×
آخرین اخبار

امام جمعه کنگان:
قانون فصل‌الخطاب مسائل جغرافیایی است؛ اختلاف‌افکنی ممنوع

  • کد نوشته: 201842
  • ۱۴۰۳-۰۶-۳۰
  • 4575 بازدید
  • امام جمعه کنگان با تأکید بر رعایت قانون در مسائل جغرافیایی شهرستان‌های کنگان گفت: همه مسئولان و فعالان سیاسی دو شهرستان باید به قانون‌مداری و رعایت عدالت پایبند باشند و هرگونه تحریک و ایجاد تنش در میان مردم این مناطق، اقدامی غیرقابل قبول است.

    به گزارش جنوب دیدگاه نیوز به نقل از جنوب استان، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در خصوص مسائل جغرافیایی شهرستان کنگان در رسانه‌ها، از تلاش‌های فرماندار جهادی و انقلابی شهرستان کنگان و تیم وی در پیگیری حقوق مردم تقدیر کرد و اظهار داشت: همه مسئولان و فعالان سیاسی دو شهرستان باید به قانون‌مداری و رعایت عدالت پایبند باشند و دامن زدن به مسائلی که موجب اختلاف میان مردم می‌شود، شایسته نیست.

    وی مرجع تصمیم‌گیری در این زمینه را وزارت کشور دانست و افزود: نظرات کارشناسان این حوزه که به تأیید وزارت کشور رسیده، باید مورد توجه قرار گیرد و همه باید تابع قانون باشند.

    امام جمعه کنگان با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، عنوان کرد: هفته وحدت از ابتکارات امام امت و نظام اسلامی است و می‌توان گفت در جهان معاصر، هیچ‌کس به اندازه رهبر معظم انقلاب دغدغه وحدت جهان اسلام را ندارد.

    وی وحدت را دستوری قرآنی دانست و گفت: واژه امت اسلامی تأکیدی بر این است که فراموش نکنیم یک امت واحد هستیم و مرزهای جغرافیایی بین کشورهای اسلامی نمی‌تواند حقیقت امت اسلامی را تغییر دهد.

    محمودی در ادامه به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و یاد و خاطره شهدا و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را گرامی داشت. وی تأکید کرد: شبهه‌افکنی درباره دفاع مقدس و ایجاد اختلاف میان ملت‌های ایران و عراق از جمله شگردهای دشمن است که باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم ارزش‌های دفاع مقدس تحریف شود.

    وی همچنین از برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس تقدیر کرد و گفت: این هفته فرصتی است برای بازخوانی ارزش‌ها و دستاوردهای رزمندگان اسلام.

    امام جمعه کنگان در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اولین نشست خبری رئیس جمهور، از مواضع وی درباره جبهه مقاومت، ارتباط با همسایگان و لزوم مقابله با تبعیض و رشوه تقدیر کرد و گفت: امیدواریم رئیس جمهور در سفر خود به نیویورک، با گفتار و رفتار متین و در شأن ملت بزرگ ایران حضور یابد.

    وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، آرزوی موفقیت برای دانش‌آموزان داشت و تأکید کرد: توجه به مدارس و امکانات آموزشی ضروری است و شایسته نیست مناطقی مانند کنگان با کمبود امکانات کمک آموزشی و کلاس‌های درس مواجه باشند.

    در پایان، امام جمعه کنگان حملات رژیم صهیونیستی در لبنان را محکوم کرد و گفت: این حملات نشان از ضعف رژیم صهیونیستی است و به زودی با پاسخ کوبنده جبهه مقاومت، شاهد اضمحلال این رژیم جنایتکار خواهیم بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نویسنده: بلوچی
    منبع: جنوب استان

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل