی نیستیم و تلاش خواهیم کرد تعداد فوتی ها را نیز از مقدارهم کاهش دهیم .
    وی به افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت:انتظار داریم اصحاب رسانه با اطلاع رسانی خوب و سازنده خود در این زمینه باعث افزایش فرهنگ ترافیک شده و به تبع آن نیز تعداد تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی نیز در استان کاهش یابد.
    سردار”محمدی” با بیان اینکه امنیت و آرامش مردم و جامعه خط قرمز پلیس است،تاکید کرد:در بحث کشف سلاح شکاری و سلاح جنگی در سالجاری با افزایش ۵۷ درصدی روبرو هستیم و در مورد اراذل و اوباش نیز ۱۴۵ نفر دستگیر و ۱۵۵ مورد احضار اراذل و اوباش داشتیم.
    وی به ارائه خدمات به شهروندان در معاونت های وظیفه عمومی و پلیس گذرنامه و اتباع خارجه اشاره کرد و گفت:در سالجاری تعداد ۱۷ هزار و ۴۸۰ نفر به معاونت وظیفه عمومی مراجعه و از معافیت کفالت،پزشکی و تحصیلی بهره مند و تعداد ۵ هزار و ۲۴۰ مشمول به مراکز آموزشی اعزام شده و در اداره گذرنامه استان نیز تعداد ۷۶ هزار و ۱۸۰ گذرنامه زیارتی و دائمی صادر شده است.
    فرمانده انتظامی استان در پایان از نوسازی اماکن و یگان های انتظامی در استان خبر داد و افزود:در مرکز استان کلانتری ۱۶ بازار و همچنین ستاد های انتظامی شهرستان مراغه و میانه در دست احداث بوده و نهضت منازل سازمانی نیز با قوت در استان در حال پیگیری و اجرا می باشد.
    گفتنی است، در پایان این مراسم خبرنگاران نیز سئوالات خود را مطرح و همچین از عملکرد پلیس استان در برخورد کریمانه و مودبانه در طرح نور از سردار محمدی تشکر و قدردانی و همچنین با اهداء شاخ گل و هدایایی از همه خبرنگاران و اصحاب رسانه توسط فرمانده انتظامی استان تجلیل و قدردانی شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل