×
آخرین اخبار

آغاز مبارزه با آفات نخیلات در شهرستان کارون؛
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از آغاز مبارزه با آفات نخیلات در این شهرستان خبر داد

  • کد نوشته: 28527
  • ۱۳۹۹-۰۳-۲۶
  • 814 بازدید
  • جبار حمادی دراین باره اظهار کرد: مهمترین آفت نخیلات در این شهرستان کنه گرد آلود خرما است که همزمان با گرم شدن هوا فعالیت خود را آغاز می‌کند و از شیره سلولی برگچه های جوان و میوه ها تغذیه کرده، و میوه آب خود را از دست می دهد. وی افزود: راههای کنترل و مبارزه […]

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از آغاز مبارزه با آفات نخیلات در این شهرستان خبر داد

    جبار حمادی دراین باره اظهار کرد: مهمترین آفت نخیلات در این شهرستان کنه گرد آلود خرما است که همزمان با گرم شدن هوا فعالیت خود را آغاز می‌کند و از شیره سلولی برگچه های جوان و میوه ها تغذیه کرده، و میوه آب خود را از دست می دهد.
    وی افزود: راههای کنترل و مبارزه از جمله حمایت از دشمنان طبیعی این آفت، مبارزه با علفهای هرز، شستشوی درختان با آب خالص و یا مخلوط آب و مایع ظرفشویی و در صورت لزوم استفاده از سموم کنه کش است که همه ساله توسط توصیه های مروجین پهنه به نخل داران برای جلوگیری از خسارت احتمالی داده می شود. حمادی ادامه داد: خاک‌آلود و نامرغوب شدن میوه و قرار گرفتن یک ‌لایه تار روی میوه از مهم‌ترین علائم این آفت است.
    وی تصریح داشت: با توجه به طغیان آفت از اوایل خردادماه، تاکنون از ۲۶۰۰ هکتار نخلستانهای این شهرستان ۲۰۰ هکتار در سمپاشی شده اند و از محل اعتبارات شورای برنامه ریزی مقداری سم و کود ریزمغذی تهیه و بین باغداران توزیع گرید. در پایان حمادی گفت: با کنترل و مبارزه مبارزه به‌ موقع آفات از جمله آفت کنه تار عنکبوتی، هیچ مشکلی برای نخیلات به وجود نخواهد آمد و می‌توان شاهد عملکرد مطلوب نخلستان‌ها بود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *