×
آخرین اخبار

سهم دروس عمومی در کنکور ۱۴۰۳ چقدر است؟

  • کد نوشته: 159695
  • ۱۴۰۲-۰۷-۱۷
  • 137 بازدید
  • محمدمهدی کاظمی افزود: دوره دوم متوسطه مقطع بسیار مهم و بستری برای کسب شایستگی‌های مختلف دانش آموزان است تا یک انسان با ایمان، مخلص، کارآفرین، خلاق، نوآور و ماهر تربیت شود و برای کشور مفید باشد. عضو شورای عالی آموزش و پرورش، تصریح کرد: کسب یک مهارت در دوره دوم متوسطه به ویژه در دوره نظری […]

    محمدمهدی کاظمی افزود: دوره دوم متوسطه مقطع بسیار مهم و بستری برای کسب شایستگی‌های مختلف دانش آموزان است تا یک انسان با ایمان، مخلص، کارآفرین، خلاق، نوآور و ماهر تربیت شود و برای کشور مفید باشد.

    عضو شورای عالی آموزش و پرورش، تصریح کرد: کسب یک مهارت در دوره دوم متوسطه به ویژه در دوره نظری ضروری است و انتظار می‌رود در بسترهایی که آماده می‌شود شاهد کسب مهارت از سوی دانش آموزان باشیم.

    وی با اشاره به کسب مهارت، گفت: کسب مطلوب مهارت‌ها به ویژه برای هنرجویان هنرستانی برای حضور در مشاغل کشور، امری مهم و با اهمیت است و البته در کنار شایستگی‌های فنی، باید شایستگی‌های غیرفنی نیز کسب شود.

    معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت کسب شایستگی‌های غیرفنی، اظهارکرد: جایگاه شایستگی‌های نرم یا غیرفنی در دنیای امروز به مراتب از شایستگی‌های حرفه‌ای و فنی نیز بالاتر است و از ضرورت‌های بازار کار است. مهارت‌های کارآفرینی، اخلاق حرفه‌ای، ارتباط موثر و موارد دیگر از جمله شایستگی‌های مهمی است که برای مشاغل و کسب و کارها اهمیت بسیار بالایی دارد.

    وی در ادمه، گفت: دانش آموزان از ابتدای ورود در دوره دوم متوسطه در بحث انتخاب رشته باید توجه به علاقه و استعداد و البته نیازهای کشور داشته باشند تا آینده درخشانی برای خود بسازید. انتخاب مطلوب و مناسب در ابتدای ورود به دوره دوم متوسطه، اهمیت دوچندان دارد، چراکه مسیر شغلی و آینده زندگی را مشخص می‌نماید.

    معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: این مصوبه و فرصت سوابق تحصیلی قطعا گامی بلند در راستای تحقق عدالت آموزشی است و در همین راستا شاهد قبولی دانش آموزان مناطق کمتربرخوردار در دانشگاه‌ها و کسب رتبه‌های برتر در کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ بودیم.

    وی با اشاره سهم سوابق تحصیلی، اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ سهم سوابق تحصیلی ۴۰ درصد در پایه دوازدهم، سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد از پایه دوازدهم و در سال ۱۴۰۴، ۶۰ درصد پایه‌های یازدهم و دوازدهم خواهد بود. در کنکور ۱۴۰۳ سهم سوابق تحصیلی دروس عمومی ۲۸ درصد است.

    کاظمی گفت: شیوه جدید باعث تمرکز دانش آموزان به کتاب‌های درسی خواهد بود و اهداف برنامه درسی ملی به این شکل محقق می‌گردد و یادگیری عمیق‌تری اتفاق می‌افتد. آزمون‌های نهایی به شیوه مفهومی و صرفا از کتاب‌های درسی برگزار خواهد شد.

    وی در ادامه، افزود: از سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ همه دانش آموزان پایه دهم و یازدهم در رشته‌های نظری در تعداد ۹ درس به صورت نهایی برای ایجاد سابقه تحصیلی آزمون خواهند داد.

    عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به شناسایی و تقویت استعدادهای دانش آموزان، تصریح کرد: جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش آموزی برگزار می‌گردد تا ایده‌های خلاقانه و استعدادهای دانش آموزان شناسایی، تقویت و ارائه گردد.

    وی با اشاره به مسیر توسعه حرفه‌ای و ادامه مسیر تحصیلی هنرجویان هنرستانی، گفت: مسیر توسعه حرفه‌ای و ادامه تحصیل هنرجویان هنرستانی از مسیر دوره‌های کاردانی موثرتر خواهد بود البته بدنبال ایجاد دوره‌های ۳ ساله کارشناسی در ادامه مسیر رشته‌های تحصیلی هنرستان‌ها هستیم.

    معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر جایگاه پژوهش‌سراهای دانش آموزی، اظهارکرد: پژوهش‌سراهای دانش آموزی یک بستر مهم برای تحقیق، پژوهش و تولید محصول برای تقویت فرصت‌های یادگیری به رویکرد تربیت نیروی کارآفرین است.

    به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پررورش، کاظمی در پایان، گفت: وطیفه ما در آموزش و پرورش آماده سازی بسترهای مطلوب برای آموزش با کیفیت دانش آموزان در سطوح مختلف است و از دانش آموزان انتظار می‌رود با کسب مهارت‌های گوناگون و شایستگی‌های غیرفنی، خود را برای فردای ایران اسلامی و خدمت به ملت شریف آماده کنید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل