×
آخرین اخبار

عضو شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد:
شیراز شهر مدارا و رواداری از ویژگیهای مردم این شهر است

  • کد نوشته: 199403
  • ۱۴۰۳-۰۶-۱۰
  • 40 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز، غلامحسن اسکندری عضو شورای اسلامی شهر شیراز در همایش ادبی “بررسی منظومه های غنایی در شعر کلاسیک فارسی” که در سرای فرهنگی و موزه کتاب نوید شیراز برگزار شد ضمن بازدید از این مجموعه در گفتگو با خبرنگار ما از بانیان و دست اندر کاران برپایی این همایش ادبی خصوصا از […]

    شیراز شهر مدارا و رواداری از ویژگیهای مردم این شهر است

    به گزارش دیدگاه نیوز، غلامحسن اسکندری عضو شورای اسلامی شهر شیراز در همایش ادبی “بررسی منظومه های غنایی در شعر کلاسیک فارسی” که در سرای فرهنگی و موزه کتاب نوید شیراز برگزار شد ضمن بازدید از این مجموعه در گفتگو با خبرنگار ما از بانیان و دست اندر کاران برپایی این همایش ادبی خصوصا از نویدگویی به جهت تداوم تلاشهای فرهنگی وی در شیراز که موزه کتاب و سرای فرهنگی را در دروازه اصفهان و محدوده شهرداری منطقه ۳ شیراز راه اندازی کرده تشکر و قدردانی نمود.
    وی گفت:در محافل مختلف فرهنگی و اجتماعی یا حتی محافل سیاسی امر مهمی مثل گفتگو باید شکل گیرد تا منتقدین هر موضوعی در این محافل بتوانند نقطه نظرات خود را بیان کنند. یقینا این تضارب افکار و اندیشه ها باعث رونق اندیشه ورزی در جامعه میشود.
    ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه یک افزود:در محافل و مجالس فرهنگی که به حمدالله در شهر شیراز هم کم نیست هر که بهتر بتواند اندیشه های صائب خود را به دیگران ارائه دهد با اقبال و پذیرش کلام و با محبوبیت بیشتری روبرو خواهد شد و این مساله در نهایت منجر به رقابت بین افراد و گروهها در نحوه بیان و تبیین مسائل مبتلابه روز جامعه ما میشود و خود “بیان” امری مقدس و مبارک است.
    دانش آموخته دکترای مهندسی آب همچنین اظهار داشت:بیان کردن اندیشه و ابلاغ کلام مانع از این میشود که بخواهیم سخن خود را با برخوردهای تند و غیر معمول بزنیم یا بگوییم و تشکیل جلسات اینچنینی که به معرفی مشاهیر رجال و نام آورانمان منجر میگردد باعث توسعه فرهنگی در شیراز که یک شهر با پیشینه های فرهنگی است میشود.

    * لزوم جریان سازی و ریل گذاری در امور فرهنگی

    غلامحسن اسکندری عضو شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه تاکید کرد:شیراز در طول تاریخ شهر مدارا بوده و رواداری یکی از ویژگیهای اصلی مردم شهر شیراز بوده است.اندیشه ها و افکار و ادیان مختلف در شیراز بوده و هست و این مساله به دلیل رواداری مردم این شهر میباشد.
    نویسنده کتاب “ماه طلعت” که روایتی نو از زندگی و زمانه آیت الله العظمی حاج سید نورالدین حسینی الهاشمی شیرازی (رض)، موسس حزب برادران و فقیه نواندیش شیراز بوده همچنین خاطر نشان کرد:شنیدن حرف و قول دیگران در مجالس و دورهمیهای ادبی و فرهنگی ما را به آنها نزدیک میکند و این نزدیک شدن به افرادباعث انسجام محلی و در سطح کلان ممکن است به یک انسجام ملی هم بینجامد.
    فعال فرهنگی و اجتماعی شیرازتصریح کرد:شورای شهر نقش سیاست گذاری امور را دارد اما در شهرداری و بویژه در معاونت فرهنگی این ارگان نوعی جریان سازی باید وجود داشته باشد و کارکنان چنین مجموعه ای باید فهم جریان سازی و نحوه ریل گذاری امور و تفکرات فرهنگی و اجرایی را بدانند و از محتوا و نتایج درون جلسات فرهنگی و ادبی و هنری و ورزشی باتوجه به این ریل گذاریها از آنها حمایت کند.
    اسکندری گفت:هر اقدامی بدون هدف و آینده نگری و فاقد ریل گذاریهای لازم در عرصه کار فرهنگی انجام گردد معلوم نیست به چه نتایجی برسد. شورای شهر و شهرداری با کمک هم میتوانند به اینجور جلسات غنا و محتوا بخشیده و حمایت و کمک دهند و مطمانم که در شورای ششم فهم انجام و پیگیری امور فرهنگی و توجه به توسعه فرهنگی و لزوم احترام به نظرات فرهنگوران و فعالان فرهنگی شهر وجود دارد و باید حرفهای چنین افرادی را شنید و فعالیتهای فرهنگی و هنری شهر را نقد کرده یا تبیین نمود.

    *شورا و شهرداری از فعالان فرهنگی حمایت میکنند

    پژوهشگر فرهنگی و استاد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی افزود:شهرداری هم باید از هر گونه فعالیتهای سالم و مفید فایده مردم حمایت کند و تلاش شود جلسات همفکری و هم اندیشی، محافل ادبی،فرهنگی و هنری در مکان های خوب و استاندارد برگزار شود. عضو شورای شهر شیراز خواستار ورود صدا و سیما،رسانه ها،بخش تبلیغات شهری و…به جلسات مهم فرهنگی و به تصویر کشاندن و گزارش گرفتن از اینگونه جلسات شد تا مردم بدانند که در شهر شیراز از این دست محافل برگزار میگردد.
    وی در پایان گفت:در جلسات شورای شهر شیراز مطرح خواهم کرد که مدیریت شهری از این دست محافل فرهنگی غفلت نکند و حمایتها اتفاق بیفتد زیرا هر چه این جلسات باشکوه تر و پربارتر باشد نتایج بهتری از آن گرفته خواهد شد و قطعا هرگونه حمایتهای شورا و شهرداری از مجامع فرهنگی به نفع شهر و شهرداری و در نهایت به نفع عموم مردم شهر خواهد بود.

    گفتنی است همایش ادبی “بررسی منظومه های غنایی در شعر کلاسیک فارسی” با تاکید بر معرفی منظومه های عاشقانه و پنج گنج حکیم نظامی گنجوی با سخنرانی استادان علوم پزشکی،روان پزشکی،روانشناسی و ادبیات فارسی آقایان مهرداد امیرآبادی، سیروس نوذری و بانوان نسرین دانش و کتایون فرشید توسط انجمن شعر بانو به مدیریت شوکت عمادی دهقی با همرایی مجموعه فرهنگی استاد داریوش نویدگویی و همکاری آقایان سید محی الدین حسینی ارسنجانی فعال فرهنگ و رسانه و دبیر اجرایی گروه فرهنگی شاهدان شیراز وفریدون نعمت الهی مدیر داخلی سرای فرهنگ و ادب “نوید” و با حضور دهها تن از پژوهشگران ادبی،شاعران و فعالان فرهنگی در شیراز برگزار گردید.

     

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نویسنده: محمد ناصریراد
    منبع: دیدگاه نیوز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *