×
آخرین اخبار

دفاع تمام قد مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری از عملکرد نماینده دولت در لرستان/ راه اندازی و احیاء ۴۰ طرح بزرگ اقتصادی در استان

  • کد نوشته: 34698
  • ۱۳۹۹-۰۶-۰۷
  • 625 بازدید
  • به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، محمدحسین جناب با اشاره به کارخانه های یخچال سازی ، عظیم خودرو ، فولاد و چدن دورود، فولاد خرم آباد ، کاشی جم و داروسازی بایرافلاک، اظهار داشت: این واحدهای بزرگ صنعتی که در سالهای گذشته راکد، نیمه تعطیل و یا بانک های به علت بدهی آن ها را […]

    دفاع تمام قد مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری از عملکرد نماینده دولت در لرستان/ راه اندازی و احیاء ۴۰ طرح بزرگ اقتصادی در استان

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان، محمدحسین جناب با اشاره به کارخانه های یخچال سازی ، عظیم خودرو ، فولاد و چدن دورود، فولاد خرم آباد ، کاشی جم و داروسازی بایرافلاک، اظهار داشت: این واحدهای بزرگ صنعتی که در سالهای گذشته راکد، نیمه تعطیل و یا بانک های به علت بدهی آن ها را تملک کرده بودند با پیگیری های انجام شده به چرخه تولید بازگشتند.

    وی در خصوص طرح سیلیکون آریا بروجرد گفت: فاز نخست این طرح حداکثر تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

    مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان، حجم سرمایه گذاری طرح سیلیکون آریا بروجرد را ۴۰میلیون دلار عنوان و تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر در لرستان فراهم می شود.

    جناب با بیان اینکه پالایشگاه پلدختر نیز آماده بهره برداری شده است، افزود: پالایشگاه پلدختر نخستین پالایشگاه مینی ریفاینری کشور است که از خوراک نفت خام تغذیه می کند و در سه فاز تولید روغن و قیر، نفت سفید و بنزین فعالتی خواهد کرد.

    وی همچنین به طرح توسعه زاگرس پوش بروجرد اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با حمایت دولت به مدار تولید برگشته است.

    مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان اظهار داشت: در شهرک پتروشیمی خرم آباد هم چهار واحد جدید طراحی شده که واحد کاتالیست با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰۰ نفر اخیرا به بهره برداری رسید و سه واحد دیگر این شهرک به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

    جناب در ادامه به احیاء طرح گردشگری حوضیان الیگودرز و راه اندازی طرح لاستیک بارز در استان اشاره کرد و افزود: یک واحد کشتارگاهی فوق پیشرفته مرغ نیز با اشتغالزایی ۵۰۰ نفر در خرم اباد در حال راه اندازی است.

    وی همچنین بهره برداری از طرح گاوداری ۲ هزار راسی گریت در شهرستان خرم آباد با سرمایه گذاری بخش خصوصی تا اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

    مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری لرستان در خصوص احیاء واحد تولیدی عظیم خودروی بروجرد گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ خودرو در این واحد تولیدی تحویل داده شده و تا پایان سالجاری این تولیدات به بیش از ۲ هزار خودرو خواهد رسید.

    جناب به راه اندازی کارخانه الکل فجر در استان نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه تولید الکل با شیوع ویروس کرونا کمترین مشکل در استان ایجاد شد و از مجموع ۱۵ واحد تولید الکل سه واحد در لرستان فعال است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *