×
آخرین اخبار

گردوی سلسله مرغوب ترین محصول تولیدی لرستان/ ظرفیت باغات گردو برای تبدیل شدن به قطب گردشگری کشاورزی

  • کد نوشته: 157512
  • ۱۴۰۲-۰۷-۰۶
  • 132 بازدید
  • رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جشنواره ملی تخصصی گردو شهرستان سلسله، گفت: شهرستان سلسله به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز یکی از بهترین مناطق برای کاشت و تولید محصول گردو محسوب می‌شود.

    گردوی سلسله مرغوب ترین محصول تولیدی لرستان/ ظرفیت باغات گردو برای  تبدیل شدن به قطب گردشگری کشاورزی

    به گزارش دیدگاه نیوز از لرستان: سید عماد شاهرخی تصریح کرد: اغلب باغداران این شهرستان بخش اعظمی از باغات خود را به کاشت درختان گردو اختصاص داده‌اند، به‌گونه‌ای که در منطقه کهمان آب فراوان و خاک حاصلخیز باعث شده تا سرتاسر این منطقه خوش آب و هوا و گردشگری به باغات گردو اختصاص یابد.

    وی ادامه داد: محصول گردوی سلسله از جمله محصولات مرغوب لرستان است که علاقه‌مندان زیادی در بین مردم دارد.

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرذ: محصول گردوی سلسله به دلیل کیفیت و مرغوبیت علاوه بر مصرف داخلی استانی به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

    وی همچنین عنوان کرد: با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر کاشت یک میلیارد درخت در کشور ، اظهار کرد: سهم لرستان کاشت  ۳۰ میلیون نهال است .

    سید عماد شاهرخی تصریح کرد: شهرستان سلسله با توجه به باغات گردو، ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری کشاورزی را دارد.

    وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی باید پیشران اقتصاد کشور باشد، ادامه داد: ۴ و نیم میلیون بهره‌بردار در بخش کشاورزی کشور اشتغال دارند .

    شاهرخی اظهار کرد: قریب به ۲۰ درصد تولید ناخالص ملی، ۲۰ درصد اشتغال و بیش از ۲۰ درصد صادرات ایران به بخش کشاورزی اختصاص دارد .

    رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: لذا باید به سمت توسعه صادرات محور گام برداشته و با ایجاد زنجیره های ارزش، به سمت برندسازی پیش رویم.

    شاهرخی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: ۱۷۰ طرح کشاورزی با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد در لرستان وجود دارد که سرمایه بلاتکلیف محسوب می شوند.

    وی افزود: تکمیل آنها می تواند تاثیر بسزایی بر ارتقا جایگاه کشاورزی در استان داشته باشد لذا اتمام آنها نیازمند نگاه ویژه مسئولان ملی و استانی است. 

    شاهرخی تصریح کرد: طرح های نیمه تمام نیازمند تامین اعتبار هستند و این در حالی است که بر اساس قانون، ۱۵ درصد منابع بانکی بایستی در اختیار بخش کشاورزی قرار بگیرد.

    وی اظهار کرد: اما این در حالی است که قریب به ۷ درصد از این میزان به بخش کشاورزی  پرداخت می شود.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *