×
آخرین اخبار

بیش از ۳۰۰ تعاونی بانوان در استان فعال هستند

  • کد نوشته: 120741
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۰
  • 134 بازدید
  • مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: تعداد ۳۳۱ واحد تعاونی بانوان در سطح استان وجود دارد و در بحث اقتصادی مشارکت و فعالیت دارند.

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان؛ علی جهانی به توجه بانوان به مشارکتهای اقتصادی اشاره و اظهار کرد: تحقق توسعه اقتصادی با مشارکت همه اقشار مختلف جامعه صورت می گیرد.

    وی افزود: اهمیت جایگاه زنان در اشتغال و تولید ، ایجاد و تقویت تعاونی‌های بانوان منجر می شود تا زنان در کنار مردان به تولید سرمایه و ارائه خدمات اجتماعی، اقتصادی و سایر فعالیت‌ها بپردازند.

    مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه اشتغال زنان موجب ایجاد معیشت و رفـاه خانواده می شود ؛ افزود :کل تعاونی های بانوان در لرستان تاکنون  ۵۳۴ شرکت با سه هزار ۷۹۷ عضو به ثبت رسیده است.

    وی فعالیت عمده ی تعاونی های بانوان استان را  در زمینه های  تامین نیاز تولیدکنندگان،  صنایع دستی ، فرش دستباف عنوان کرد و افزود : از کل تعاونی های ثبت شده بانوان در استان ۳۳۱ شرکت تعاونی با ۲ هزار و ۴۹۱ نفر عضو هم اکنون فعال بوده و در زمینه تولید و مشارکت در عرصه اقتصادی کشور فعالیت می کنند.

    جهانی به ترغیب زنان در ورود به عرصه مشاغل خانگی تاکید کرد و یادآورشد : تمام افرادی که در مشاغل خانگی مشغول به کار هستند و برای تامین مواد اولیه و فروش محصولات خود به موسسه های واسط نیاز دارند می‌توانند با تشکیل تعاونی‌های تامین نیاز به این هدف نایل شوند.

    مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ترویج و توسعه فرهنگ تعاون در میان اقشار مختلف جامعه به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی را ضروری دانست و گفت: کار جمعی و استفاده از خرد جمعی و تجمیع سرمایه های فردی می تواند در ایجاد شغل و معیشت افراد موثر باشد و تشکیل شرکت های تعاونی یکی از مهمترین راه در این خصوص می باشد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل