×
آخرین اخبار

ورود این ۵ دسته مدیرانِ سمّی را به دولت خود ممنوع کنید

  • کد نوشته: 194492
  • ۱۴۰۳-۰۴-۲۲
  • 41 بازدید
  • اگرچه هم در نیت و هم در توان رئیس جمهور منتخب برای خدمت به ملت شکی نیست، اما وی برای رسیدن به هدف؛ باید “مدیرانِ” مناسبی را در دولت خود به کار گیرد، در غیر این صورت دولت وی شکست خواهد خورد.

    مجید معتمدی،  روزنامه نگار نوشت:

     نگارنده به واسطه ۲۰ سال فعالیت خبری در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی؛ از رئیس جمهوری درخواست می کند از همین ابتدای کار، ورود ۵ دسته مدیران زیر را (به اصطلاح مدیران سَمّی) به دولت خود ممنوع کند:

    ۱_ افراد بدون رزومه و شناسنامه کاری:

    این افراد، فاقد تخصص، تجربه و سابقه کاری هستند اما لابی و “ارتباطات” دارند و به ویژه به واسطه ی حضور در ستادهای انتخاباتی رئیس جمهور منتخب، یا نزدیکی به اطرافیان ایشان و همچنین بهره بردن از رسانه ها و بلندگوهای تبلیغاتی؛ تلاش می کنند خود را “توانمند” نشان داده و از هر طریقی شده بر سر سفره ی دولت “چهاردهم” بنشینند.

    ۲_ افراد دارای رزومه و سابقه کاری فِیک و رانتی:

    این افراد که معمولا نیز جوان و میانسال هستند، اگرچه در ظاهر دارای رزومه و سابقه ی کاری هستند، اما با اندکی بررسی مشخص می شود که از همان افرادِ ذکر شده در دسته بندیِ اول (۱) هستند که در “دولت های گذشته” به واسطه حضور در ستادهای انتخاباتی و داشتن رانت و رابطه؛ به پست های مختلف مدیریتی در شرکت ها و سازمان های متعددِ دولتی و خصولتی “منصوب” شده اند اما همچنان فاقد “تخصص و تعهد” بوده و تنها ویژگی آنها، رانت خواری و سوءاستفاده از مقام و موقعیت است.

    ۳_ افراد دارای رزومه و سابقه کاری، اما ناتوان و بی ثمر:

    این افراد جزو “مدیرانی” هستند که اگرچه در دولت های مختلف در پست های مختلفی خدمت و به تدریج رشد کرده اند؛ اما “تخصص، تعهد و دغدغه” ی لازم و موردِ نیازِ ۱ مدیر را ندارند و بررسیِ سوابق مدیریتیِ آنها نشان می دهد که بود و نبودشان، هیچ تاثیری بر عملکرد “سیستم” و درنهایت بهبود وضعیت مردم و کشور ندارد.

    ۴_ افراد دارای رزومه و بعضا توانمند، اما فاسد:

    این دسته از مدیران اگرچه توانمند و باهوش هستند اما مبتلا به مشکل و درد بزرگی به نامِ “رانت خواری و فساد اقتصادی” شده اند؛ به گونه ای که اگرچه اقدامات مثبتی در کارنامه کاری آنها به چشم می خورد، اما اگر به درستی و کلان بررسی شود مشخص می شود که برای منافع شخصی و پر کردنِ جیب خود، “کار” کرده اند.

    ۵_ افراد توانمند و سالم، اما بدون دغدغه نسبت به وطن و مردم:

    این مدیران هم توانمند هستند هم پاکدست، اما “تعهد و دغدغه” ای نسبت به وطن و مردم خود ندارند. این مدیران درواقع شبیه “رُباتی” هستند که اگرچه کاری که برایش برنامه ریزی شده را به درستی انجام می دهند؛ اما خلاقیت، نوآوری و هوش لازم را در سیستم کاری خود ندارند.

    در این رابطه نگارنده براساس تجربیات و مشاهدات میدانی خود گواهی می دهد که:

    الف_ خالص ترین، پاک دست ترین، خلاق ترین، توانمندترین و مردم دوست و وطن پرست ترین مدیران این کشور؛ در حوزه “جبهه مقاومت خاورمیانه و غرب آسیا” و سربازان و همرزمان فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی هستند و خدمت می کنند.

    ب_ بیشترین رانت خواری و فساد اقتصادی در هلدینگ ها و بنگاه های اقتصادی دولتی و خصولتی به ویژه هلدینگ ها و بنگاه های زیرمجموعه وزارت کار؛ به چشم می خورد و نگارنده امیدوار است رئیس جمهور منتخب رویکرد جدیدی در این حوزه اتخاذ کند.

    در رابطه با ۵ دسته به اصطلاح “مدیر” یاد شده در سطور بالا، نگارنده در حدود ۲۰ سال فعالیت خبری و رسانه ای خود؛ “مصادیق” مختلفی را شخصا و از نزدیک می شناسد و در رابطه با بعضی از آنها نیز در راستای مبارزه با فساد، با انتشار گزارش هایی اطلاع رسانی کرده و بعد از این نیز در دفاع از ملت و وطن لحظه ای غفلت نخواهیم کرد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    خروج از نسخه موبایل