×
آخرین اخبار

۱۱۰ هزار نیروگاه انشعابی با پرداخت تسهیلات کم بهره احداث می‌شود

  • کد نوشته: 94478
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۳
  • 252 بازدید
  • تهران – خبر روز – مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: ۱۱۰ هزار نیروگاه انشعابی (پشت بامی) با پرداخت تسهیلات کم بهره برای خانواده‌های محروم در مناطق روستایی و کم برخوردار احداث می‌شود.

    ۱۱۰ هزار نیروگاه انشعابی با پرداخت تسهیلات کم بهره  احداث می‌شود

    به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی دیدگاه نیوز، جعفر محمدنژاد سیگارودی روز چهارشنبه در پنجمین نشست تخصصی از سلسله نشست‌های دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر، بهره‌وری و صرفه‌جویی انرژی، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در کشورمان هم با توجه به ظرفیت‌های موجود و ۳۰۰ روز آفتابی پرداختن به این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

    وی ادامه داد: بر این اساس در برنامه دولت سیزدهم توسعه ۱۰ هزار مگاواتی نیروگاه‌های تجدیدپذیر مدنظر قرار گرفت.

    مدیرکل دفتر مدیریت طرح‌های تجدیدپذیر ساتبا ادامه داد: در این برنامه ۷ هزار مگاوات به انرژی‌های خورشیدی اختصاص یافت که مقدمات آن در حال انجام است.

    محمدنژاد سیگارودی گفت: توسعه نیروگاه های انشعابی نیز در دستور کار قرار گرفت و بر این اساس طبق مصوبه معاون اول رئیس جمهور احداث پانصد و ۵۰ هزار مورد تأکید قرار گرفت.

    وی افزود: مقرر شد در سال اول یک‌صد و ۱۰ هزار در سال اول نیروگاه انشعابی احداث شود.

    مدیرکل دفتر مدیریت انرژی ساتبا گفت: احداث نیروگاه‌ها از طریق پرداخت تسهیلات با بهره کم به خانواده‌های کم‌برخوردار در مناطق محروم انجام می‌شود .

    محمدنژاد سیگارودی ادامه داد: خانواده‌ها از طریق سازمان بسیج معرفی و پس از تایید نهایی به سازمان ساتبا معرفی خواهند شد و اینها به مدت ۲۰ سال ضمن تامین برق کشور از مزایایی آن بهره‌مند می‌شوند.

    وی با بیان اینکه ۵۲ شرکت برای تامین تجهیزات اعلام آمادگی کرده‌اند، بیان کرد: خانواده‌ها به بانک‌های عامل معرفی شده و از تسهیلات برخوردار خواهند شد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *