×
آخرین اخبار

رئیس پرشکی قانونی: علت فوت کیارستمی را نمی‌توان دقیق اعلام کرد

  • کد نوشته: 4430
  • ۱۳۹۶-۰۴-۱۳
  • 1018 بازدید
  • دیدگاه نیوز / رئیس پرشکی قانونی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پرونده پزشکی کیارستمی به پزشکی قانونی ارسال شده است یا خیر، اظهار کرد: پرونده فرستاده شده، اما چون معاینه جسد و انجام ازمایشات صورت نگرفته است؛ بر چه اساسی میتوان قضاوت کرد. سازمان پزشکی قانونی متولی علت فوت، تعیین قصور و […]

    رئیس پرشکی قانونی: علت فوت کیارستمی را نمی‌توان دقیق اعلام کرد

    دیدگاه نیوز / رئیس پرشکی قانونی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه پرونده پزشکی کیارستمی به پزشکی قانونی ارسال شده است یا خیر، اظهار کرد: پرونده فرستاده شده، اما چون معاینه جسد و انجام ازمایشات صورت نگرفته است؛ بر چه اساسی میتوان قضاوت کرد. سازمان پزشکی قانونی متولی علت فوت، تعیین قصور و میزان قصور پزشکی است. در این پرونده باید بر اساس گفته ها و مدارک موجود در پرونده قضاوت کرد که کار بسیار سختی است.
    وی ادامه داد: نمیتوان علت فوت را دقیق تعیین کرد. نظام پزشکی تیمی را تشکیل داد و پس از جمع بندی نظریه ای ارائه کرد، اما پزشکی قانونی رسما نظریه ای ارایه نکرده است.
    رئیس سازمان پزشکی قانونی تصریح کرد: قبل از شکایت خانواده مرحوم جلسات تخصصی در نظام پزشکی شروع شد و اظهار نظرها ارایه گردید و قصورپزشک و درمان تشخیص و منجر به رای انتظامی شد.اولیای دم در دادسرای عمومی و انقلاب تهران شکایت کردند و دادسرا پرونده را برای تعیین قصور پزشکی و میزان قصور به پزشکی قانونی ارسال کردند که سه سری کارشناسی تخصصی صورت گرفت و جواب همه اینها به دادسرا ارایه شده است.
    وی با تاکید بر این مطلب که پاسخها صریح روشن و واضح است، بیان کرد: کمیسیون کارشناسی پزشکی قانونی موظف به پاسخگویی به سوالات دادگاه است . باتوجه به اینکه کالبدشکافی انجام نشده است علت فوت را نمیتوان دقیق اعلام کرد. چند صفحه توضیحات پزشک معالج است که این توضیحات را نمیتوان پرونده بالینی عنوان کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *