×
آخرین اخبار

معیار انتخاب کاندیدای اصلح چیست؟

  • کد نوشته: 303
  • ۱۳۹۶-۰۱-۲۶
  • 1748 بازدید
  • با نزدیک شدن به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و غوغای مناظرات و تبلیغات گروههای گوناگون، این سؤال برای ما پیش می آید که به چه کسانی رأی دهیم تا تکلیف شرعی و ملی خود را بدرستی انجام دهیم؟ یا به عبارت دیگر معیار ما برای انتخاب کاندیدای اصلح چیست؟ شرکت در انتخابات حق […]

    معیار انتخاب کاندیدای اصلح چیست؟
    با نزدیک شدن به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و غوغای مناظرات و تبلیغات گروههای گوناگون، این سؤال برای ما پیش می آید که به چه کسانی رأی دهیم تا تکلیف شرعی و ملی خود را بدرستی انجام دهیم؟ یا به عبارت دیگر معیار ما برای انتخاب کاندیدای اصلح چیست؟
    شرکت در انتخابات حق قانونی شهروندان در نظام مردمسالاری دینی است، اما همانطور که مشهود است اگر در انتخاب مصادیق اشتباهی صورت پذیرد این حق قانونی بدرستی ادا نخواهد شد. شاید یکی از بهترین ملاک ها برای تشخیص مصادیق صالح و اصلح، معیارهایی باشد که از سوی امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام شده است. انتخابات همواره مظهر اراده سیاسی مردم در تعیین سرنوشت خود و دفاع از اصول و ارزشهای انقلابی و اسلامی است وظیفه ای است که همه اقشار ملت ملزم به ادای آن به درستی بوده و چه خوب است که این تکلیف با شناخت مناسب و دقیق و تعیین معیارهای سنجش معقول در انتخاب فرد اصلح انجام گیرد. پارلمان شهری هر منطقه و افراد منتخب آن از این قاعده مستثنی نبوده و لازم که مردم با شناخت صحیح و همفکری با نخبگان قابل اعتماد در انتخابات مذکور شرکت نموده و سکان مدیریت شهری خود رو به افراد لایق و شایسته واگذار نمایند.
    با کمی دقت در شرایط کلانشهر اهواز به وضوح خواهیم دید که کمی و کاستی های امروز این شهر نیز حاصل برآیند انتخاب اشتباه شهروندان و عدم دقت در انتخاب خود در ادوار گذشته شورای شهر به علاوه عدم آگاهی شهروندان به حقوق شهروندی و همچنین نداشتن روحیه مطالبه گری بوده است. در نتیجه سود و زیان هر انتخابی رابطه ای مستقیم با میزان شناخت، درک و فهم انتخابگر، اصول عقلانی، علمی، فهم اجتماعی و معیارهای انسانی خواهد داشت. بالطبع اگر خطایی در انتخابمان صورت گیرد، ضرر و زیان مستقیم حاصل از آن متوجه جامعه و شهروندان خواهد بود و دیگر مجاز نیستیم دیگران را در انتخاب خود مقصر قلمداد نماییم. با این اوصاف و با درک صحیحی از شرایط و نحوه انتخابمان می توان اینگونه ادعا نمود که دقت در انتخاب اصلح و شرکت حداکثری‌ در انتخابات فرا رو از مهمترین عوامل تاثیر گذار در داشتن شهری آباد و زیبا خواهد بود. 
    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *