به گزارش دیدگاه نیوز، حسینیمهر با تشریح اهداف این طرح اظهار داشت: با آغاز طرح ملی مهتاب، شرکتهای توزیع در پنج محور اصلی شامل جمعآوری انشعابات غیرمجاز، تعویض کنتورهای معیوب، جمعآوری ترانسفورماتورهای غیرمجاز، نصب شمارشگر و استانداردسازی لوازم اندازهگیری فعالیت خود را متمرکز کردند.
بر اساس ارزیابیهای صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون، شرکت توزیع نیروی برق خوزستان موفق شد با کسب بالاترین امتیاز، عنوان شرکت توزیع برتر کشور را در این حوزه به خود اختصاص دهد.
وی هدف از حضور در استان خوزستان را خداقوت به کارکنان صنعت برق دانست و افزود: تلاش همکاران ما در این شرایط آبوهوایی طاقتفرسا ستودنی است و امیدواریم این طرح با همان قوت و شدت ادامه یابد.
عدالت در توزیع انرژی؛ خط قرمز صنعت برق
مجری ملی طرح مهتاب با تأکید بر لزوم رعایت عدالت در توزیع انرژی بیان داشت: تمام طرحهای توانیر، از «مهتاب» گرفته تا هوشمندسازی شبکه، با هدف برقراری عدالت در توزیع انرژی اجرا میشود. استفاده غیرمجاز از برق، در واقع اجحاف در حق سایر مشترکان قانونی است که در همسایگی این انشعابات قرار دارند
وی در خصوص هفته مدیریت مصرف و درخواست از مشترکان تصریح کرد: درخواست ما از مردم عزیز، مصرف منطقی و رعایت دستورالعملهای مدیریت مصرف است. ما هرگز توصیه به عدم مصرف نمیکنیم، بلکه تأکید داریم مشترکان با استفاده از تجهیزات استاندارد و بهرهگیری از نور طبیعی، صنعت برق را برای گذر از پیک باری یاری کنند.
حسینیمهر با اشاره به محدودیتهای موجود در حوزه تولید انرژی و شرایط خاص شبکه، خاطرنشان کرد: متناسب با ظرفیت تولید و وضعیت شبکه کشور، انتظار داریم مردم همانند همیشه در کنار خادمان خود در صنعت برق باشند تا بتوانیم تابستان امسال را با مدیریت صحیح و بدون اعمال خاموشی پشتسر بگذاریم.
شایان ذکر است، عبدالرضا حسینیمهر در ادامه سفر خود به خوزستان، ضمن حضور در شهرستانهای شادگان و دزفول، از نزدیک در جریان چالشهای شبکه و مصادیق بدمصرفی و انشعابات غیرمجاز قرار گرفت و از محل این شبکه ها بازدید کرد.
بدون نظر! اولین نفر باشید