×
آخرین اخبار

افزایش شیوع کرونا در ایران / تهران، مشهد و هشت مرکز استان دیگر قرمز شدند

  • کد نوشته: 79877
  • ۱۴۰۰-۱۱-۱۳
  • 558 بازدید
  • با افزایش شیوع کرونا که اغلب به دلیل ابتلا به سویه اومیکرون است، بیش از ۴۰ شهر ایران از جمله تهران، مشهد و هشت مرکز استان دیگر در وضعیت قرمز قرار گرفتند.
    افزایش شیوع کرونا در ایران / تهران، مشهد و هشت مرکز استان دیگر قرمز شدند

    به گزارش دیدگاه نیوز، در حال حاضر ۴۲ شهر در وضعیت قرمز،‌ ۱۴۲ شهر در وضعیت نارنجی،‌ ۲۳۰ شهر در وضعیت زرد و ۳۴ شهر در وضعیت آبی کرونا هستند.

    علاوه بر تهران و‌ مشهد،‌ هشت مرکز استان دیگر شامل اراک،‌ خرم‌آباد،‌ قم،‌ یزد،‌ بندرعباس، بوشهر،‌ بیرجند و شیراز در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند.

    پس از اعلام قرمز شدن شهر تهران، محسن منصوری، استاندار تهران از غیرحضوری شدن یک هفته‌ای مدارس ابتدایی و تعطیلی مهدهای کودک در این استان به مدت یک هفته خبر داد.

    بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵ هزار و ۷۰ بیمار جدید کرونا در کشور شناسایی شدند و از میان بیماران کرونا نیز ۵۰ نفر جان خود را از دست دادند.

    بر اساس آمارهای رسمی، تاکنون در مجموع ۱۳۲ هزار و ۵۰۴ نفر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند که بسیار کمتر از آمار گزارش‌های غیررسمی است.

    عباس عبادی، معاون وزیر بهداشت روز سه‌شنبه گفت پرستارانی که در دوره شیوع کرونا به دلیل این بیماری فوت کردند حدود ۱۵۰ نفر است، اما کمیته مربوطه در وزارت بهداشت فعلا فقط مرگ ۶۶ نفر از آنان را «مصداق شهادت» دانسته است.

    با وجود افزایش شیوع کرونا در ایران، وزیر کشور پس از جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا که سه‌شنبه در وزارت کشور برگزار شد، گفت: «وضعیت آموزش حضوری در مدارس و محدودیت‌های احتمالی برای ترددها، فعلا بدون تغییر باقی می‌ماند و در رابطه با نحوه برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز ستاد ملی کرونا باید تصمیم‌گیری کند.»

    این در حالی است که حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به شیوع گسترده سویه اومیکرون در کشور، گفت: «توصیه و مصوبه مورد اجماع اعضای کمیته علمی کرونا در جلسه روز گذشته این بود که محدودیت‌های اجتماعی تا دو هفته در سراسر کشور اجرا شود و پس از آن دوباره بر اساس شرایط کشور، تصمیم‌گیری می‌شود.»

    مقام‌های وزارت بهداشت و کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا هم هشدار داده‌اند که با سرعت شیوع گسترده اومیکرون، احتمالا در چند هفته آینده تعداد بیماران کرونا در ایران به ۱۰۰ هزار نفر در روز می‌رسد و تکرار مرگ‌های روزانه سه رقمی دور از انتظار نیست.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *