×
آخرین اخبار

بانکداری اسلامی در کشور به طور کامل اجرا شود.

  • کد نوشته: 152946
  • ۱۴۰۲-۰۶-۱۱
  • 162 بازدید
  • حجت الاسلام والمسلین حاج آقا صادقی امام جمعه موقت ورزقان در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه با بانکداری اسلامی فاصله داریم ، اظهار داشت: در مورد اجرای قوانین بانکداری اسلامی کارهای زیادی انجام یافته اما نیاز است بانکداری اسلامی در کشور به طور کامل اجرا شود.

    بانکداری اسلامی در کشور به طور کامل اجرا شود.

    به گزارش دیدگاه نیوز،خطیب موقت ورزقان در ادامه یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامیداشت و گفت: آیت الله العظمی خامنه ای(مد ظله العالی) در مورد این شهیدان فرمودند: «من، شهید رجایی را به عنوان یکی از اسوه های بزرگ تقوا و اخلاص و ایمان می شناسم.» این دو عنصر خدمتگزار (رجایی و باهنر) را باید به عنوان عناصر فراموش نشدنی در تاریخ دولت و انقلاب خودمان همواره به یاد داشته باشیم.» «این دو بزرگوار، حقاً و انصافاً، از عناصر برگزیده و برجسته این کشور و نظام بودند. امتحان داده و دلسوز و مردمی بودند.

    وی ادامه داد: شهید رجایی بعد از ۳۵ سال امروز همچنان نماده اسوه سادگی است، دولتمردان ما باید همانند شهید رجایی و باهنر باشند و مطمئنا اگر ساده زیست بوده اشراف گری نکنند در بین مردم محبوب خواهند بود.

    حاج آقا صادقی افزود: در صدر اسلام نیز مولای ما امیر المومنین(ع) در حکومت با کمال سادگی خدمت می کرد و خود را هم سطح و همکف جامعه کرده بود.

    امام جمعه موقت ورزقان در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر رئیس جمهور و هیئت دولت اشاره کرد و افزود: در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت مقام معظم رهبری با تقدیر و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: با وجود کارهای اساسی تحسین‌برانگیز دولت، متأسفانه مسائل معیشتی مانند غبار مانع دیدن کارهای اساسی دولت است؛ لازم است تورم نامطلوب دو رقمی، هرچه ممکن است کاهش یابد و عدالت، کاهش فاصله طبقاتی، ثبات بازار، کاهش تورم ، ثبات نرخ ارز ورشد تولید؛ به عنوان شاخص‌ های مهم در همه تصمیمات و اقدامات دولت از جمله در برنامه هفتم توسعه، مورد توجه کامل قرار داشته باشد.

    وی افزود: رهبر معظم انقلاب با اشاره به حمایت رهبری از همه دولت‌ها با گرایش‌ها و توانمندی‌های مختلف، کمک به قوه مجریه را وظیفه‌ای همگانی برشمردند و افزودند: عملکرد دو ساله این دولت، موجب تقدیر و تمجید است اما متأسفانه به علت نارسایی در زبان رسانه‌ای دولت، فعالیت‌های خوب آن، به اندازه لازم و شایسته به اذهان مردم منعکس نشده است.

    خطیب موقت جمعه ورزقان ادامه داد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز خرسندی از خرید بیش از ۱۰ میلیون تن گندم در سال جاری افزودند: اگر از تولیدکنندگان دیگر اقلام کشاورزی و تولیدکنندگان صنعتی- معدنی و خدماتی هم حمایت شود، قادرند نیازهای کشور را تا حد فراوانی تأمین کنند.

    وی گفت: در شهرستان ورزقان نیز در بحث کشاورزی کارهای زیادی انجام شده اما همچنان عقب هستیم و کشاورزی ورزقان کاملا سنتی می باشد. لذا نیاز است به طرف کشاورزی مدرن و صنعتی حرکت کنیم

    وی افزود: در بخش معدن باید از خام فروشی دوری شود. باید تمام کارها تخصصی معدنی در داخل کشور ایجاد شود. لذا اگر این کارها مهم در کشور انجام شود مطمئنا به طور مستقیم در اقتصاد کشور تاثیر مثبتی خواهد داشت و با توجه به این که معادن بزرگی در منطقه ورزقان وجود دارد تاثیر مثبتی بر روی معادن منطقه خواهد گذاشت.

    وی در پایان به فرا رسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در آستانه اربعین سالار شهیدان قرار داریم و پیاده روی میلیونی شروع شده است. علی رغم تبلیغات گسترده دشمنان. مراسم اربعین هر سال پرشور تر از سال قبل برگزار می شود و سید الشهدا مردم را به طرف ظهور سوق می دهد و جامعه آماده استقبال از منجی عالم بشریت است./انتهای پیام

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *