×
آخرین اخبار

کدام نوع بلوک سیمانی برای ساخت ساختمان مناسب تر است؟ / بلوک سقفی را ارزان بخرید

  • کد نوشته: 57423
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۴
  • 1641 بازدید
  • در اجرای سقف یک گزینه نوعی بلوک ترکیبی است و گزینه ی دیگر استفاده از سفال و پلی ‎استایرن می باشد که در ساختمان های مسکونی استفاده از این نوع بلوک برای سقف ها بیشتر رایج است. برای دیوارها هم پیشنهاد می گردد که هنگام استفاده از بلوک دیوار حتما توسط پشم شیشه و بصورت دو جداره عایق کاری شود که این کار باعث کاهش اتلاف انرژی نیز خواهد شد.
    کدام نوع بلوک سیمانی برای ساخت ساختمان مناسب تر است؟ / بلوک سقفی را ارزان بخرید

    بلوک مرغوب و نامرغوب را چگونه تشخیص دهیم؟

    کارشناسان فنی حوزه عمران بر این باورند که بلوک‏‌های سیمانی لیکا در برابر رطوبت مقاوم نیستند و به همین دلیل برای رشد قارچ و خزه شرایط خوبی ایجاد می‏‌کنند اما از طرفی بلوک های لیکا در دیوارها استفاده می‌شوند و از آنجا که این نوع بلوک‏ ها سبک می باشند و در برابر آتش‎سوزی نیز مقاومند گزینه ی مناسبی برای استفاده در دیوارچینی ساختمان هستند.

    همچنین بلوک سبک لیکا عایق دما و صوت نیز می باشند و امروزه حجم بیشتری از این بلوک ها برای ساختمان های تجاری و مسکونی خریداری می شوند. از طرفی باید توجه داشت که در اجرا و نصب نماهای سنگی و سنگ‎های سنگین نمی توان از بلوک سبک لیکا در دیوارچینی استفاده کرد و در صورت استفاده از این نوع بلوک صرفاً باید از سنگ‎های بسیار سبک در نمای ساختمان استفاده گردد.

    بلوک‏‌های ساختمانی مورد استفاده در صنعت ساختمان عمدتاً در دیوار و سقف کاربرد دارند و بلوک‏‌های سیمانی اولین نوع بلوک‎های ساختمانی می باشند ولی این بلوک بسیار سنگین هستند و استفاده از آنها باعث افزایش وزن سازه می شود. از طرفی با ورود بلوکهای سفالی به بازار مردم به سوی استفاده از این نوع مصالح ساختمانی روی آوردند و این بلوکها جایگزین بلوک سیمانی شدند.

    امروزه علاوه بر بلوک‎های سیمانی، سفالی و لیکا از بلوک های سیپرکس که بلوکهای بتن گازی هستند نیز استفاده می‌شود این نوع از بلوک‎ها نیز از دسته ی بلوک های سبک محسوب می شوند. بلوک‎های ترکیبی نیز دسته ی دیگری از مصالح ساختمانی نوین محسوب می شوند که ترکیب بتن و پلی استایرن می باشند.

    در اجرای سقف یک گزینه نوعی بلوک ترکیبی است و گزینه ی دیگر استفاده از سفال و پلی ‎استایرن می باشد که در ساختمان های مسکونی استفاده از این نوع بلوک برای سقف ها بیشتر رایج است. برای دیوارها هم پیشنهاد می گردد که هنگام استفاده از بلوک دیوار حتما توسط پشم شیشه و بصورت دو جداره عایق کاری شود که این کار باعث کاهش اتلاف انرژی نیز خواهد شد.

    – لبه های بلوک مرغوب بایستی با دوام و محکم باشد،لبه های بلوک نا مرغوب با فشار دست خرد می شود.که به علت کاستی سیمان در ملات و یا عدم اختلاط سیمان با ماسه یا پوکه و یا آبیاری کم و یا نامناسب بلوک است.

    – بلوک سخت و درجه ۱ در صورت افتادن از فاصله یک و نیم متری نباید بشکند. (البته روی نری بلوک باید تست شود، که زاویه دارد و مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد).

    – بلوک سیمانی درجه یک رنگی یکدست و رو به تیره دارند (رنگ سیمان)، اگر متوجه رنگارنگی بلوک ها شدید، بدانید که یا ملات ها با میکسر هم نخورده است، و یا اپراتور میکسر نسبت اختلاط را در هر نوبت دلخواه می گیرد. البته بعضی هم برای گول زدن عوام، از رنگ های مکمل سیمانی استفاده می کنند، که رنگ بلوک را به شدت به رنگ سیمان نزدیک می کند.

    – هر اندازه که ضخامت بلوک بیشتر باشد آن بلوک مرغوب تر و برای مصرف کننده بهتر است. ولی برای تولید کننده هرچه قدر گوشته بلوک نازک تر باشد، بهتر است. ولی ضخامت هایی استاندارد هم تعریف شده است، که برای بلوک های دیواری و تیغه ای و سقفی متفاوت است.

    – بلوکی مرغوب است که دانه بندی ای درشت و زمخت داشته باشد، و بلوک نامرغوب دانه بندی ای ریز دارد، که استحکام این دو بسیار متفاوت است.

    – در ملات بلوک مرغوب نباید خاک باشد، که این خاک به مرور باعث عدم سخت شدن کامل می شود.

    موارد اخیر را می شود از روی مصالح مصرفی در کارگاه بلوک زنی تشخیص داد، البته برای افراد خبره از روی بلوک هم قابل تشخیص است.

    *برای خاک دار بودن مصالح می شود، مقداری ماسه را در یک لیوان شفاف ریخت و سپس آب به آن اضافه کرد، گل و خاک در ماسه کاملا رویت می شود، یک چهارم ماسه و سه چهارم آب

    – آزمایشگاه مصالح ساختمانی: عملا کاری دشوار و زمان بر و نسبتا هزینه بر است، اما برای ساختمان های مهندسی و دقیق این بهترین راه است. به این صورت که مقاومت بتن را با کمک دستگاه هایی به دست می اورند.

    قیمت بلوک سیمانی

    قیمت بلوک سبک سیمانی بسته به نوع بلوک سیمانی دارد. قیمت بلوک سبک سیمانی معمولا گرانتر از قیمت بلوک سنگین سیمانی می باشد. برای کسب اطلاعات در مورد قیمت بلوک سیمانی با شماره تلفن ۰۹۱۳۱۰۱۱۶۰۲ در تماس باشید.

    بررسی مزایا و معایب بلوک سیمانی و سفالی در ساختمان سازی

    بررسی انواع بلوک سقفی در سقف تیرچه بلوک
    برای اجرای سقف تیرچه بلوک در ساختمان سازی، انواع مختلف بلوک سقفی استفاده می‌شود. ‌‌هر یک از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارد‌

    بلوک سقفی یونولیت
    بلوک سقفی یو‌نولیت که به نام‌های پلاستوفوم‌، پلی استایرن انبساطی و فوم سقفی نیز شناخته می‌شود ‌بیشترین کاربرد را در سقف‌های تیرچه بلوک را دارد.

    سبک بودن بلوک یونولیت که هم باعث سبک شدن سقف و سازه‌، افزایش سرعت اجرای سقف و راحتی کارگران است.
    عدم پرت و شکستن در زمان حمل از کارخانه تا محل پروژه
    عدم نفوذ بتن به داخل بلوک یونولیت
    قابل استفاده با انواع تیرچه کرومیت‌، پیش تنیده‌، سفالی و بتنی
    عایق حرارتی و برودتی (‌به غیر از بلوک یونولیت حفره‌دار‌، بلوک‌های معمولی یونولیت سقفی عایق صوت نیستند‌)
    معایب بلوک یونولیت

    پخش تکه‌ها و خرده یونولیت‌های حاصل از اره کردن یونولیت‌ به داخل تیرچه‌ها و منازل همسایه‌های ساختمان در حال ساخت
    خرید یونولیت بی‌کیفیت و غیر استاندارد که در زمان بتن ریزی باعث شکسته شدن بلوک و هدر رفتن بتن می‌شود.
    امکان آتش گرفتن یونولیت‌هایی که با مواد ضایعاتی و بی‌کیفیت غیر کندسوز تولید میشود.
    در صورت برش نامناسب قسمت آویز و نشیمن بلوک بر روی تیرچه‌، یونولیت‌ها به میلگردهای عرضی (‌زیگزاگ‌) تیرچه می‌چسبد که موجب کم شدن عرض موثر بتن در جان تیرچه می‌شود.

    مقایسه بلوک سیمانی با بلوک سفالی

    مزایا بلوک سیمانی

    وزن سبک

    سرعت بالا در اجرای دیوارچینی

    مقاوم در برابر آتش سوزی

    سطح صاف و عدم نیاز به مصالح پوششی

    از لحاظ قیمت نسبت به مصالح دیگر با صرفه تر است .

    معایب سیمانی

    کاهش استقامت بلوک در صورت مخلوط شدن با نمک و آهک

    دیوارهای ساخته شده با بلوک سفالی از متداول ترین و قدیمی ترین دیوارهای جداکننده سبک بوده اند بلوک های سفالی از گل خاک رس و پختن آن درکوره های سنتی یا صنعتی (در قالب های سوراخدار با ابعاد مختلف) تولید میگردند.

    مزایای بلوک های سفالی

    کیفیت و ابعاد یکسان بلوک ها

    قیمت مناسب

    عدم آتش گرفتن

    در دسترس بودن

    ارزان بودن

    کیفیت و ابعاد یکسان بلوک ها

    قیمت مناسب

    عدم آتش گرفتن

    معایب بلوک سفالی

    وزن زیاد

    پرت و شکستگی زیاد در مرحله حمل و نقل

    نفوذ بتن به داخل حفره‌های بلوک سفالی

    کاهش سرعت اجرای سقف

    زمان اجرای نسبتا طولانی

    نیاز به مصالح پوششی زیاد برای هموارسازی سطح دیوار

    سنگینی بلوک سفالی که موجب سنگینی سازه میشود.

    احتمال آلودگی خاک رس به آهک در معدن کارخانه که موجب ایجاد ترک می شود.

    کارپذیری نامناسب به دلیل مقاوم نبودن

    غیرباربر بودن به دلیل مقاومت فشاری فوق پایین

    نفوذ بتن به داخل حفره های بلوک سفالی وزن زیاد

    پرت و شکستگی زیاد در مرحله حمل و نقل

    نفوذ بتن به داخل حفره‌های بلوک سفالی

    کاهش سرعت اجرای سقف

    آسیب جبران ناپذیر به محیط زیست

    کارگاه تولیدی بلوک های سقفی و دیواری اسفندیاری تولید کننده و توزیع کننده انواع بلوک های سیمانی به آدرس: خوزستان، مسجدسلیمان، تلخاب، تانک سازی، جنب پارکینگ موتوری ارتش آمادگی ارسال بلوک های سقفی و دیواری به سراسر را دارد. 

    جهت دریافت مشاوره رایگان در رابطه با انواع بلوک های سیمانی می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۳۱۰۱۱۶۰۲ در تماس باشید.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *