به گزارش دیدگاه نیوز ؛ در پی رصد و بررسیهای فنی صورتگرفته در مرکز فرماندهی سایبری، مشخص شد اختلال ایجادشده در سامانههای کارتمحور برخی بانکها از جمله بانکهای ملی، صادرات و تجارت ناشی از یک حمله سایبری هدفمند به زیرساختهای مرتبط بوده است.
بر اساس ارزیابیهای اولیه، این حمله با هدف ایجاد اختلال در ارائه خدمات بانکی انجام شده و بلافاصله پس از شناسایی، اقدامات دفاعی و حفاظتی در سطح شبکههای بانکی و سامانههای پردازش تراکنش فعال گردید. در همین راستا و بهمنظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی و حفظ امنیت دادهها و داراییهای مشتریان، بخشی از خدمات مبتنی بر کارت بهصورت موقت از دسترس خارج شده است.
تیمهای تخصصی امنیت سایبری، کارشناسان زیرساخت و مراکز عملیات امنیت در حال پایش لحظهای سامانهها و رفع آثار این حمله هستند و فرآیند بازگردانی کامل خدمات با بالاترین سطح ایمنی در حال انجام است.
فرماندهی سایبری کشور ضمن اطمینانبخشی به شهروندان اعلام میکند امنیت دادهها و داراییهای بانکی مردم در اولویت کامل قرار دارد و هرگونه اقدام مخرب در فضای سایبری با رصد، مقابله و پیگیری تخصصی مواجه خواهد شد.
از شهروندان گرامی درخواست میشود اخبار و اطلاعیههای تکمیلی را صرفاً از طریق مراجع رسمی دنبال کنند.
فرماندهی سایبری: اختلال برخی بانکها ناشی از حمله هدفمند بود
فرماندهی سایبری کشور با اشاره به حمله سایبری هدفمند به زیرساختهای مرتبط با سامانههای کارتمحور برخی بانکها، از اختلال موقت در بخشی از خدمات بانکی خبر داد و تأکید کرد که امنیت دادهها و داراییهای مردم در اولویت کامل قرار دارد و روند بازگردانی خدمات با بالاترین سطح ایمنی در حال انجام است.
بدون نظر! اولین نفر باشید