×
آخرین اخبار

انتقادات بی‌سابقه نامزدها علیه یکدیگر

  • کد نوشته: 2201
  • ۱۳۹۶-۰۲-۱۸
  • 1017 بازدید
  • دیدگاه نیوز / هرچه به موعد انتخابات نزدیک می شویم مواضع نامزدها تُند و صریح تر می شود. روحانی در سخنانی جنجالی ضمن انتقاد شدید از دیگر کاندیداها خطاب به مردم گفت: اگر در انتخابات شرکت نکنیم در خیابان ها دیوار خواهند کشید. رئیسی نیز خطاب به دولت گفت: نمی‌توانید مشکل کشور و مردم را […]

    دیدگاه نیوز / هرچه به موعد انتخابات نزدیک می شویم مواضع نامزدها تُند و صریح تر می شود. روحانی در سخنانی جنجالی ضمن انتقاد شدید از دیگر کاندیداها خطاب به مردم گفت: اگر در انتخابات شرکت نکنیم در خیابان ها دیوار خواهند کشید. رئیسی نیز خطاب به دولت گفت: نمی‌توانید مشکل کشور و مردم را رفع کنید برای چه در صحنه مانده‌اید؟ قالیباف سیاست های اقتصادی دولت را زیر بار انتقاد قرار داد و اظهار کرد: شما با این بحران اقتصادی جنگ را به خانه های مردم آوردید و تنش و آشفتگی را به خانواده ها هدیه دادید.

    روحانی: می خواهند در خیابان ها دیوار بکشند
    حسن روحانی در ادامه سفرهای تبلیغاتی خود که به همدان و کرمانشاه رفته بود طی سخنانی گفت: هر نفر با ۱۱ نفر پای صندوق برود، وگرنه در خیابان ها دیوار خواهند کشید؛ روحانی که سعی داشت مواضع خود را صریح بیان کند افزود: اگر شما جوانان در خانه بنشینید بدانید در پیاده‌روهای ما هم دیوار خواهد بود. رئیس جمهور تصریح کرد: شما آنها را نمی‌شناسید من آنها را می‌شناسم. روحانی با اشاره به اینکه ما دنبال آزادی هستیم اظهار داشت: اینجا روزی است که باید برای روزهای آینده تصمیم بگیریم. روحانی گفت: آنها روزی در جلسه‌ای تصمیم گرفتند که در تهران و در پیاده رو دیوار بکشند. آنها می خواستند پیاده رو زنانه و مردانه ایجاد کنند همانطور که در محل کارشان بخشنامه تفکیک جنسیتی را ایجاد کردند. وی ضمن انتقاد از رقیبان خود گفت: منطق شما ممنوع کردن است؛ منطق شما هوچی‌بازی است و چیز دیگری ندارید. همچنین روحانی در کرمانشاه گفت: من از شما می‌پرسم چهار سال دولت در دست ما بوده است ولی شما در طول ۳۸ سالی که وظیفه‌تان نظارت بود، جلوی فساد را گرفتید؟ مردم می‌خواهند بفهمند ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان ملت ایران کجا رفته است؟ او خاطرنشان کرد: مردم ایران می‌خواهند ممنوعیت‌ها تمام شود. بر چه مبنایی عکس بزرگان ایران را ممنوع می‌کنید؟ با چه قانونی؟ آن قانون را اعلام کنید؟ ادعا کردید شورای عالی امنیت ملی این کار کرده است ولی من به صراحت گفتم دروغ است دروغ است. ما حرفمان را در صندوق آرا خواهیم زد. روحانی در خصوص املاک نجومی گفت: حقوق نجومی خودمان مطرح کردیم و آن را به بیت المال بازگردانیدم ولی املاک نجومی را چه کردید؟ چرا قوه قضاییه در این باره اقدامی نکرد؟

    قالیباف: جنگ را به خانه های مردم آوردید
    محمدباقر قالیباف هم که به خرم آباد رفته بود اولین واکنش را به فیلتر شدن سایت کارانه نشان داد. شهردار تهران با عنوان این نکته که سایت کارانه را همان ۴درصدی ها فیلتر کرده اند افزود: آنها که سی سال مدیر بوده‌اند باید امروز میدان را به جوانان واگذار کنند. وی ضمن تاکید بر ایجاد ۵ میلیون شغل در سال گفت: اگر من برای کار توفیق پیدا کنم، طبق رسمی که در تهران دارم و برای انجام کارها تایمر منظور می کنم، حتما کورنومتر می گذارم تا مردم روز به روز بدانند ایجاد ۵ میلیون شغل محقق می‌شود. قالیباف در انتقاد از سیاست های دولت روحانی گفت: می گویند ما سایه جنگ را از سر کشور دور کردیم شما فقط با این بحران اقتصادی جنگ را به خانه های مردم آوردید و تنش و آشفتگی را به خانواده ها هدیه دادید. قالیباف تاکید کرد: شعار می دهند امنیت سرمایه گذاری ، کدام امنیت سرمایه گذاری؟! قالیباف تصریح کرد: واقعا خجالت نمی کشید که بعد از به باد دادن سرمایه های مردم حالا جلوی هشتاد میلیون نفر می گویید امنیت سرمایه گذاری؟! وی افزود: وضعیت تعاونی ها و صندوق های کاسپین فرشتگان ثامن الحجج میزان و … نتیجه همین مدیریت شماست. قالیباف اظهار داشت: همه این سپرده گذاران را از هستی ساقط کردید و حالا از امنیت سرمایه گذاری حرف می زنید. این بی تدبیری نبود یک جنایت مالی و اقتصادی بود قالیباف با دیگر با یادآوری وعده صد روزه گفت: ما به آنها می گوییم شما توان اداره کار را ندارید.

    رئیسی: رقیب هراسی نکنید
    ابراهیم رئیسی نیز راهکار دولت کار و کرامت را برای حل مشکلات و فساد اقتصادی را مبارزه با امضاهای طلایی دانست. رئیسی که به خوزستان رفته بود به صورت تلویحی پاسخ انتقادات روحانی را داد. تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند که ما می‌خواهیم به عقب برگردیم و درواقع رقیب هراسی می‌کنند ولی ما می‌گوییم شما چهار سال مسئولیت داشتید و امکانات دستتان بود و باید پاسخ دهید. این کاندید ریاست جمهوری در اهواز گفت: ما از آقایان می‌خواهیم که وارد مسائل فرعی نشوند و جواب دهند که وعده‌ها چه شد؟ چرا وضعیت قفل‌های زیادی به زندگی، معیشت، اشتغال و مسکن مردم زده شده است؟ وی با انتقاد از عملکرد دولت اضافه کرد: اگر نمی‌توانید مشکل کشور و مردم را رفع کنید برای چه در صحنه مانده‌اید؟ رئیسی در واکنش به سخنان امروز روحانی گفت: دولت محترم، رقیب‌هراسی نکنید، پاسخگوی مردم باشید. ما کلید قفل باز شدن مشکلات کشور را مردم می‌دانیم. رئیسی افزود: ما می‌گوییم می‌خواهیم یارانه‌ها برای دهک‌های پایین سه برابر کنیم، می‌گویند نمی‌شود، خب چطور حقوق‌های نجومی می‌شود، اما افزایش یارانه ۴۵ هزار تومانی برای محرومان نمی‌شود.

    دفاع جهانگیری از عملکرد اقتصادی دولت
    اسحاق جهانگیری با حضور در شبکه ۳ به دفاع از برنامه های اقتصادی دولت یازدهم پرداخت. جهانگیری گفت: شرایطی فراهم شده که جوان با ۲۰۰ میلیون تومان می‌تواند در نقاطی از تهران مسکنی تهیه کند. این کاندید انتخابات ریاست جمهوری افزود: یادمان هست ظرف مدت ۲ سال ارزش دارایی‌های مردم به دلیل تورم بالای ۳۰ درصد به یک سوم کاهش یافت. جهانگیری با اشاره به این که مهمترین رسالت دولت این است که تورم را کوچکتر کند تا سفره‌های مردم و قدرت خرید آنها بیشتر شود، گفت: ما تلاش کردیم تورم را به شکلی تک رقمی کنیم، اما قطعاً کاهش تورم در کنار افزایش درآمد باید صورت گیرد.

    انتقادات تند میرسلیم از دولت یازدهم
    میرسلیم که نشان داده است منتقد جدی دولت روحانی است و صریحا به انتقاد از دولت میپردازد گفت: روحانی باید پاسخگوی عملکرد ۴ساله‌اش باشد و بحث احمدی‌نژاد تمام شده است. این عضو موتلفه ضمن انتقاد از حضور جهانگیری در انتخابات گفت: رئیس‌جمهور معاون اول خود را با استفاده از امکانات بیت‌المال برای تبلیغات آورده، این مسئله گویای فساد و اشرافی‌گری است. میرسلیم در خصوص برجام گفت: آقایان وقتی در مذاکرات هسته‌ای کم آورده بودند، از نیروهای مسلح خواستند تا آزمایش موشکی انجام دهند، اگر باور ندارید از وزیر دفاع بپرسید. 

    هاشمی طبا ادامه دولت روحانی را مصلحت می داند
    در مقابل یکی از دیگر از نامزدهای ریاست جمهوری از ادامه دولت روحانی دفاع کرد. هاشمی طبا در واکنش به اینکه آیا در روزهای آخر انتخابات ریاست جمهوری به نفع کاندیدایی کنار خواهید رفت تصریح کرد: بنده خودم بدون مشورت با هیچ شخصی به این انتخابات وارد شده‌ام البته اگر انتخاب هم نشوم ادامه دولت روحانی را به مصلحت کشور می‌دانم، در زمینه کناره‌گیری هم تاکنون با کسی صحبتی نکردم. وی با تأکید بر اینکه یارانه‌ها را باید برای کمک به محرومان برگردانیم، اظهار داشت: یارانه فقط پول نیست و می‌توان برای مثال برای محرومان ابزار کار چون دار قالی فراهم کرد. هاشمی طبا با بیان اینکه ادعای کسب درآمد جدید و دو برابر کردن درآمد دولت گزاف است و کسی حق ندارد این حرف را بزند چرا که عملی نخواهد بود، گفت:‌ وعده دادن باید مطابق با قانون باشد و قطعا درآمد جدید نیازمند گران کردن ارز و دریافت مالیات بیشتر از مردم است.

    پاسخ های متفاوت نامزدها برای ارائه لیست اموال به مردم
    رئیسی در مصاحبه ای رسما اموال و دارایی‌های خود را اعلام کرد. وی با بیان اینکه جز خانه شخصی که یک آپارتمان ۱۴۰ متری است و یک حساب بانکی، چیز دیگری ندارم افزود: نه باغ، نه ویلا، نه سهام کارخانجات و . . . ندارم و مطلقا از این اموال ندارم و احساس خسارت هم نمی‌کنم. اما هاشمی طبا ضمن مخالفت در این خوصوص گفت: پیشنهاد لیست اموال نامزدهای ریاست جمهوری تنها جوسازی است و لذا با این روش مخالف هستم و اعلام هم کرده‌ام که لیست اموال خود را اعلام نمی‌کنم. جهانگیری نیز با بیان اینکه یک نقطه خاکستری در زندگی من پیدا نمی‌کنید گفت: ۶ بار لیست اموال خود و فرزندانم را به قوه قضاییه ارائه داده‌ام. جهانگیری اظهار داشت: خودم و فرزندانم در این امور درنهایت احتیاط، عمل کرده ایم. میرسلیم نیز با اشاره به بحث شفافیت مالی خاطر نشان کرد: حقوق من همان است که فیش آن را منتشر کردم و اموالم را باید به قوه قضائیه اعلام کنم.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل