×
آخرین اخبار

مسکن ملی تامین کننده نیاز ثروتمندان و یا تامین مسکن ضعفا؟

  • کد نوشته: 203717
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۲
  • 5 بازدید
  • محسن بازرگان تحصیل کرده رشته عمران و معماری و نخبه استان همدان  در مورد مسکن ملی به گزارشگر ………اینگونه گفت:

    مسکن ملی تامین کننده نیاز ثروتمندان و یا تامین مسکن ضعفا؟

    به گزارش دیدگاه نیوز،مسکن ملی متاسفانه پاسخگوی تامین نیاز ضُعفا و اقشار کم درآمد نیست.

    رویه ای اشتباه در واگذاری زمین و ساخت دولتی مردم را بی خانمان کرده.

    متاسفانه تصمیم گیران جامعه ایران و مسئولین از قشر مرفه جامعه هستند و کلا با آمایش سرزمینی و منطقه ای بیگانه اند.
    واگذاری زمین می‌بایست به اقشار بدون پیش پرداخت ۴۰ میلیون تومانی انجام می‌گرفت.
    تمام سرمایه یک مستاجر پول پیش خانه ی استیجاری است .
    در روند قبلی واگذاری مسکن ملی مردم را با وعده آورده شخصی ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان گول زدند و برای کل کشور یک نسخه پیچیدند.هرچند که بر سروعده خود هم نماندند و چندین برابر از مردم طی روند ساخت دریافت نمودند و هم اکنون مساکن ملی نیمه کاره هستند و مردم دیگر آورده ای ندارند که پرداخت کنند.

    در روش جدید و واگذاری زمین هم که مالک خود سازنده را پیدا و مهیای ساخت شود  متاسفانه از مردم مبلغ واریزی ۴۰ میلیون تومان را درخواست نمودن که بازهم باعدم توجه به آمایش سرزمینی و منطقه ای به بن بست خورده و در شهرستانها اگر محدود افرادی هم  از پول پیش منزل خود گذشته و مبلغ را واریز کردند  آواره شده اند و بلاتکلیف،

    چرا دولت و وزرا و نهادها از نخبگان و شایستگان مردمی مشورت نمی‌گیرد و چرا توجهی به شرایط هر منطقه واستان و شهرستان ندارند.

    متاسفانه اکثر قوانین کشور به نفع ثروتمندان،مجلسها ومدیران حقوق بگیر وتعداد زیادی از کارمندان است و بنده قادر به اثبات هستم.

    فردی که برای مسکن ملی ثبت نام نموده و تمام زندگی خود را تا کنون برای مسکن داده و دیگر توانایی پرداخت بیشتر آورده شخصی را ندارد چه باید بکند؟

    اینجاست که پای دلالان و ثروتمندان دوباره باز شده و با پرداخت آورده فرد و مقدار اندکی بیشتر از آورده متقاضی، مسکن ملی را تصاحب کرده و میکنند.
    حالا از سویی متقاضیان در سیستم کشوری و بانکی وام مسکن گرفته اند و از سوی دیگر مسکنی ندارند.
    از طرفی مبلغ باز پرداخت اقساطی که ماهانه متقاضیان مسکن ملی باید برای دریافت وام پرداخت کنند عملا هیچ باز پرداختی با این شرایط در توان متقاضی مسکن ملی نیست .
    لذا عطاعش را به لقایش بخشیده اند .
    روزانه شکایات زیادی از اقشار مختلف جهت شرایط ناگوار ارائه مسکن ملی می‌شنویم.
    که نمونه ای از آن را در ذیل می‌آورم.

    شهروند
    سلام مهندس جان خسته نباشید ببخشید میخواستم مشکل مسکن نهضت ملی که الان همه درگیر اون هستن رو بگم خدمتتون که شاید به کمک شما به گوش مسئولین برسه.  ثبت نام مسکن ملی سال ۱۳۹۹ آغاز شد و با وعده تامین مسکن برای کسانی که مسکن ندارند آغاز شد.
    برای شروع در سال ۱۳۹۹ آورده اولیه برای هر خانوار چهل میلیون تومان بود که قشر ضعیف با گرفتن وام یا فروش طلا  به حساب اعلامی واریز کردند. اما الان سال ۱۴۰۳ هست که طبق پیام های ارسالی تا به امروز چهارصد میلیون تومان به همان حساب واریز کردیم. حالا امروز که برای انتخاب واحد ساختمانی رفتیم یک قرارداد گذاشتند جلومون که واقعا همه ما متقاضیان شوکه شدیم.
    با توجه به اینکه زمین به صورت رایگان تحویل پیمانکار شده است ولی  از ما یک میلیارد و دویست میلیون تومان علاوه بر آورده چهارصد میلیونی درخواست نمودند.

    وام پانصد پنجاه میلیون تومانی که ۱۲ ساله هست و بازپرداخت آن  وام ماهیانه ۱۲ میلیون تومانی یک طرف و از طرفی متراژ مفید خانه ۱۳۰ متر هست که علاوه بر اون ۶۵ متر انباری و تراس و پارکینگ هم آوردن روی متراژ که جمعا شده ۱۹۵ متر و از قرار متری ۱۱ میلیون تومان که جمعا از ما دو میلیارد و صد و چهل میلیون تومان می‌خواهند دریافت کنند.
    آنهم دو ماهه .
    آخه این ظلم را به این بزرگی ما به کی بگیم .شاید از طریق شما به گوش مسئولین برسد ممنونیم.

    بله شرایط برای دیگر متقاضیان در کشور بهتر از این نیست.
    و اصلا شرایط زندگی و درآمد زن سرپرست خانوار،کارگر فصلی و پاکبانها و قشر کم درآمدو جوانان خواستار ازدواج  دیده نشده.
    و در بعضی شهرستانها حتی فرد می‌تواند منزل مسکونی را با کمتر از این مبلغ خواسته شده خریداری کند و اگر چنین پولی داشتند چرا چندین برابر برای داشتن مسکن ملی و وام بدهند .

    امیدوارم نمایندگان مجلس و وزرای محترم  اهتمام ویژه ای به موضوع مسکن ملی داشته باشند  و شرایط را با مشورت گرفتن از نخبگان دیده نشده به سر منزل مقصود برسانند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *