×
آخرین اخبار

«چیزهای عجیب» متوقف شد

  • کد نوشته: 130840
  • ۱۴۰۲-۰۲-۱۹
  • 112 بازدید
  • ساخت فصل پنجم و پایانی سریال «چیزهای عجیب» به دلیل اعتصاب سراسری اعضای انجمن نویسندگان آمریکا متوقف شد.

    برادران دافر به عنوان سازندگان سریال پرطرفدار «چیزهای عجیب» در حساب رسمی توئیتر نوشتند: «در حالی که هیجان‌زده هستیم که تولید فصل پنجم و نهایی این سریال را با بازیگران و عوامل فوق‌العاده خود شروع کنیم، این کار در طول این اعتصاب امکان‌پذیر نیست. امیدواریم به‌زودی به یک توافق عادلانه دست پیدا کنیم تا همه بتوانیم به کار خود بازگردیم.»

    انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) با اعلام اختلافات گسترده با استودیوهای فیلم‌سازی از چند روز پیش نخستین اعتصاب سراسری خود را در ۱۵ سال اخیر آغاز کرده‌اند. این انجمن در یک سند طولانی پیشنهاد داده بود در هر سریال تلویزیونی حداقل ۶ تا ۱۲ نویسنده بر اساس تعداد قسمت‌ها باید فعالیت داشته باشند، اما این پیشنهاد از سوی استودیوها پذیرفته نشد و آن‌ها حتی پیشنهاد جایگزینی مطرح نکردند.

    این صنف همچنین خواستار تضمین حداقل هفته‌های استخدام برای هر نویسنده از ۱۰ هفته تا ۵۲ هفته شده بود، اما استودیوها این پیشنهاد را نیز رد کردند و پیشنهاد متقابلی ارائه نکردند.

    اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون آمریکا این دو موضوع را «نقاط اصلی اختلاف» خواند، اما اعلام کرد که مایل است غرامت و دستمزد را افزایش دهد و حتی از آخرین پیشنهادهایش نیز فراتر برود؛ در صورتی که انجمن نویسندگان روی تحقق پیشنهادهای بزرگ خود اصرار و تاکید نداشت. نویسندگان همچنین خواهان دریافت دستمزد از پخش مجدد برنامه‌ها در سامانه‌های نمایش آنلاین شدند، اما استودیوها این پیشنهاد را نیز رد کردند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل