×
آخرین اخبار

یادداشتی از وکیل زین العابدین یزدانیان
نیک میدانیم هنر در حکم یک زبان است

  • کد نوشته: 203342
  • ۱۴۰۳-۰۷-۲۳
  • 19 بازدید
  • فرهنگ و هنر هر سازمان و ارگانی و به عبارتی هر کشوری میزان اصالت آن کشور را نشان می دهد که راهکار های قوی و مثبت در یک جامعه برای رفع هرگونه نیاز واقعی یا غیر واقعی می باشد و مجموعه پیچیده‌ای از دانش‌ها، باورها، هنرها، قوانین، اخلاقیات، عادات و هرچه که فرد به عنوان عضوی از جامعه خویش فرا می‌گیرد تعریف می‌ شود.
    نیک میدانیم هنر در حکم یک زبان است

    به گزارش دیدگاه نیوز، زین العابدین یزدانیان، رییس کمسیون فرهنگ و هنر کانون وکلای دادگستری هرمزگان در پیامی به مناسبت شروع به کار این کمسیون، آورده است:

    بنام خداوند احسان و داد
    که عشق عدالت به دل برنهاد

    درود و عرض ادب احترام خدمت همکاران و حضار گرامی

    ابتدا تشکر میکنم از هیت مدیره محترم بابت لطفی به اینجانب داشته و این اعتماد را غنیمت شمرده و و با جان دل در خدمت کانون وکلا با همکاری همکاران محترم خواهیم بود
    و مفتخریم .

    فرهنگ و هنر هر سازمان و ارگانی و به عبارتی هر کشوری میزان اصالت آن کشور را نشان می دهد که راهکار های قوی و مثبت در یک جامعه برای رفع هرگونه نیاز واقعی یا غیر واقعی می باشد و مجموعه پیچیده‌ای از دانش‌ها، باورها، هنرها، قوانین، اخلاقیات، عادات و هرچه که فرد به عنوان عضوی از جامعه خویش فرا می‌گیرد تعریف می‌ شود.

    و همه واقفیم فرهنگ به وسیله آموزش و مطالعه به نسل های بعدی منتقل می گردد.

    نیاز انسان امروزه به هنر از جمله نیازهایی است که احتیاج به استدلال ندارد. زیرا هر انسانی، با هر سطحی از فرهنگ، فکر و اندیشه ای، به این مساله واقف است. از زمانی که انسان را می شناسیم به همان میزان هنر را در کنار او می بینیم. بشر در طول تاریخ حیات اجتماعی اش هیچ وقت بدون هنر زندگی نکرده و هنز از آغاز زندگی تا به امروز همچنان با او و همراه او بوده و خواهد بود.


    نیک میدانیم هنر در حکم یک زبان است، زبان بدیع عواطف و احساسات، فرهنگ و هنر در عین حال که دو مقوله جدا از هم هستند، مکمل یکدیگرند، به این معنی که مهم ترین میراث تاریخی بشر، فرهنگ اوست، که وسیله تعامل و ارتباط با دنیای پیرامونش به شمار می رود و هنر مهم ترین بخش فرهنگ است. اصالت هنر و پیوند آن با زندگی بشر، رمز ماندگاری آن می باشد که در طول تاریخ و با زندگی وی عجین شده و بخشی از فرهنگ ملل را تشکیل می دهد.
    از موضوع های مرتبط با فرهنگ و هنر سینما و تئاتر و بازیگری معمارعکاسی و طراحی و گرافی موسیقی و نمایش ‌و نقد فیلم
    حال بود کمیسیون فرهنگ هنر، با حمایت هیئت مدیره و اعضای کمیسیون به جهت ایجاد علاقه به کارهای هنری بین همکاران محترم خالی از لطف نخواهد بود ‌، همکاران علاوه بر وکالت، استعدادهایی در زمینه های هنری دارند که نیاز به شناسایی آنها و ایجاد انگیزه در دیگر همکاران است. بر اساس تجربه شخصی که سالهاست به مستند سازی و فیلم سازی در کنار حرفه وکالت مشغولم، انجام کارهای هنری اعم از داستان نویسی، نقاشی، موسیقی و … در کنار کار جدی و گاهی خشک وکالت باعث تلطیف روح می شود.

    و امروزه همه افراد وکلا ه دنبال ارتقای سطح موفقیت حرفه ای خود هستند، اما تنها برخی از آن ها برای رسیدن به این هدف، علاوه بر تمرکز بر مباحث تخصصی، به ملزومات رفتاری و اخلاقی حرفه خود نیز توجه می کنند مهارت های همچون فن بیان، شتاخت تیپ های شخصیت، زبان بدن که امروز برای همه علی‌الخصوص وکلا ضرروی بوده و خواهد بود.کمیسیون فرهنگ و هنر کانون وکلای دادگستری استان هرمزگان به شکرانه الهی و به مانند دیگر کمیسیون های در کانون وکلای دادگستری هرمزگان تشکیل گردیده و مفتخر است که اهداف ذیل را با کمک شما عزیزان دنبال کند:

    _برگزاری کارگاه فن بیان و سخنوری برای کاراموزان و وکلا

    _پخش فیلم های با مضمنون حقوقی همانند فیلم ۱۲ مرد خشمکین ،زنده باد عدالت و جلسه نقد و بررسی و تحلیل حقوقی هنری آن

    _فراخوان جهت عضویت در کمیسیون فرهنگ هنر (این کمیسیون مختص یک شخص با گروه نیست بلکه همه وکلا میتوانند عضو و فعالیت کنند.)

    _برگزاری جشنشواره های عکاسی، داستان نویسی مرتبط به پرونده های وکلا

    _ هماهنگی و همکاری با سایر کمیسیون ها( مثلا کمیسیون ورزش با فرهنگ در یک راستا با یک هدف …)

    _دایر نمودن کتاب خانه در کانون

     

    اعضای کمیسیون فرهنگ و هنر عبارت اند از:

    وکیل الهه نجمینائب ریس کمیسیون

    وکیل الهه نجمی نائب ریس کمیسیون

    وکیل زین العابدین یزدانیان ریس کمیسیون

    وکیل زین العابدین یزدانیان ریس کمیسیون

    وکیل ملیحه رودباری عضو کمیسیون

    وکیل ملیحه رودباری عضو کمیسیون

    وکیل مهدی مختاری عضو کمیسیون

    وکیل مهدی مختاری عضو کمیسیون

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نویسنده: محمد ناصریراد
    منبع: دیدگاه نیوز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *