×
آخرین اخبار

برکات پیام امام راحل به مسلمانان جهان در خصوص قدس شریف

  • کد نوشته: 125156
  • ۱۴۰۲-۰۱-۲۶
  • 132 بازدید
  • امام جمعه ورزقان با اشاره به موضوع عفاف و حجاب، بیان داشت: مردم متدین و حزب الهی و خانواده های معظم شهدا از اتفاقات اخیری که دشمنان از پاییز سال گذشته شروع کردند ناراضی هستند، لذا از بیانیه دولت سیزدهم در این خصوص حمایت و تشکر می کنیم.

    به گزارش دیدگاه نیوز،حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی پورمحمد در خطبه های نماز جمعه این هفته با تقدیر از حضور گسترده اقشار مختلف در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: امروز با حضور گسترده و همبستگی آزادیخواهان جهان با ملت فلسطین ،صهیونیست ها هر روز عصبانی تر شده و زمان نابودی و محو شدنشان از روی زمین نزدیک تر می شود.

    امام جمعه ورزقان در ادامه بیان داشت: در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ رهبر کبیر انقلاب اسلامی طی بیانیه ای آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کردند و از آن سال به بعد هر سال راهپیمایی پرشورتر از سال قبل به صورت جهانی در محکومیت رژیم موقت صهیونیستی برگزار می شود.

    حاج شیخ مهدی پورمحمد به برکات نامگذاری روز جهانی قدس پرداخت و افزود: استکبار می خواست مسئله فلسطین را یک مسئله سیاسی در حد سیاستمداران قرار دهد، اما امام خمینی (ره) تمام نقشه های استکبار را نقش بر آب کرد و روز قدس را جهانی کرد و به کف خیابان ها کشید بطوری که امروز در بیش از ۱۰۰ کشور مختلف در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در محکومیت رژیم غاصب اسرائیل به پا خواستند.

    خطیب جمعه ورزقان یکی دیگر از برکات روز قدس را مردمی شدن این مسئله عنوان کرد و گفت: تمام کارها از فرهنگی گرفته تا نظامی ، از کار اجتماعی گرفته تا اقتصادی اگر مردمی شوند به نتیجه خواهد رسید؛ امام راحل در بحث سیاسی مسئله فلسطین را با اعلام روز جهانی قدس مردمی کرد و بنابراین به حول قوه الهی این مسئله نیز به نتیجه خواهد رسید.

    وی برکات دیگر روز قدس را تبدیل شدن فلسطین از یک مسئله عربی به مسئله‌ای انسانی و اسلامی و بشری دانست و افزود: رژیم صهیونیستی می خواست مسئله فلسطین را محدود در جهان عرب قرار دهد اما با اعلام روز جهانی قدس توسط امام به مسئله جهانی تبدیل شد.

    حاج آقا پورمحمد با تاکید براینکه روز قدس یادگار امام راحل و مورد تاکید خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری است، بیان داشت: مردمی شدن مسئله فلسطین، تبدیل شدن فلسطین از یک مسئله عربی به مسئله‌ای انسانی و اسلامی و بشری،

    خطیب جمعه ورزقان به یکی دیگر از برکات روز جهانی قدس پرداخت و گفت: جلوگیری از فراموشی قدس شریف و قبله اول مسلمین از برکات نامگذاری روز جهانی قدس است که این روز اجازه نداد مسئله فلسطین از یادها برود.

    وی افزود: با زنده نگاه داشتن مسئله فلسطین، گروه های اسلام و جبهه مقاومت حول محور قدس متحد شدند و در مقابل از استکبار و رژیم صهیونیستی نفرت پیدا کردند.

    امام جمعه ورزقان با بیان اینکه روز جهانی قدس باعث شد رژیم غاصب صهیونیستی در پشت دیوارهای بلند خود ساخته محبوس بماند و نتوانند بیت المقدس را به عنوان پایتخت انتخاب کنند ، خاطرنشان کرد: آنچنان که در اساسنامه رژیم صهیونیستی به حکومت نیل تا فرات تاکید شده است ولی حضور مردم در روز جهانی قدس بود که اجازه نداد اسرائیل پیشروی کند ولیکن مردم جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته و سال هایی که تحت تحریم های شدید اقتصادی قرار گرفته بودند بیش از ۲ هزار کیلومتر به سوی آزادی قدس پیش روی کرده و ده ها پایگاه نظامی در لبنان و فلسطین ایجاد شده است.

    وی متذکر شد: رژیم صهیونیستی قصد دارد در مقابل لبنان و جبهه مقاومت در جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری کند تا بلکه از طریق این کشور بر علیه جمهوری اسلامی اقدامی کنند اما باید بدانند همان طور که فرمانده کل قوا فرمودند: اگر دست از پا خطا کنند حیفا و تلاویو را با خاک یکسان میکنیم

    وی ادامه داد: سربازان اسلام، جنگ تحمیلی را با سرافرازی پیروز شدند، در سوریه و عراق که در آستانه سقوط قرار داشتند سرافرازانه پیروز شدند، آمریکایی که ۷ تریلیون دلار در عراق هزینه کرد ، امروز می بینیم که بزرگترین خیابان ها و بزرگراه های عراق به نام امام خمینی کبیر است.

    امام جمعه ورزقان در بخش دیگری از سخنان خود به نگرانی و عصبانیت اسرائیل در خصوص توافق بین ایران و عربستان در هفته های گذشته اشاره کرد و افزود: طبق مطالب رسانه های رژیم صهیونیستی با این توافق طرح رژیم غاصب در ائتلاف بین المللی علیه جمهوری اسلامی خنثی شد ، همان روزنامه آورده است این توافقات به سمتی پیش می رود که سوریه و عربستان در کنار هم قرار بگیرند و آینده به سوی نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

    حاج آقا پورمحمد ادامه داد: تمام این ادعا با اسناد و مدارک است و امروز صدای استخوان های شکسته و پوسیده یهود و صهیونیست به گوش می رسد.

    وی ادامه داد: با این توافق مسجد الحرام برای شیعیان و مسلمانان جهان امن خواهد شد و با ا

    منیتی که در این مسجد مقدس خواهد بود زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) نیز ایجاد خواهد شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل