×
آخرین اخبار

مسئولین مربوطه به زیباسازی چهره شهری و روستایی بیشتر توجه کنند/کارگران/محور تحقق اقتصاد کشور/تاکید بر ارتقا نمایندگی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی به اداره در سطح شهرستان/راه و تفکر  شهید مطهری باید الگوی معلمان قرار گیرد

  • کد نوشته: 127942
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۹
  • 136 بازدید
  • امام جمعه ورزقان تاکید کرد: با گذشت بیش از ده سال از زلزله، متاسفان همچنان  شهر ورزقان و برخی از روستاها چهره مطلوبی ندارند لذا از فرماندار و شهردار انتظار داریم به زیباسازی چهره شهری و روستایی بیش از بیش توجه کنند

    به گزارش دیدگاه نیوز،  حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی پورمحمد در خطبه های  نماز جمعه این هفته با تبریک روز نهم اردیبهشت‌ماه به عنوان روز ملی شوراها، اظهار داشت: از زحمات اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا کمال تقدیر و تشکر را داریم و امیدواریم در راستای محرومیت زدایی بیش از پیش فعال تر باشند.

    امام جمعه ورزقان با بیان اینکه هر جا مردم حضور داشتند مشکلات یکی پس از دیگری حل شده است ، تاکید کرد: از کارهای فرهنگی و اجتماعی گرفته تا کارهای اقتصادی و عمرانی و امور رفاهی به تنهایی از عهده شورا و شهرداری بر نمی آید بلکه مدیریت شهری باید با همکاری مردم و مسئولین امورات محوله را اجرایی نمایند خصوصا مردم که هر جا حضور داشتند مشکلات یکی پس از دیگری حل شده است.

    وی به توجه بیشتر شهرداری به زیباسازی شهر تاکید کرد و افزود: با گذشت بیش از ده سال از زلزله، متاسفانه همچنان  شهر ورزقان و برخی از روستاها چهره مطلوبی ندارند لذا از فرماندار و شهردار انتظار داریم به زیباسازی چهره شهری و روستایی بیش از بیش توجه کنند.

    خطیب جمعه ورزقان در ادامه به سالروز عملیات بیت المقدس اشاره کرد و افزود: عملیات بیت المقدس غرور آفرین بود این روز از روزهای فراموش‌نشدنی در تاریخ انقلاب و نماد قدرت الهی است که ۲۳ روز طول کشید و منجر به آزادسازی خرمشهر شد.

    حاج آقا پورمحمد در بیان یکی از نکات مهم در عملیات آزادسازی خرمشهر به حمایت و دست قدرت الهی اشاره و خاطرنشان کرد: امام بزرگوار، آن مردِ خدا و حکیم الهیِ واقعی، فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

    حاج شیخ مهدی پور محمد در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی کار و کارگر اشاره و کارگران را ستون اقتصاد و اقتدار ملی جامعه دانست و افزود: پیشاپیش این روز را خدمت کارگران زحمت کش تبریک عرض می نمایم ، کارگران محور تحقق اقتصاد و ساختن کشوری قدرتمند و ایجاد امنیت اقتصادی هستند لذا همه ما به ویژه مسئولان دولت باید به فکر تامین و ارتقای معیشت کارگران و رفع مشکلات این قشر زحمت کش باشیم.

    حاج آقا پورمحمد همچنین خواستار تبدیل نمایندگی اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان به اداره در سطح شهرستان شد و افزود:  با توجه به ظرفیت های معدنی و صنعتی موجود در شهرستان و همچنین وجود بیشترین قشر کارگری در این منطقه از مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرماندار شهرستان انتظار داریم نمایندگی کار،تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان ورزقان را پیگیری کنند تا این نمایندگی به اداره ارتقا یابد و مشکلات فعلی به حداقل برسد.

    امام جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم به بزرگی شهید مطهری اشاره و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بزرگی شهید مطهری فرمودند: شهید مطهری معلم بزرگ، ژرف اندیش و عمیق برای دیروز، امروز و فرداست.

    وی ادامه داد: شهید مطهری یک انسان بزرگ و برجسته و مصداق بارز مجاهد فی سبیل الله بود بنابراین راه و تفکر این شهید باید الگوی معلمان قرار گیرد معلمی که در انسان ها چراغی را روشن می کند و او را به معرفتی رهنمود می سازد.

    حاج آقا پورمحمد با بیان اینکه اگر در پایگاه های بسیج در مدارس و دانشگاه ها بتوانیم به معنای واقعی بینش اسلامی را نگاه داریم کار بزرگی انجام شده است و اگر روزی دانش آموزان و دانشجویان جواب دشمنان و استکبار را با انتشار مقالات مختلف داده و جهاد تبیین راه بیاندازند آن روز باید بفهمیم که تاثیر گذار بودیم لذا وزارت آموزش پرورش باید در استخدام های خود شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند.

    حاج شیخ مهدی پورمحمد در ادامه به اهمیت بالای گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در گام اول انقلاب دشمنان با استفاده از جنگ سرد علیه جمهوری اسلامی اقدام می کردند اما امروز در گام دوم انقلاب  قرار داریم و دشمنان با استفاده از قدرت نرم علیه جمهوری اسلامی اقدام می کنند لذا کشور به شهید مطهری های متعددی نیاز دارد و باید روحانیت و معلمان در جهت تبیین حقایق در تراز انقلاب اسلامی باشند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل