×
آخرین اخبار

اجرای سند تحول بنیادین مانع از نفوذ بیگانگان در امر تعلیم و تربیت می‌شود

  • کد نوشته: 101961
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۴
  • 235 بازدید
  • خرم‌آباد – خبر روز – مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش گفت: اجرای ساحت های ۶ گانه سند تحول بنیادین به ویژه ساحت اخلاقی و عبادی مانع از نفوذ بیگانگان و شکاف بین نسلی در امر تعلیم و تربیت می‌شود.

    به گزارش دیدگاه نیوز، حجت الاسلام حمید نیکزاد روز سه شنبه گردهمایی سالانه ائمه جمعه، مدیران، روسای آموزش و پرورش و معاونین تبلیغ حوزه‌های علمیه شهرستان و مناطق لرستان در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد بیان کرد: در دوره جدید شرایط برای حضور علما، روحانیون و طلاب در آموزش و پرورش فراهم است و توجیهی برای کنشگری نکردن در آموزش و پرورش وجود ندارد.

    وی با تاکید بر گفتمان سازی در مدارس اظهار داشت: اجرای بندهای سند تحول بنیادین از موارد پایینی رو به بالا بسیار موفق تر است چرا که باعث ایجاد جامعه مطالبه گر اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش خواهد شد.

    وی ادامه داد: نخستین قدم دراین مسیر شناخت سند تحول بنیادین است و در این صورت اولیا و مدارس متقاضی حضور طلبه آموزش دیده مستعد در مدارس خواهند شد.

    مشاور وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در سفرهای رییس جمهور به استان ها والدین متقاضی حضور طلاب امین در مدارس بودند و هر مدرسه ای که ظرفیت اعزام داشته باشد هیچ محدودیتی وجود ندارد و حمایت هم خواهد شد.

    وی افزود: در صورت عدم برنامه ریزی برای دانش اموزان دیگران برنامه ریزی می کنند همچنان که در وقایع اخیر مشاهده شد که ساعت های دانش اموزان را آنها مدیریت کردند و البته دانش اموزان آگاهی در مدارس وجود دارد.

    وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ۱۳ آبان ماه ادامه داد: بعد از این برنامه ریزی‌های دشمن باید کنشگری طیف انقلابی بیشتر شود و از آنجاییکه آموزش و پرورش طیف وسیعی دارد باید کمیته ها مرتب برگزار و شرایط موردنیاز در مدارس مهیا شود.

    حجت الاسلام نیکزاد به مدیریت دانش اموزان در ۱۳ آبان ماه تاکید کرد و گفت: باید برای دانش اموزان ارزش قائل شویم و باید در سطح باورهای آنها ورود کنیم.

    وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد شکاف بین‌نسلی در جامعه بوده و بیاید در این راستا هوشمندانه مقابله کنیم، افزود: ساحت های ۶ گانه که ساحت اخلاقی عبادی در راس دیگر ساحت ها قرار دارد باید توجه جدی کنیم و متولی غیر از حوزه و روحانیت ندارد.

    مشاور وزیر آموزش و پرورش بر تقویت کنشگری طیف انقلابی در مدارس تاکید کرد و گفت: حوزه و روحانیت برای آموزش و پرورش ۴۰ برنامه در نظر گرفته و به نسبت نیاز در مدارس اجرا می شود  و یکی از این برنامه‌ها طرح امین است که حرکتی جهادی و بی‌نظیر در تربیت دانش‌آموزان است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل