×
آخرین اخبار

پرداخت ۱۵ هزار میلیارد به واحد‌های تولیدی لرستان

  • کد نوشته: 164552
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۴
  • 161 بازدید
  • مدیر کل صمت لرستان گفت : ۱۵ هزار میلیارد ریال جهت تامین نقدینگی واحد های تولیدی، تامین سرمایه ثابت طرحهای نیمه تمام صنعتی و احیا واحدهای راکد در سال ۱۴۰۱ پرداخت شد.

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛ بهمن جعفری در اینباره گفت: بسیاری از این طرح ها در شهرهای بروجرد، خرم آباد، دورود ، نورآباد و الیگودرز هستند که با احیای آنها زمینه بازگشت به کار ۹۴۸ نفر فراهم شده است.

    وی ادامه داد: مشکلات مالی و حقوقی، بدهی، اختلاف بین شرکا، کمبود سرمایه در گردش و مشکلات بانکی از جمله دلایل تعطیلی این واحدها بود که از سال گذشته تاکنون بررسی و منجر به پرداخت تسهیلات، اصلاح پروانه سرمایه گذاری، نوسازی ماشین آلات و رفع موانع تولید شد.

    مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان تاکید کرد: فعالیت این واحدها در حوزه های مختلف مانند شن و ماسه دانه بندی شده، اسکلت فولادی، در و پنجره پروفیل، برش انواع سنگ مرمریت، کانی غیرفلزی، سنگ چینی، پوشاک، ظروف تفلون و فرآورده های لبنی است.

    جعفری همچنین گفت: پارسال ۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال برای واحدهای صنعتی استان از طریق تسهیلات تبصره ۱۸ اختصاص یافت و ۴۸ طرح و واحد صنعتی از محل این تبصره، تامین مالی شدند.

    وی گفت: هشت هزار میلیارد ریال نیز از محل رونق تولید و پنج هزار میلیارد ریال از طریق بانک توسعه صادرات برای واحدهای صادراتی استان تسهیلات داده شد.

    وی یادآور شد:‌ تسهیلات این تبصره در قالب ثابت و سرمایه در گردش است که براساس آیین‌نامه، اعتبار مذکور فقط مشمول طرح‌های نیمه‌تمام و دارای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی می شود و واحدها باید فاقد چک برگشتی، بدهی معوق از سیستم بانکی، دارای شرایط احراز، افزایش ظرفیت تولید و تثبیت اشتغال باشند.

    مدیر کل صنعت، معدن و تجارت لرستان اضافه کرد:‌ اعتبارات رونق تولید از محل منابع داخلی بانک‌ها تامین می‌شود و براساس برنامه ششم توسعه همه بانک‌ها موظف هستند ۴۰ درصد منابع داخلی خود را در سراسر کشور به بخش تولید اختصاص دهند.

    به گفته جعفری یک هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در لرستان وجود دارد که بیشتر آنها خرد و متوسط هستند و تنها ۱۰ درصد واحدهای بزرگ محسوب می‌شوند که بالای ۱۵۰ نفر اشتغال دارند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل