×
آخرین اخبار

مصاحبه با مادرِ کار آفرین شیرازی

  • کد نوشته: 146534
  • ۱۴۰۲-۰۵-۰۸
  • 347 بازدید
  • واقعیت این است همسرم بازنشسته است و در آمد مکفی برای خرید کارگاه و یا حتی تعویض این خانه ندارد که بتوان فضایی بزرگتر داشته باشیم و کار کنیم.
    از مسئولین میخواهم اگر مکانی که بتوان در آن کار کرد و در کنارش هم زندگی کرد در اختیارمان بگذارند

    مصاحبه با مادرِ کار آفرین شیرازی

    در این گزارش پای صحبت های جمیله آفریده، مادر نازنین ابوالوردی هنرمند شیرازی نشستیم.

    در ابتدا مادر نازنین ابوالوردی گفت نازنین متولد مرداد ۷۳ در شیراز بدنیا آمد و اهل شیراز هستیم .نازنین نابینا-ناشنوا و مبتلا به سندروم آشر هست و نازنین تنها فرد نابینایی است که با خط فارسی برجسته می‌خواند و می‌نویسد البته با هم بریل هم کار می کند با رتبه ممتاز در مدرسه دیپلم گرفت و بعد دوره سفالگری را در فنی و حرفه ای آموخت چندین هنر از صنایع دستی را کار کرده است و مهارت دارد مثلا چرم دوزی و کاموابافی با ماشین را به طور کامل میشناسد.

    وی با بیان اینکه هرگز معلولیت، محدودیت نیست ادامه داد: نازنین ابوالوردی بعد از دوره های فنی و حرفه ای وارد دانشگاه در رشته صنایع دستی حرفه ای فرش کارشناسی را با رتبه ممتاز اخذ نمود و حدود ۱۰ سال پیش سفالگری را آموخته و مدرک فنی و حرفه ای گرفته و هم اکنون بصورت متوالی ۲سال و نیم هست کار کرده و برای خودش اشتغال زایی و کسب درآمد میکند.

    این مادر حامی و دلسوز در ادامه گفت: موانع زیادی سر راه این هنر هست از جمله مدرک گرفتن و بعد کار کردن
    چرا که من با نازنین بیشتر خودم کار میکنم بنابراین باید همه جا همراهش به عنوان رابط باشم و اما کار کردن مقوله ای دیگر است چون ما فضایی برای کار کردن نداریم به عنوان مثال منزل ما یک آپارتمان ۶۵ متری خیلی کوچک میباشد و فضایش برای کار کردن اصلا مناسب نیست، متخصصان امر میدانند که این شغل یعنی کار سفال حتما کارگاه نیاز دارد و ما هم واقعا با این هزینه های اجاره ی سرسام آور جایی نمیتوانیم اجاره کنیم، همه میدانند که هزینه کارگاه و تجهیزات در این هنرصنعت بسیار سنگین است.

    وی افزود: چند سال قبل خانم رایحه مظفریان از هنرمندان خوب و متعهد این استان مستندی با عنوان “آفریده” درباره ی زندگی نازنین ساخت و همان مستند برای ما بازخورد خوبی داشت که همین نمایشگاهی که هفته ی قبل در فنی و حرفه ای برگزار کردیم از ماحصلِ دیده شدن همان مستند بود .

    این مادر همیشه همراه در پایان از مسئولین ذیربط درخواست و مطالباتی داشت و گفت: واقعیت این است همسرم بازنشسته است و در آمد مکفی برای خرید کارگاه و یا حتی تعویض این خانه ندارد که بتوان فضایی بزرگتر داشته باشیم و کار کنیم.
    از مسئولین میخواهم اگر مکانی که بتوان در آن کار کرد و در کنارش هم زندگی کرد در اختیارمان بگذارند تا هم نازنین با وجود شرایطی که دارد بیشتر به موفقیت برسد و هم خودش شاغل شده و هم در عرصه هنر و فرهنگ این شهر سرآمد و مثال زدنی شود، سپاس از شما .

    گزارش: محمد ناصریراد

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *