×
آخرین اخبار

نهضت علمی ما برخواسته از دانشگاه است/ دانشجویان نسبت به فقر، فساد و تبعیض مطالبه گر باشند

  • کد نوشته: 170738
  • ۱۴۰۲-۰۹-۱۵
  • 139 بازدید
  • وزیر کشور گفت: نهضت علمی ما برخواسته از دانشگاه است و امروز برجسته ترین جهاد علمی در دانشگاه ها شکل گرفته است.

    احمد وحیدی روز سه شنبه در سلسله برنامه های آرمان تا واقعیت در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اکنون تمامی مسائل مهم کشور بر عهده دانشگاه‌ها است و از پس از انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف دانشگاه نقش مهمی را ایفا کرده است.

    وی افزود: دانشگاه های ایران اسلامی آینده کشور و امید بسیاری را در جهان می سازند ؛ شاید دانشجویان در داخل دانشگاه اهمیت آن را خیلی احساس نکنند اما بی شک از بیرون این نقش بارز به خوبی به چشم می خورد.

    وزیر کشور بیان کرد: الزامات تحقق چنین دانشگاهی و چنین اساتیدی باید بازشناسی شود و یک حرکت بزرگ آغاز شود. وی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم، مسایل مهمی در این زمینه مطرح شده است ؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم که سرنوشت جهان آینده در این پیج تاریخی تعیین می شود و آینده به اندازه ۱۰۰ سال ساخته خواهد شد.

    وحیدی گفت: در بیانیه گام دوم انتظارات بزرگی مطرح شده است؛ گام اول را دانشجویان با پیروزی انقلاب اسلامی و نثار خون خود محقق ساختند و پس از آن همین دانشجویان دوران دفاع مقدس را به نتیجه رساندند.

    وی خاطرنشان کرد: دانشجویان با خون خود نهادهایی انقلابی کشور نظیر سپاه را تشکیل دادند که کشور را به جلو برد و در دفاع مقدس نیز حاصل جانفشانی شهیدایی نظیر همت، علم‌الهدی دانشجو بود.

    وزیر کشور یادآور شد: در انقلاب فرهنگی نیز دانشجویان نقش برجسته ای داشتند ، در اوایل انقلاب دانشگاه محل درگیری ها بود و دیگر محلی برای درس نبود.

    وی گفت: انقلاب دوم را دانشجویان رقم زدند و تسخیر لانه جاسوسی کار بزرگی بود؛ ما هیچگاه کشوری را تهدید نکردیم اما دشمنان اذعان داشتند که دانشگاهیان ایران قدرت موشکی و دفاعی ایران را افزایش داده‌اند.

    وحیدی بیان کرد امروز برجسته ترین جهاد علمی در دانشگاه ها شکل گرفته است. خرسندیم که امروز شاهد دانشگاهی پویا و بالنده و دانشجویانی که نسبت به همه مسائل حساس هستند ، هستیم و این دانشجویان خواست انقلاب هستند.

    وی ادامه داد: دیگران همه می خواهند دانشگاه آرام باشد اما رهبر معظم انقلاب می خواهد که دانشجویان آرام نباشند و در بخش‌های مختلف نقش ایفا کنند و نسبت به فقر، فساد و تبعیض مطالبه گر باشند.

    وزیر کشور اظهار داشت: انقلاب اسلامی به شعارهای خود پایبند است ؛ دانشجویان هر زمانی احساس کردند آزادی مشروط از آن ها گرفته شده باید مطالبه گری کنند.

    وی افزود: اگر فساد و تبعیض است باید مطالبه گری کنند . آنچه مهم است این است که همگان به دنبال آن باشند که این عناصر وجود نداشته باشدو بجای آن عدالت ، معنویت،اخلاق و با عقلانیت بر جامعه حاکم باشد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل