×
آخرین اخبار

۱۰۰ هزار تن برنج از آمریکا خریداری شد/ زلزله ۳ بار مشهد را لرزاند/ برای استخدام در نیروی دریایی شاهنشاهی بشتابید/ عکس

  • کد نوشته: 191155
  • ۱۴۰۳-۰۳-۱۴
  • 50 بازدید
  • روز شنبه ۱۴ خرداد سال ۱۳۵۶ است. روزنامه اطلاعات در شماره امروز خود که در ۳۲ صفحه انتشار یافته است در تیتر اول خود از سیل ویرانگر در دو شهر زنجان و تاکستان خبر داده که ۲۳ کشته داده و ۱۵۰۰ خانه را ویران کرده است. این روزنامه همچنین خبر از زلزله در شهر مشهد داده که این شهر را سه بار لرزانده است.

    ۱۰۰ هزار تن برنج از آمریکا خریداری شد/ زلزله ۳ بار مشهد را لرزاند/ برای استخدام در نیروی دریایی شاهنشاهی بشتابید/ عکس

    گویا ارتش اسرائیل هم به حال آماده باش درآمده و خطر جنگ جدید بین اعراب و آنها شدت یافته است. در همین زمینه هم خبر رسیده سیل اسلحه از شوروی مجددا روانه مصر شده و نیروهای فلسطینی در لبنان نیز بحال آماده باش درآمده اند.

    این روزنامه همچنین در خبری دیگر به همراه سه تصویر از سفر فرح پهلوی به یکی از روستاهای لرستان تیتر و عکس دارد و از تظاهرات دانشجویان ایرانی در سوئد هم نوشته است.

    IMG_20240603_083739_407

    اما وارادت ۱۰۰ هزار تن برنج از آمریکا، یکی از خبرهای صفحه نخست شماره امروز این جریده عصرگاهی است که متن  آن که در صفحه آخر روزنامه منتشر شده، به شرح زیر میباشد؛

    شرکت معاملات خارجی ۱۰۰ هزار تن برنج از آمریکا خرید. قسمتی از برنج وارداتی ذخیره سازی خواهد شد و بقیه برای عرضه توزیع می‌شود. اولین محموله برنج خریداری شده ظرف ۱۵ تا ۲۰ روز آینده وارد بنادر ایران خواهد شد.

    شرکت معاملات خارجی اعلام کرد بمنظور ذخیره سازی در سال‌جاری ۲۰۰ هزار تن برنج خریداری خواهد شد‌. معاملات خارجی به منظور ذخیره سازی در سال‌جاری مجموعا ۲۰۰ هزار تن برنج خریداری خواهد کرد.

    بخش خصوصی هم که قرار است در طول سال‌جاری ۳۰۰ هزار تن برنج وارد کند قسمت اعظم آنرا خریداری کرده و نخستین پارتی خریدهای بخش خصوصی هم ظرف یکی دو هفته آینده وارد بنادر می‌شود.

    IMG_20240603_083739_343

    واردات ۲۰۰ هزار تن برنج بوسیله دولت به این منظور صورت می گیرد که از بابت موجودی برنج در انبارها و ذخیره سازی این محصول جای نگرانی باقی نماند و در صورت قطع وارادت برنج از جانب بخش خصوصی و یا کاهش زمینه برنج در بازار، ذخیره دولتی بلافاصله به بازار عرضه شود تا از نوسان قیمت ها و احیانا ترقی نرخ برنج داخلی جلوگیری بعمل آید.

    میزان واردات برنج دولتی از ۵ ماه قبل تاکنون به ۲۶۸ هزار تن رسیده و آخرین محموله برنج وارداتی دولتی که در سال گذشته به تصویب رسید به مقدار ۲۰ هزار تن وارد بندرعباس شده است.

    IMG_20240603_083739_365

    لازم به ذکر است که بخش خصوصی از اول سال‌جاری تاکنون برای ۱۷۱ هزار تن برنج گشایش اعتبار کرده است و اولین محصول برنج وارداتی بخش خصوصی تا دو سه هفته دیگر به ایران خواهد رسید.

    قسمت عمده برنج وارداتی بخش خصوصی از کشورهای آمریکا، تایلند و پاکستان خریداری شده است.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *