×
آخرین اخبار

عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با خبر روز؛
وعده بیلبوردی ۲ هزار میلیاردی دولت برای فاضلاب اهواز محقق نشده است

  • کد نوشته: 45271
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۲
  • 611 بازدید
  • جاسم موسی پور گفت: نیمی از شعارهای دولت تدبیر اختصاص بودجه برای حل معضلات فاضلاب در خوزستان بود که همچنان این وعده بر روی زمین مانده است.
    وعده بیلبوردی ۲ هزار میلیاردی دولت برای فاضلاب اهواز محقق نشده است

    جاسم موسی پور عضو شورای شهر اهواز در گفتگو با دیدگاه نیوز، پیرامون آبگرفتگی های اخیر در اهواز اظهار داشت: دفع آب های سطحی طبق قانون فقط بر عهده شهرداری است اما پس از تغییر قانون و سپردن شبکه فاضلاب به شرکت آبفا در دهه هفتاد، طبق توافق، شهرداری صرفا در بحث لایروبی مشارکت کرد.

    عضو شورای شهر اهواز گفت: شبکه فاضلاب اهواز ترکیبی است البته ده ها کانال آب سطحی از قدیم در اهواز وجود دارد که متاسفانه در حال حاضر فاضلاب در آنها جاری شده آیا باید اعتراض شود که چرا فاضلاب به کانال های آب سطحی شهرداری اهواز سرازیر است.

    وی افزود: در تابستان، محلات مختلف شاهد گرفتگی فاضلاب هستند و سالانه دهها میلیارد تومان به آسفالت شهر ضرر وارد می شود ،بدیهی است که با وجود این مسائل، آب باران به شبکه فاضلاب آسیب می زند بنابراین همه دستگاههای مسئول باید به یک تفاهم و اقدامات مشترک برسند و با کمک دولت و مجلس شهرداری به فکر شبکه مجزا باشند.

    موسی پور حضور تمام دستگاه ها را جهت رفع این مشکل ضروری دانست و افزود: اگر تمام بودجه شهرداری هم در بحث آب‌های سطحی هزینه شود باز هم کفایت نمی کند لذا این مهم نیازمند عزم ملی است و آن کسانی که صورت مسئله را فقط به شهرداری بازمی گردانند،متاسفانه به دنبال حل مسئله نیستند.

    مسئول کمته آب های سطحی عنوان کرد: همه مسئولین الان باید در موضع پاسخگویی باشند و نه مطالبه گری و پاسکاری را پیشه کنند، کمیته آبهای سطحی گزارش مفصل اقدامات خودش را بارها اعلام کرده و اعلام خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه رفع مشکلات زیرساختی تخلیه آب های سطحی در اهواز قدمتی ۳۰ ساله دارد، ادامه داد: اخیراً این زخم کهنه سر باز کرده و یک شبکه ریزشی ۱۳۰۰ کیلومتری را در اهواز به وجود آورده است، تا این شبکه فرسوده فاضلاب اصلاح نشود و همه دستگاه ها در مطالعات و نقشه های اجرایی شان به بحث رفع مشکلات آب های سطحی اهواز نپردازند، مشکل حل نخواهد شد.

    رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اهواز اضافه کرد: در این دو سال اخیر سازمان آبفای خوزستان به اندازه بضاعت شان و از جیب مردم اقداماتی را انجام دادند همچنین شهرداری نیز در یک سال اخیر پروژه هایی را انجام داده که در اهواز سابقه نداشته است و انصافاً جای تقدیر دارد .

    موسی پور عنوان کرد: در قسمت هایی هم، در طرح ضربتی جمع آوری آب های سطحی کوتاهی هایی رخ داده است که ما اعضای شورای شهر نسبت به این کوتاهی ها اعتراض داریم و متذکر هستیم و به زودی نیز پیگیری خواهیم کرد.

    این عضو شورای شهر ادامه داد: بحران در بعضی از مناطق، قابل پیش بینی و هم قابل پیشگیری بود بعضی اعضای شورا بارها تذکر و اعتراض خود را اعلام کرده بودند اما سهم خواهیها و باج دادنها باعث اختلال در مدیریت شهر می شود،در صورت عدم اصلاح بیشتر شفاف سازی خواهیم کرد.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار رهیاب مبنی بر اینکه استاندارخوزستان در گفتگوی تلوزیونی خود گفته است اختصاص ۱۰۰میلیون یورو جهت اصلاح شبکه فرسوده فاضلاب اهواز، توسط دولت به رهبر انقلاب پیشنهاد شده است، عنوان کرد: تلاش‌ها و پیگیری های استاندار را نفی نمی‌کنیم اما مرکز نشینان توجهی نداشتند، همه می دانند در این یک سال اخیر، اگر پیگیری‌های امام جمعه نبود نه طرح ضربتی انجام می شد و نه آن اعتبار رهبری اختصاص می یافت، ایشان دلسوزانه در مسائل میدانی و برنامه‌ریزی حضور دارند.

    موسی پور گفت: هنگامی که نماینده ولی فقیه به همراه نیروهای جهادی و مردم تا زانو در آب هستند ،نشان می دهد سیستم رسمی دولت، شهرداری و آبفا،باتوجه به توانایی هایشان اختلال دارد.

    عضو کمیته آبهای سطحی اهواز با بیان اینکه دولت تدبیر با شعار حل معضل آب های سطحی و فاضلاب در خوزستان بر سر کار آمد، تصریح کرد: آن روزها بر روی بیلبوردهای انتخاباتی سطح شهر اهواز نوشته شده بود ۲هزار میلیارد برای آب و فاضلاب اهواز اختصاص داده‌ایم اما وعده دولت عملی نشد.

    رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی اضافه کرد: نمی دانم وعده دولت درخوزستان بخاطر محدودیت‌های مالی ،تحریم ها و یا بی کفایتی ها به سرانجام نرسیده اما به خوبی محرز است که این وعده رئیس جمهور همچنان بر روی زمین باقی مانده، به همین دلیل مدیریت های داخلی شهری و مسئولین محلی با سیلی صورت خودشان را سرخ نگه داشته اند تا از این شبکه ۵۰ ساله بیشتر از توان آن کار بکشند و آب های سطحی و فاضلاب را دفع نمایند.

    موسی پور بیان کرد: از تمام نیروهایی معاونت فنی عمرانی و خدمات شهرداری که شبانه روزی پای این پروژه ها تلاش کردند، تشکر می کنم، قدردان آن ها هستیم، این زحمات را خداوند خواهد دید و حتما در مناطقی که مردم شاهد کاهش آب‌گرفتگی بودند، سپاسگزار تلاش این عزیزان هستند و از آنها مطالبه می کنم که پروژه های باقی مانده را با اهتمام بیشتر تکمیل کنند.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *