×
آخرین اخبار

واکنش جلیلی بر اجماع روی یک نامزد: پای وظیفه‌مان می‌مانیم

  • کد نوشته: 192979
  • ۱۴۰۳-۰۴-۰۲
  • 25 بازدید
  • سعید جلیلی امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شریف در پاسخ به سؤالی درباره امکان اجماع‌کردن جبهه انقلاب بر یک کاندیدا طی روزهای آینده باتوجه‌ به پخش‌شدن آرا، گفت: در این مسیر بحث تعارف و این برود و آن برود نیست؛این مسیر وظیفه قطعی، شرعی و دینی است و پای وظیفه‌مان می‌مانیم.

    واکنش جلیلی بر اجماع روی یک نامزد: پای وظیفه‌مان می‌مانیم

    به گزارش دیدگاه نیوز ؛ سعید جلیلی امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شریف، گفت: در این مسیر بحث تعارف و این برود و آن برود نیست؛این مسیر وظیفه قطعی، شرعی و دینی است و پای وظیفه‌مان می‌مانیم.
    جلیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فروش نفت در دولت سیزدهم، گفت: مدیریتی که ۲۰۰ هزار بشکه نفت را به‌زور می‌فروخت نمی‌تواند کشور را به رشد اقتصادی ۸ درصد برساند.
    وی افزود: مهم‌ترین موضوع در راستای رسیدن به رشد اقتصادیِ ۸ درصدی نیروی انسانی متخصص و توجه به فناوری‌های نوین است.
    نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: اگر در دولت باشم این موضوع را دنبال می‌کنم که هر دانشگاه یک دولت سایه باشد. دانشگاه محل بررسی دقیق و علمی پدیده‌ها است و باید با آنچه در کشور می‌گذرد، ارتباط داشته باشد. موتور محرکه این جهان فرصت که لازمه آن یک ایران جهش است، باید دانشگاه باشد و این برنامه‌ریزی می‌خواهد.
    وی تاکید کرد: صدها ظرفیت دانشجویی و علمی آمادگی دارند تا به شکوفایی کشور در ذیل یک جهان فرصتی که وجود دارد، نقش آفرینی کنند. امروز این دولت است که به کمک دانشجویان و اساتید نیاز دارد.
    جلیلی خاطرنشان کرد: اگر نامزدهای ریاست‌جمهوری قول‌هایی می‌دهند باید در چارچوب وظایف و اختیاراتی باشد که می‌توانند انجام دهند. بنده خودم مذاکره کننده هسته‌ای بودم اما در جهت دفاع از حقوق ملت صحبت می‌کردیم نه اینکه آن را از بین ببریم.
    نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کشور را نباید معطل مذاکرات با چند کشور نگه داشت که در آخر در بسیاری از سانتریفیوژها بتن بریزیم و در مقابل تمام خواسته‌های طرف مقابل گردن خم کنیم؛ در آخر هم دلار ۱۰ برابری را تحویل دولت بعدی دهیم. وقتی همه در مورد برجام سوت می زدند این ما بودیم که ۶ جلسه آن را نقد کردیم.
    وی با اشاره به اهمیت مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در اقتصاد کشور، گفت: کشور ما پیشتاز مبارزه با تروریسم است. این مسائل از ضرورت هایی بود که درFATF مطرح شد. در بحث FATF که آقای پورمحمدی در مناظره بیان کردند، اصل ماجرا بر سر مبارزه با پولشویی بود. ما ۳۹ بند آن را اجرا کرده بودیم و دوستان به جای طلبکاری، می‌خواستند بدهکار شوند که ما زیر بار نرفتیم. به آقای پورمحمدی گفتم شما که می گویید این قانون اینطور باید اجرا شود، چرا خودتان آن را اجرا نمی‌کنید؟
    جلیلی افزود: نقاط ضعف با صرف بیان ضعف‌ها حل نمی‌شود، باید نقاط قدرت و فرصت‌ها را هم دید، امروز یک جهان فرصت در پیش روی ماست، نباید به عقب برگردیم و مثل آقایان معطل این و آن بمانیم. اجازه ندهیم واقعیت ها را ناقص و تحریف شده نشان دهند. ضعف با ضعف برطرف نمی شود و با نقاط قوت برطرف می شود. انها می خواهند نقاط قوت را بپوشانند و کار مهم دانشگاه این است در کنار نقاط ضعف، قوت ها را ببیند.

    نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه برخی می‌گفتند تحریم‌ها جدی است و ما دیگر نمی‌توانیم روزانه بیشتر از ۳۰۰ هزار بشکه نفت بفروشیم، گفت: ما راهکارهای مختلفی در دوره دولت قبل از شهید رئیسی ارائه دادیم که استقبال نکردند. در گذشته دولتمردان اعلام می کردند که با تحریم نمی توانیم کار تولیدی انجام دهیم اما دیدید در دولت شهید رئیسی تولید نفت به چه میزانی رسید. اینکه می گوییم یک جهان فرصت یک شعار نیست بلکه تمام ظرفیت های کشور در دولت سایه شناسایی شده و یک فرصت کم نظیر تمدنی و تاریخی برای کشور است آیا می خواهیم معطل فلان کشور شویم یا با تلاش و کوشش و استفاده از ظرفیت‌های داخلی به موفقیت برسیم؟ وقتی صحبت از رشد ۸ درصد می‌کنیم، دوستان سریعا می‌گویند ما فلان قدر سرمایه می خواهیم، درست است ولی نکته مهم‌تر، مدیریت درست و نیروی انسانی کارآمد است.
    جلیلی تاکید کرد: آن چیزی که در برجام نوشته شده است با آن چیزی که تبلیغ می‌شود متفاوت است. من در جلسات مجلس و شورای عالی امنیت به دوستان گفتم این چیزی که اینجا نوشته شده، شماها که زبان‌تان خوب است، بگویید این کجاست؟ این همچین معنایی ندارد.

    نظر شما در مورد این مطلب چیست؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

    دیدگاه نیوز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *