×
آخرین اخبار

۹۰ درصد نانوایی هایی لرستان به دستگاه کارتخوان یکپارچه مجهز شدند

  • کد نوشته: 103047
  • ۱۴۰۱-۰۸-۰۹
  • 152 بازدید
  • خرم آباد – خبر روز – معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: ۹۰ درصد نانوایی های استان به دستگاه کارتخوان یکپارچه مجهز شدند و مشکل تجهیز حدود ۷۰ نانوایی دیگر به زودی برطرف می‌شود.

    ۹۰ درصد نانوایی هایی لرستان به دستگاه کارتخوان یکپارچه مجهز شدند

    به گزارش خبرنگار دیدگاه نیوز سیروس ابراهیمی روز یکشنبه در کارگروه وبیناری گندم، آرد و نان به صورت با حضور معاون توسعه اقتصادی وزیر کشور افزود: استفاده از دستگاه های کارتخوان ویژه نانوایی ها الزامی نشده که این امر عامل مهمی در سواستفاده از آرد یارانه ای است.

    وی با بیان اینکه الزامی کردن استفاده از دستگاه های کارتخوان ویژه نقش موثری در شفافیت روند تبدیل آرد به نان دارد ادامه داد: بسیاری استان های کشور از زمان یارانه سازی آرد با کمبود آرد یارانه ای مواجه شده اند اما در لرستان با برنامه ریزی مناسب، بیش از ۳۲۰ تن آرد صرفه جویی شد و تا کنون هیچ گونه مشکلی در عرضه آرد یارانه ای به نانوایی ها نبوده است.

    وی تصریح کرد: اصلاح قیمت آرد و تک نرخی کردن آن باعث شفافیت فروش در نانوایی‌ها و جلوگیری از سواستفاده از آرد یارانه ای می شود بنابراین چنانچه قیمت آرد تک نرخی شود و مابه التفاوت آن نسبت به قیمت آزاد را دولت به نانوا پرداخت کند، دست افراد متخلف در سواستفاده از قیمت آرد یارانه ای کوتاه خواهد شد.

    ابراهیمی ادامه داد: براین اساس تمام آرد نانوایی ها به نان تبدیل می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد.

    گفتنی است بیش از دو هزار واحد نانوایی در لرستان وجود دارد که نانوایی های لواش با بیش از یکهزار و ۲۰۰ باب، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند، همچنین ماهانه حدود ۲۴ هزار تن آرد در سه بخش نانوایی ها، خانه پزها (عشایری) و صنوف و صنعت استان مصرف می شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *