×
آخرین اخبار

آزمایشگاه آبفای آذربایجان شرقی دارای استاندارد بین المللی ISO۱۷۰۲۵ است/کیفیت آب تبریز، لحظه‌ای پایش می‌شود

  • کد نوشته: 144456
  • ۱۴۰۲-۰۴-۲۶
  • 97 بازدید
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب (آبفا) آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت آزمایشگاه تخصصی آب در این شرکت، گفت: آزمایشگاه پایش کیفیت آب و فاضلاب استان، یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های شمالغرب کشور بوده و توانسته اولین استاندارد بین المللی ۱۷۰۲۵ ISO در ایران را اخذ کند.

    آزمایشگاه آبفای آذربایجان شرقی دارای استاندارد بین المللی ISO۱۷۰۲۵ است/کیفیت آب تبریز، لحظه‌ای پایش می‌شود

    به گزارش دیدگاه نیوز،، محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی آبفای استان، در خصوص فعالیت‌های این آزمایشگاه، اظهار کرد: در این آزمایشگاه تخصصی، کیفیت آب شرب تبریز به صورت شبانه روزی با استانداردهای ملی و بین المللی پایش و کنترل شده و آزمون‌های موردنیاز از مخازن، خطوط انتقال و شبکه توزیع با بیش از ۴۰ پارامتر میکروبی، بیولوژی و شیمیایی و ریزآلاینده‌های آلی معدنی، مطابق با آخرین استانداردها انجام می‌گیرد.

    وی گفت: مرکز تله متری و دیسپاچینگ این شرکت نیز از همه لحاظ در آماده باش کامل بوده و با بررسی لحظه‌ای ظرفیت مخازن و منابع، پایداری شبکه آبرسانی را با جدیت پایش و کنترل می‌کند.
    مدیرعامل آبفای استان  هم‌چنین با اشاره به کیفیت آب شرب تحویلی به مشترکان، گفت: خط قرمز این شرکت، “کیفیت آب شرب” بوده و در این راستا اخذ تاییدیه پارامترهای مدنظر آزمایشگاه‌های مرجع و نهادهای ذی صلاح اولویت نخست ما است.
    خانی در تشریح اقدامات انجام یافته در راستای تامین و توزیع عادلانه آب شرب تبریز در گرمترین روزهای فصل سال نیز، اظهار کرد: در هر ثانیه مقدار ۶۰۰۰ لیتر در سطح شهر تبریز تولید و به مصرف می‌رسد و مقدار تولید و مصرف در این شهر در حالت سر به سر قرار دارد، از این رو در تامین آب شرب شهر مشکلی نداریم‌.
    وی با اشاره به لزوم ارتقای سطح تاب آوری و جلوگیری از قطعی آب شهر در گرمترین روزهای سال، افزود: پروژه‌های مهمی در این راستا در دست اقدام است که از جمله آن می‌توان به حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه به صورت اضطراری و ایجاد سه ایستگاه پمپاژ برای تامین فشار آب در شمال شهر تبریز اشاره کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *