×
آخرین اخبار

ثبت گونه وزغ لرستانی برای نخستین بار در مسجدسلیمان

  • کد نوشته: 59495
  • ۱۴۰۰-۰۲-۱۱
  • 715 بازدید
  • گونه "وزغ لرستانی" در اطراف یکی از چشمه‌های مسجدسلیمان مشاهده و برای نخستین بار ثبت شد.

    به گزارش دیدگاه نیوز ، رییس اداره حفاظت محیط زیست مسجدسلیمان با اشاره به اینکه وزغ لرستانی گونه بوم زاد (اندمیک) ایران است که در دامنه‌های زاگرس زندگی می‌کند گفت : وزغ لرستانی چند روز پیش توسط کرامت حافظی یکی از فعالان محیط زیست در ارتفاع حدود ۴۰۰ متری از سطح دریا در اطراف یک چشمه در شهرستان مسجد سلیمان مشاهده و تصویربرداری شد.

    مصطفی یوسفی قندعلی افزود:  این گونه در فهرست جانوران کم خطر از نظر حفاظتی رده‌بندی شده، اما اطلاعات زیادی از این گونه و زیستگاه و نحوه زندگی آن موجود نیست.

    وی گفت : وزغ لرستانی پیش از این نیز در مسجدسلیمان مشاهده شده، اما برای ثبت آن اقدامی صورت نگرفته و کسی درباره آن مطالعه نکرده بود.

    یوسفی قندعلی افزود: مسجد سلیمان یکی از زیستگاه‌های گونه در معرض خطر سمندر لرستانی است و سه زیستگاه در این شهرستان تاکنون شناسایی شده است.

    وزغ لرستانی (Lorestan Toad) با نام علمی (Bufotes luristasicus) گونه بوم زاد (Endemic) ایران و در زمره دوزیستان و نامگذاری آن به دلیل مشاهده آن برای نخستین بار در استان لرستان بوده است.

    پنج گونه دوزیست در خوزستان زیست می‌کنند که شامل وزغ لرستانی، وزغ سبز، قورباغه درختی، قورباغه مردابی و گونه در معرض تهدید جهانی (VU) سمندر لرستانی هستند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل