×
آخرین اخبار

​​کاهش چشمگیر تولیدات ایران خودرو طی دهه اخیر

  • کد نوشته: 200524
  • ۱۴۰۳-۰۶-۱۸
  • 23 بازدید
  • از سال ۹۲ تا ۹۶ به دلیل کاهش نسبی تورم و ورود خودروسازان خارجی به کشور میزان تولیدات ایران خودرو افزایش پیدا کرد و از سال ۹۷ به بعد به دلیل بازگشت تحریم‌ها تولید کاهش یافت.

    ​​کاهش چشمگیر تولیدات ایران خودرو طی دهه اخیر

    طبق آمار موجود طی بازه زمانی ۱۳۸۹ تا ۱۴۰۲ میزان تولیدات ایران خودرو کاهش چشمگیری پیدا کرده است به طوری که در سال ۱۳۸۹ این شرکت تعداد ۱,۳۴۸,۹۰۹ خودرو تولید کرده است که این میزان در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۴۸۷,۹۸۵ خودرو کاهش پیدا کرده است.

    بیش از ۳ میلیون نفر در قرعه‌کشی اخیر محصولات ایران خودرو ثبت نام کردند که از این تعداد تنها ۳.۸ درصد متقاضیان برنده شدند و این شرکت فقط ۱۱۵ هزار خودرو برای فروش داشته است.

    یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار روی موضوع فوق را می توان افزایش روز به روز اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار خودروهای ایرانی دانست.

    از سال ۹۲ تا ۹۶ به دلیل کاهش نسبی تورم و ورود خودروسازان خارجی به کشور میزان تولیدات ایران خودرو افزایش پیدا کرد و از سال ۹۷ به بعد به دلیل بازگشت تحریم‌ها تولید کاهش یافت.

    کاهش تولیدات ایران خودرو علاوه بر تاثیر مستقیم بر عرضه خودرو و افزایش قیمت‌ها، پیامدهای گسترده‌ای بر اقتصاد، اشتغال و رضایت مشتریان داشته است.

    IMG_20240908_192221_250

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *